
C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2023 10:33
Auto: c5 aircross hybride 225
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Phase: C5 Aircross
kilometerstand: 2300
Kleur: Blauw
beste mede forum gebruikers.
weet iemand hoe dit komt als ik de wagen aan een 22kwh laadpaal hang toch maar met max van 3.5kwh geladen word terwijl ik wel de optie 7.2kwh laadsysteem heb C5 aircross shine hybrid 2022.
weet iemand hoe dit komt als ik de wagen aan een 22kwh laadpaal hang toch maar met max van 3.5kwh geladen word terwijl ik wel de optie 7.2kwh laadsysteem heb C5 aircross shine hybrid 2022.

C5club Newbie


Beste Steven, ik heb mijn C5Aircross een paar keer aan een laadpaal van 22 kWh gehangen en toen viel het mij juist op dat het veel sneller werd aangegeven op het beeldscherm van de auto. I.p.v. 4km/u of 8 km/u was dit meer dan 20 km/u laden. Of het juist is weet ik niet, maar toevallig had ik toen ook een afrekening van ruim 18 kWh. Dat wordt overigens nog uitgezocht, aangezien ik daarvoor maximaal 11,5 kWh heb kunnen laden Ook op een normale 11 kWh lader laad ik ongeveer max met 3,5 kWh per uur.
Bij de 22 kWh lader (EV-Box) heb ik twee keer meer dan de accucapaciteit kunnen laden, 14,96 kWh (in 2 uur) en 18,13 kWh 4,5 uur.
Bij de 22 kWh lader (EV-Box) heb ik twee keer meer dan de accucapaciteit kunnen laden, 14,96 kWh (in 2 uur) en 18,13 kWh 4,5 uur.

C5club Newbie


Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jan 2023 10:33
Auto: c5 aircross hybride 225
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2022
Phase: C5 Aircross
kilometerstand: 2300
Kleur: Blauw
op mijn display geeft hij toch gewoon and van 12km/h en duvet het ongeveer 4u30min om 13.5kwh te laden ik ga even van development even getimde laadsessie doen bij citroen zelf

C5club Newbie


26 km/h staat er nu bij mij op het display
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Eigen laadpaal of openbare laadpaal? En belangrijker: 1 of 3 fasen?
Doorgaans is:
Doorgaans is:
Code: Selecteer alles
Aansluiting Max. laadvermogen
1 x 16 A 3,7 kW
1 x 25 A 5,8 kW
1 x 30 A 6,9 kW
3 x 16 A 11,0 kW
3 x 25 A 17,2 kW
3 x 32 A 22,0 kW
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline

C5club Newbie


Openbare laadpaal, EVBox snellaadstation

C5club Newbie


Op de een of andere manier wordt er veel meer afgerekend aan kWh op een laadbeurt bij de EVBox (22kW?) die bij mijn werkgever in Barneveld staat. Bijgevoegd een screenshot hoe snel de auto aan het laden is, al blijkt dit niet juist te zijn. Volgens de afrekening (zie screenshot) heb ik 1:38 uur geladen met een totaal aantal van 17,05 kWh, veel meer dan de maximale accucapaciteit. Op 9 februari heb ik slechts 1:15 geladen met een totaal aantal van 13,48 kWh. Terwijl het eindresultaat een accu van 60% vol was. Wat gaat hier mis, is dit iets van de auto of iets van de EVBox laadpaal?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.