Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2016 14:11
Auto: C5 2.0 16V Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 296000
Kleur: Blauw
Ik heb een probleem met de aanjager waarover ik nog niets heb kunnen vinden. Module heb ik begin dit jaar vervangen. Hele jaar geen probleem gehad. Als ik nu 's ochtends de auto start werkt de aanjager niet (na enkele seconden blanco symbool klaverblaadje) Afhankelijk van de temperatuur buiten springt de aanjager aan na circa 4 - 8 km rijden. Heeft iets met de temperatuur te maken. Weet iemand hier iets over?
Berichten: 13976
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je kunt eens met een andere module proberen en de stekkers eens nazien op inbranden van de contacten.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Of een kabelbreukje bij de stekker.
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2016 14:11
Auto: C5 2.0 16V Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 296000
Kleur: Blauw
Kan het de interieursensor zijn? Met kabels is zo te zien niets aan de hand. Ik heb gisteravond nog laat gereden, vanmorgen alles in orde. Heeft m.i., met temperatuur te maken ook omdat het vannacht niet zo koud was. Ik ga eersvolgende keer dat hij niet oinmiddellijk draait met een fohn de sensor verwarmen. Eens kijken wat er dan gebeurt.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Je kunt de ventilator snelheid handmatig instellen. Dan staat de sensor toch buiten spel?
Dat zal overigens nooit tot geheel stilstaande ventilator leiden, je hebt altijd frisse lucht nodig. Zelfs op recirculatiestand gaat de fan hard draaien.
Dat zal overigens nooit tot geheel stilstaande ventilator leiden, je hebt altijd frisse lucht nodig. Zelfs op recirculatiestand gaat de fan hard draaien.
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 okt 2022 22:13
Auto: Citroën C5 I Break 2.0i 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9146
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142150
Kleur: Gris Orageux EYTC
Locatie: Amsterdam
@Bald
Misschien is de kachelweerstand de oorzaak?
Ondanks dat je die begin dit jaar vervangen hebt?
Mijn C5 Phase 1 had hetzelfde probleem.
Vervangen door :
RIDEX 1385C0002 te koop bij Autodoc.nl
https://www.autodoc.nl/ridex/13628198" onclick="window.open(this.href);return false;
Op YouTube kun je de wijze van montage vinden.
2 mogelijkheden om aan te brengen :
1 verwijder dashboardkastje en wissel de weerstand
2 aan de passagier zijde, kruip onder dashboard en zoek de weerstand, neem weg en vervang voor de nieuwe.
Ik kocht de RIDEX voor 33,72€ een paar maanden geleden, en daarmee was het probleem verholpen.
Die is nu duurder geworden.
Alternatief : CASCO CRS71005AS
https://www.autodoc.nl/casco/13975987" onclick="window.open(this.href);return false;
Misschien is de kachelweerstand de oorzaak?
Ondanks dat je die begin dit jaar vervangen hebt?
Mijn C5 Phase 1 had hetzelfde probleem.
Vervangen door :
RIDEX 1385C0002 te koop bij Autodoc.nl
https://www.autodoc.nl/ridex/13628198" onclick="window.open(this.href);return false;
Op YouTube kun je de wijze van montage vinden.
2 mogelijkheden om aan te brengen :
1 verwijder dashboardkastje en wissel de weerstand
2 aan de passagier zijde, kruip onder dashboard en zoek de weerstand, neem weg en vervang voor de nieuwe.
Ik kocht de RIDEX voor 33,72€ een paar maanden geleden, en daarmee was het probleem verholpen.
Die is nu duurder geworden.
Alternatief : CASCO CRS71005AS
https://www.autodoc.nl/casco/13975987" onclick="window.open(this.href);return false;
Overige voertuigen : Yamaha NMax155, Yamaha Giggle XF50
C5club Newbie


