V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Nog een keer een topic over de irritante Al4. (bij onze C5 dan!)benzine 2 liter break 2005
Maand geleden heb ik zoals hier beschreven de klepjes vervangen, niet zo'n lastige klus, maar heb weinig resultaat.(zo jammer want verder is het een dijk van een auto)
De klepjes bij de Citroën garage kwamen op 135 euro per stuk, ik schrok daar nogal van, en heb de juiste (OEM) klepjes bij Auto-doc gekocht voor 50 euro per stuk gekocht (er waren nóg goedkopere)
Deze nieuwe kleppen erin gedaan, en 3,5 liter olie vervangen (goed op peil)De C ging met een enorme klap in D en R, Ik ben gaan rijden, en op het moment dat ie naar 2 gaat overschakelen, leek het of je een stoeprand opdenderde. De bak ging in noodloop, en ben naar de Citroën garage gegaan. Daar waren alle updates in orde, maar ze maten een té hoge druk, en adviseerde me een ruilbak, of misschien een andere auto!
Heb de oude klepjes er terug in gedaan, en kon er weer mee rijden. Nu verschijnt er soms de melding van: storing versnellingsbak, en als ie warm is schakelt ie niet meer zo lekker, en klapt flink in R.
De klepjes heeft Auto-Doc weer terug vergoed, en zelfs de werkzaamheden bij de dealer vergoed (dat is heeeel netjes).
Nu zit ik nog met de vragen; moet ik voor pakweg 270 euro de originele klepjes doen? En hoe zit het met dat stangetje die in het brein heen en weer gaat (bediening handpook)Kan die er zomaar in of moet er iets ten opzichte van de brein-behuizing afgesteld worden. (zodat ie misschien nét in D of te hard in R gaat) :citrofiel
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Als de klepjes zijn vervangen èn de software is geüpdatet dan zou het moeten werken. Ik begrijp dat dat bij jou niet gelukt is?
Misschien is er dan iets anders aan de hand, bijvoorbeeld zoals in dit topic: viewtopic.php?f=5&t=19301&start=4" onclick="window.open(this.href);return false;

De moeite waard om eens uit te zoeken als je nu toch helemaal vast zit...
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Beste H-H, de text( vieuw topic) in engels zijn precies ook mijn probleem! Zou mijn probleem te maken kunnen hebben met het onderdeel wat je op de foto laat zien?
Zou me een eind helpen. Ik kreeg laatst ook een foutmelding van; snelheidsmeting, en als ik aan het wieltje draai van de cruise-control, kon ik het uit en aan zetten (die melding, met bak in N)

Voor de duidelijkheid; ik heb waarschijnlijk verkeerde klepjes gekocht, en de oude weer terug gedaan. Dus de goede klepjes moeten eigenlijk nog,(zijn erg duur, rond 140 euro p/s) ik was van plan een afspraak te maken bij Oldenhage.
En echt hé, die Al4 is het enige van de auto wat zit te sarren!
Maar dat onderdeel op de foto kan ik nog eerst checken, waar zit ie ongeveer/precies?
Bedankt voor je reactie.
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Plaats reactie