C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2020 14:20
Auto: C5 Break 2.0 16V 2003
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 152000
Kleur: blauw
Locatie: Uden
C5club Newbie
C5club Newbie
Als bezitter van alweer mijn derde C5 Break, ditmaal uit 2003 heb ik recentelijk de koppeling laten vervangen, zo een € 700,- maar dan kan hij er ook weer even tegen, dacht ik. De laatste APK kwam hij nog glansrijk door en er staan net 193.000 kilometers op de teller. En ja ik weet dat de electronica nogal eens een dingetje is maar bij mij kwam het tot nu toe niet verder dan een storing airbag waar ik wel aan gewend ben geraakt. Recentelijk werd ik echter tot stoppen gemaand met de storingen: ABS/esp, emissiestoring, remstoring, missen van bandenspanningssensoren etc. etc. Na het afzetten van het contact kan hij niet meer gestart worden ivm de storing diefstalbeveiliging. Kortom alle storingen worden getoond. ANWB is er bij geweest en die konden helaas niets voor mij doen. Storingen uitgelezen en gereset maar afgesleept naar mijn garagemannetje. Na enige tijd stilstand en afkoppelen accu start hij (meestal) wel weer. Garage heeft ook alles uitgelezen en hij geeft heel veel storingen allemaal ivm communicatie. Volgens garage is de computer waarschijnlijk stuk. Maar aan onderzoekskosten en evt nieuwe computer zou het wel eens heeeel erg duur kunnen worden en computer is waarschijnlijk niet te vinden volgens garage. Wie oh wie herkent dit of heeft er ervaring mee?? Nog beter is het zinvol om dit te laten onderzoeken??? OF een koper????
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
De accu is nog wel ok ?? Heel soms kan een accu die op z'n eind loopt allerlei spookmeldingen veroorzaken ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 mar 2020 14:20
Auto: C5 Break 2.0 16V 2003
Opties: exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 152000
Kleur: blauw
Locatie: Uden
De accu is na de winter nog vervangen.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ook een nieuwe accu kan slecht zijn, bijvoorbeeld lang op de plank gelegen, dit soort spookmeldingen die niets met elkaar te maken hebben, is vaak de accu zoals Menno aangeeft. Met een multimeter op de accupolen even starten, als de spannings dip onder de 10V komt, is de accu niet goed. Hiermee bedoel ik niet goed voor een moderne auto met veel electronica, de startmotor heeft er nauwelijks last van en draait zijn rondjes wel.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 534
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 405.000
Kleur: Grijs aluminium
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik heb enige tijd geleden zelf mijn koppeling vervangen en kwam toen ook allerlei electronische toestanden tegen. Dit bleek aan de ene kant veroorzaakt te worden door een kaduke ECU. Na dat gerepareerd te hebben was er echter nog steeds een probleem. Aanvankelijk startte de wagen wel weer, maar kwam niet op toeren en rookte als de stoomboot van Sinterklaas.

Uiteindelijk ontdekte ik dat de oorzaak lag in een kapot geslagen vliegwielsensor. Die was kapot doordat ik bij het hermonteren van alles na de koppelingswissel een vulplaatje vergeten was. Dit plaatje zit onder de sensor en zonder dit plaatje komt het vliegwiel net tegen de sensor aan.

Met een nieuwe sensor én plaatje was alles weer helemaal ok.

Ik weet natiuurlijk niet of dit ook jouw problemen veroorzaakt, maar je zou allicht even kunnen checken, die sensor zit met 1 boutje vast en kun je simpel even loshalen zien of hij heel is en of dat vulplaatje er zit. Hier kun je mijn hele avontuur bekijken.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ik zou een andere accu proberen.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Een collega krijg een melding in de auto, "aandrijving niet volledig", na 2 weken stilstand, BMW dealer zegt, bekend probleem, 2 weken stilstaan vind de accu niet fijn bij deze auto's. Ik denk niet het de accu is, hij mist een cilinder, auto is een 3-cilinder :lol:
C5club Newbie
C5club Newbie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 mei 2023 17:56
Auto: C5 sedan 2.0 16V Confort
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 70.285
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
C5club Newbie
C5club Newbie
Ik denk aan de COM 2000. Als daar iets mis mee is krijg je vaak ook van alles voor je kiezen.
In principe kun die COM 2000 zelf vervangen, en kostte mij destijds bij Bart Ebben iets van 225 euro.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
We kunnen van alles denken, de enige oplossing is meten!
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 jul 2022 09:12
Auto: 1.8 Tourer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 220000
Kleur: Wit
want meten is weten :smt190 :smt190
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 15
Lid geworden op: 08 jan 2013 23:10
Auto: C5 Sedan Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 196000
Kleur: Mativoire KCH
C5club Rookie
C5club Rookie
Niet actueel meer, maar ik heb een remstoringsmelding ontvangen tijdens onze vakantie. Na controle op lekkage en remdruk doorgereden naar een Deense dealer. Hun conclusie was dat de oorzaak te zoeken is in een slecht contact, waardoor een storingsmelding wordt gegenereerd.
's Avonds de accu er uitgepakt en alle massakabeltjes schoongemaakt (o.a. van naastgelegen ABS).
Resultaat: melding is tot op heden weggebleven.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Zodra je terug bent en tijd hebt, ook aan de overkant van de motorruimte zit zo'n massapunt.
Ook de balk met maximaalzekeringen kan een opfrisbeurt nodig hebben, de pootjes van de zekeringen worden ook wat vies uiteindelijk.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
@ C5Jan:Ook de balk met maximaalzekeringen kan een opfrisbeurt nodig hebben, de pootjes van de zekeringen worden ook wat vies uiteindelijk.

Aan deze Maximaalzekeringen zitten hele dikke blauwe draden aan, die in de draadboom verdwijnen, maar er zitten ( bij mij ) ook dunne grijswitte draden tussen, maar die zijn nergens aangesloten!!

Hebben jullie dat ook bij jullie C5? zijn het reserve of sync. draden of zo ?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Er ligt een bosje bonusdraden. 4 stuks.
Die maximaalzekeringen zelf kunnen ook leuk feesten. Ik had er een met een gat on het pootje, zodat er geen contact meer was, voor de stuurbekrachtiging. Die is elektrisch bij een ph2.
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
@ C5Jan; Zodra je terug bent en tijd hebt, ook aan de overkant van de motorruimte zit zo'n massapunt.

Hallo C5Jan, waar bedoel je, zit er aan rechter zijkant bij de Olie en koelwater units ook aardingspunten?
Plaats reactie