Berichten: 5
Lid geworden op: 10 nov 2016 14:11
Auto: C5 2.0 16V Difference
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 296000
Kleur: Blauw
Ik heb zo'n ridex besteld. Zullen we dus vlug weten of dat de oorzaak is. Vanmorgen geprobeert met de fohn, maar dat werkte ook niet,
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Check goed de stekker en bedrading, zoals eerder aangegeven.
Een defect daarin kan je nog meer modules en zelfs een aircopomp kosten, zoals ik zelf ervaren heb.
Een defect daarin kan je nog meer modules en zelfs een aircopomp kosten, zoals ik zelf ervaren heb.
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 okt 2022 22:13
Auto: Citroën C5 I Break 2.0i 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9146
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142150
Kleur: Gris Orageux EYTC
Locatie: Amsterdam
Okay,Bald schreef:Ik heb zo'n ridex besteld. Zullen we dus vlug weten of dat de oorzaak is. Vanmorgen geprobeerd met de fohn, maar dat werkte ook niet,
De Ridex is duurder dan de Casco.
Volgens Autodoc.nl zijn beide types identiek, maar is de Casco goedkoper.
Bij mij hield de aanjager ook op te werken.
Het wat jij, "klaverbladsymbool", noemt bleef bij mij ook blanco.
Na montage van de nieuwe weerstand doet dat symbool het ook weer.
Een Zweedse Citroën-dealer vroeg 225€ voor de weerstand en 125€ voor de montage
De weerstand op een camping laten bezorgen en ter plaatse gemonteerd.
Kosten toentertijd : 33,72€ incl verzendkosten, en een half uurtje gesleutel (van onderaf gemonteerd, dashboardkastje niet uitgebouwd).
Overige voertuigen : Yamaha NMax155, Yamaha Giggle XF50
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Nergens voor nodig inderdaad.
Check of de aansluiting van de oude module nog gaaf niet ingebrand is. Dan is de connector namelijk ook wel over zijn hoogtepunt heen.
Check of de aansluiting van de oude module nog gaaf niet ingebrand is. Dan is de connector namelijk ook wel over zijn hoogtepunt heen.
Berichten: 149
Lid geworden op: 20 okt 2022 22:13
Auto: Citroën C5 I Break 2.0i 16V Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 9146
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 142150
Kleur: Gris Orageux EYTC
Locatie: Amsterdam
Inderdaad c5jan, oplichters, daar prik je zo doorheen..
Bij mij was de connector nog puntgaaf.
Bij mij was de connector nog puntgaaf.
Overige voertuigen : Yamaha NMax155, Yamaha Giggle XF50
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 dec 2015 21:44
Auto: 2.0 16V Comfort
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 186000
Kleur: grijs
Locatie: De Fryske Marren
Hier anderhalve week geleden uitvallen van de fan, het blanke symbool op het display. In de wetenschap dat het een Franse auto is niet direct paniek, en bijna aan het eind van de rit na een stop deed ie het weer.
Gisteren dan opnieuw uitval. Is nog niet weer tot leven gekomen. Ik hou erg van warmte maar op zo'n warme dag zonder enige ventilatie in de auto is ook niet geweldig. Ik heb e.e.a. gelezen en kachelweerstand doet wel ergens een belletje rinkelen, het zou best kunnen dat ik dat eerder aan de hand gehad heb. Een probleem met de bedrading wil ik ook niet uitsluiten gezien het aan/uit verhaal.
Gisteren dan opnieuw uitval. Is nog niet weer tot leven gekomen. Ik hou erg van warmte maar op zo'n warme dag zonder enige ventilatie in de auto is ook niet geweldig. Ik heb e.e.a. gelezen en kachelweerstand doet wel ergens een belletje rinkelen, het zou best kunnen dat ik dat eerder aan de hand gehad heb. Een probleem met de bedrading wil ik ook niet uitsluiten gezien het aan/uit verhaal.

C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Ik gok de kachelweerstand.
Berichten: 195
Lid geworden op: 20 dec 2015 21:44
Auto: 2.0 16V Comfort
Opties: afneembare trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 186000
Kleur: grijs
Locatie: De Fryske Marren
Vandaag deed ie het weer, dus ik heb nog even respijt...

C5club extreme Fan


Berichten: 191
Lid geworden op: 14 mei 2013 05:58
Auto: C5 2 liter Break, Difference
Opties: Veel !
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Organummer: ???
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 777.777,7
Kleur: Lichtblauw Metallic
Locatie: Vollenhove
Bij mij is het ook een keer de zekering geweest die in de motorruimte zit van 40 Amp. Deze was te warm geworden door het slechte contact! Contact schoon gemaakt, nieuwe zekering erin en deze draait alweer een jaar!
