V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Binnenkort ga ik de klepjes in de Al4 vervangen, al veel info rijker via dit forum, enkel het oliepeil, wordt dat bij bijna 70 graden gedaan met DRAAIENDE motor?
Bijvullen is waarschijnlijk met stilstaande motor?!
Break Ph2 2005 (benzine)
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
De aftapplug zit onder op de bak, deze bestaat uit een holle bus en een afsluitende bout. Als je die bout loshaalt kun je van bovenaf bijvullen tot het er onder uit komt lopen. Dan even alle schakelgangen nalopen en evt. nog wat bijvullen.

Als je toch bezig bent dan herhaal die procedure een paar keer waarbij je alles ook weer helemaal aftapt (dus die holle bus ook even loshalen) dan spoel je als het ware de bak een beetje. Niet zo grondig als flushen maar alle beetjes helpen.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Alle gangen doorlopen, bedoel je dan P/D/N/R en ook op manual 1234? Bij stilstand,én draaiende motor?
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Heb de klepjes vervangen, en nu klapt ie in de D en R. bij het overschakelmoment klapt ie met een dreun in de noodloop.
Heb de wagen laten uitlezen bij de Citroen dealer, en stelde vast dat de olie-druk in de Al4 té hoog was; 11bar, bij een goed oliepeil/nieuwe olie e.d.
Ik weet het nu niet meer, ik ga zaterdag maar weer eens kijken of ik iets kan vinden. Misschien iets over het hoofd gezien (asje bij die arm? of ik zet de oude klepjes weer terug)
Toch zie ik helaas onze C5 door het ijs zakken, perfecte auto met een gare Al4 :smt089
Iemand nog suggesties?
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Afspraak maken met Oldenhage. Dan weet je waar je aan toe bent. Reparabel, kosten, tijd.
Anders een 2e handsje er in.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 362
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
C5club Bikkel
C5club Bikkel
heb je de computer geupdate? ik had precies die klachten bij het overbouwen zonder update
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 243
Lid geworden op: 17 jul 2016 17:27
Auto: C5 Ligne Prestige Break + 2CV6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: Oplopend
Kleur: Geel SABLE DE LANGRUNE
Locatie: tussen de Scheldes
Ik/we zijn vandaag weer bezig geweest, en hebben de nieuwe klepjes er weer uit gehaald, en de oude terug gedaan, en m'n bakje schakelt weer op en af als vanouds.
Wat is er concreet gebeurd? Ik had een bruusk schakelende Al4. Klepjes en olie besteld en aan de slag. Met nieuwe klepjes klapte de bak in D en R met een blok beton, en na overschakelen naar 2 knalde die met hetzelfde stuk beton in de noodloop.
Ben naar de Citroën dealer gegaan, en die heeft de software gedaan, en mat een hoge oliedruk. Beter een ruilbak plaatsen.
Ben toch de oude klepjes terug gaan zetten, en weer nieuwe olie (erg duur), alles weer schoon (het brein), en op moment (handboek) gezet. en alles is weer boter. Heerlijk! Even nog geen ruilbak eronder en de C mag/kan blijven :smt023
Eigenlijk waren die nieuwe klepjes (niet van de dealer) BAGGER! :twisted:
Parijs, 5 februari 1878
Rue Laffitte
Plaats reactie