Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:41
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Locatie: Rijnmond
Klopt, blauw is mooi op een Peugeot. (op een Citroën ook)
Mijn zwager had wel een C5.
Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.

Berichten: 197
Lid geworden op: 10 mei 2013 16:22
Auto: C5 Berline 2.0 HDiF 16v Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 106.000
Kleur: rood
Rood nog mooier 

Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Niet op een Peugeot 


C5club Fan


Berichten: 51
Lid geworden op: 19 jun 2017 17:56
Auto: Opel Astra
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2010
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: Grijs
Geen ruziemaken, dames
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Afgelopen weekend de knoop doorgehakt, de opvolger van de C5 word geen C5, maar een 508SW GT 225 HYbrid, van +-2021, eentje waar net de kop vanaf is.
Peugeot dealer hier in de buurt gaat de beoogde auto 'zoeken' in hun netwerk.
De C5 gaat vooralsnog nog niet weg, maar mocht dat gebeuren dan zet ik hem ook hier op het forum.
Dank aan allen voor alle info in dit topic.
Peugeot dealer hier in de buurt gaat de beoogde auto 'zoeken' in hun netwerk.
De C5 gaat vooralsnog nog niet weg, maar mocht dat gebeuren dan zet ik hem ook hier op het forum.
Dank aan allen voor alle info in dit topic.
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Uitstekende keuze




Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Dat hoop ik 
Had graag bij citroen gebleven, maar het huidige aanbod heeft niets waar ik 'warm voor loop' en een tourer naar wens is eigenlijk weer te oud naar m'n zin, wil nu eens iets echt jongs/nieuws.
Dus vandaar de keuze voor de peugeot.

Had graag bij citroen gebleven, maar het huidige aanbod heeft niets waar ik 'warm voor loop' en een tourer naar wens is eigenlijk weer te oud naar m'n zin, wil nu eens iets echt jongs/nieuws.
Dus vandaar de keuze voor de peugeot.
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Nee, wel ff naar gekeken, maar ik hou totaal niet van suv's of al het andere wat hoog op de poten staat.
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 dec 2015 21:44
Auto: 2.0 16V Comfort
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 183000
Kleur: grijs
Locatie: De Fryske Marren
Mijn C5 2003 is recent weer gekeurd maar of het volgend jaar nog een keer lukt blijft twijfelachtig. Ik merk ook gewoon dat hij oud word. Na bijna 8 jaar ben ik wel toe aan iets anders.
Langzamerhand ben ik me dus een beetje aan het oriënteren op een opvolger en in principe is de X7 2 liter benzine met hydraulische vering een kandidaat. Om die vering. Verder lees ik dat de auto stiller is, het geluidsniveau in mijn huidige C5 vind ik storend.
Wat ik op foto's mis zijn de armleuningen. Het stompje tussen de stoelen lijkt me geen alternatief.
Hoe is het verbruik van de 2 liter? Dezelfde motor maar de auto is wel wat zwaarder.
Langzamerhand ben ik me dus een beetje aan het oriënteren op een opvolger en in principe is de X7 2 liter benzine met hydraulische vering een kandidaat. Om die vering. Verder lees ik dat de auto stiller is, het geluidsniveau in mijn huidige C5 vind ik storend.
Wat ik op foto's mis zijn de armleuningen. Het stompje tussen de stoelen lijkt me geen alternatief.
Hoe is het verbruik van de 2 liter? Dezelfde motor maar de auto is wel wat zwaarder.

Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Bij een Exclusive uitvoering is de armleuning in twee standen in te stellen, en ik meen ook nog wat zachter (en dus prettiger) dan die van andere uitvoeringen. Ik vind de armsteun van een ph3 (al dan niet in de “uitgeklapte” stand) veeeel prettiger en comfortabeler dan die aan de stoelen van de ph1/ph2 zit.
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Tja ik heb net het tegenovergestelde! In mijn (exclusive) C5 x7 kun je inderdaad de middenarmsteun in twee standen zetten; hoog of laag. Beiden zijn eigenlijk net niet lekker.
Het vakje onder de armsteun is bijzonder onhandig als je tijdens het rijden bij moet. En ja de wagen is echt een pak stiller dan een Ph1. Maar daartegenover staat dan weer dat je echt het gevoel van ruimte mist. Iets van de achterbank pakken is bijna onmogelijk en sowieso is de algehele ruimte minder dan bij de vorige versies.
Qua vering, wegligging en windgevoeligheid is de X7 dan weer meer comfortabel vind ik.
Nog wat tips: vermijd de elektrische achterklep! De v6’jes veren het lekkerst! Maar de V6’jes zijn duur in onderhoud en onderdelen worden echt schaars! Een 6 traps automaat is echt heerlijk, vermijd dus de verouderde 4 traps! De stoelverwarming van de luxere modellen is meestal al stuk. Geheugen stand van de passagiersstoel is ideaal als je partner ook in die wagen gaat rijden.
Het vakje onder de armsteun is bijzonder onhandig als je tijdens het rijden bij moet. En ja de wagen is echt een pak stiller dan een Ph1. Maar daartegenover staat dan weer dat je echt het gevoel van ruimte mist. Iets van de achterbank pakken is bijna onmogelijk en sowieso is de algehele ruimte minder dan bij de vorige versies.
Qua vering, wegligging en windgevoeligheid is de X7 dan weer meer comfortabel vind ik.
Nog wat tips: vermijd de elektrische achterklep! De v6’jes veren het lekkerst! Maar de V6’jes zijn duur in onderhoud en onderdelen worden echt schaars! Een 6 traps automaat is echt heerlijk, vermijd dus de verouderde 4 traps! De stoelverwarming van de luxere modellen is meestal al stuk. Geheugen stand van de passagiersstoel is ideaal als je partner ook in die wagen gaat rijden.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Haha smaken verschillen. Gelukkig maar…
Enne… een C5 met geheugeninstelling voor de passagiersstoel? Die ben ik nog niet tegengekomen…
Enne… een C5 met geheugeninstelling voor de passagiersstoel? Die ben ik nog niet tegengekomen…
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 193
Lid geworden op: 20 dec 2015 21:44
Auto: 2.0 16V Comfort
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 183000
Kleur: grijs
Locatie: De Fryske Marren
Ik begrijp of neem aan dat de elektrische klep vaak kapot gaat?

Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Vergeet het brandstof verbruik niet, dat i.c.m. verkrijgbaarheid van onderdelen, maakt het er niet aantrekkelijker op.H_H schreef:De v6’jes veren het lekkerst! Maar de V6’jes zijn duur in onderhoud en onderdelen worden echt schaars!