Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.

V.I.P.


https://www.vogelsautogas.nl/uploads/58 ... re_ENG.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

V.I.P.


http://www.autogasinfo.nl/downloads/Gas ... eiding.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Maar het interface programma is niet te downloaden. Jammer

V.I.P.


Hier dan;
http://www.luccio.nl/index.php?action=e ... ds&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.luccio.nl/index.php?action=e ... ds&lang=nl" onclick="window.open(this.href);return false;

V.I.P.


Of hier;
https://www.lpgshop.co.uk/lpg-diagnostic-software/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.lpgshop.co.uk/lpg-diagnostic-software/" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 435
Lid geworden op: 16 feb 2015 18:20
Auto: Break 2.0I 16V
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Haren (GN)
Bij de eerste link krijg ik dit bij Vogels
Not Found
The requested URL was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
En bij Lpgshop staat vogels er niet bij
Not Found
The requested URL was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
En bij Lpgshop staat vogels er niet bij

V.I.P.


Op dezesite is het wel te downloaden;
https://www.lpgwebshop.com/nl/home/218- ... kkers.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.lpgwebshop.com/nl/home/218- ... kkers.html" onclick="window.open(this.href);return false;

C5club Newbie


Hallo allemaal, mijn naam is Frans en zit met een LPG probleem. Ik deel (nog) niet de passie van jullie automerk. Wat doe je dan hier zul je terecht zeggen. Ik kwam hier terecht via google en had dit topic ff gevolgd. Ook ik heb een AG installatie en wel type I. Een maand terug APK voor mijn Bora uit laten voeren en een bakwissel. Perfect gelukt alleen werkt na de bakwissel de LPG niet meer. Probleem voor de garage zul je zeggen maar die komen er niet uit dus rijd nu al een maand op benzine waarmee de bakwissel inmiddels twee keer zo veel kost. Bij de bakwissel is de ECU en interface even opzij gehaald maar dan kun je niets verkeerd mee doen lijkt me. Elke verbinding is inmiddels gecontroleerd en in orde.
De ECU werd verdacht en deze is nu in onderzoek. Heb daar een beetje moeite mee omdat via het diagnose manual het bedieningspaneel defect is. De diagnose led werkt namelijk niet als ik de vereiste verbinding maak. Nu wil ik eens kijken of ik met het ding kan lullen en eventueel uitlezen.
Goed, lang verhaal kort: Ik ben op zoek naar het oude programma agt.exe. Misschien is hier wel iemand van de LPG rijders die mij een kopietje wil mailen. Inmiddels had ik de topicstarter Sietze al een PB gezonden maar kan me voorstellen dat hij hier niet elke dag leest.
bvd
Frans
De ECU werd verdacht en deze is nu in onderzoek. Heb daar een beetje moeite mee omdat via het diagnose manual het bedieningspaneel defect is. De diagnose led werkt namelijk niet als ik de vereiste verbinding maak. Nu wil ik eens kijken of ik met het ding kan lullen en eventueel uitlezen.
Goed, lang verhaal kort: Ik ben op zoek naar het oude programma agt.exe. Misschien is hier wel iemand van de LPG rijders die mij een kopietje wil mailen. Inmiddels had ik de topicstarter Sietze al een PB gezonden maar kan me voorstellen dat hij hier niet elke dag leest.
bvd
Frans

C5club Bikkel


Berichten: 362
Lid geworden op: 09 jun 2016 04:57
Auto: C5 Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 290000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: Egmond Binnen
SGI is toch een AG lpg installatie?
Als het zelf niet lukt dan kan ik je https://verdampere.nl/ niet genoeg aanprijzen, ikzelf reed vanuit de kop van noord holland naar deze specialist in noord brabant. altijd perfect geholpen voor een goede prijs!
Als het zelf niet lukt dan kan ik je https://verdampere.nl/ niet genoeg aanprijzen, ikzelf reed vanuit de kop van noord holland naar deze specialist in noord brabant. altijd perfect geholpen voor een goede prijs!
Berichten: 329
Lid geworden op: 26 mei 2017 20:41
Auto: 308 SW
Opties: BLEP
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2015
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 185.000
Kleur: Bleu
Locatie: Rijnmond
In principe kan iedere lpg specialist dit uitlezen. Mijn lpg specialist in Barendrecht kan het sowieso.
Maar de topicstarter wil het graag zelf doen. Ik kan je helaas niet aan het bestand helpen.
Heb je al wel een kabel tussen je pc/laptop en auto? Is een seriële kabel meen ik. Met verstand van zaken wel zelf te maken las ik ooit.
Maar de topicstarter wil het graag zelf doen. Ik kan je helaas niet aan het bestand helpen.
Heb je al wel een kabel tussen je pc/laptop en auto? Is een seriële kabel meen ik. Met verstand van zaken wel zelf te maken las ik ooit.
Mijn zwager had wel een C5.
Verder nog wel een C1 en C3 in de familie.


C5club Newbie



Bedankt voor jullie reactie. Het probleem is dat de garage waar ik het werk liet uitvoeren verantwoordelijk is voor het herstel van de LPG troep. Ik kan natuurlijk naar een specialist gaan maar dan zijn de kosten voor mij, daar doe ik niet aan mee.
Ik heb in mijn leven een kleine 100 bakjes uitgebouwd maar ik kan met mijn krikje niet op tegen de snelheid van de garage met hun brug. Electronica is mijn werk dus kabel, laptop etc gaat wel lukken. Alleen nog die agt.exe. So please, anybody?

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Aan de lpg interface zit een vacuümslangetje. Is dat nog wel intact?
Ik heb een teleflex gfi installatie, grotendeels ag, en had daar recent een probleem mee toevallig.
Ik zou net als jij die agt.exe wel willen hebben, vanwege een ander probleempje aan de installatie.
Ik heb een teleflex gfi installatie, grotendeels ag, en had daar recent een probleem mee toevallig.
Ik zou net als jij die agt.exe wel willen hebben, vanwege een ander probleempje aan de installatie.

C5club Newbie


Bedankt voor de tip. Heb ik idd ook al eens gehad en is nu gechecked.
Als jij dezelfde installatie hebt dan zul je op het bedieningspaneel een enkel lampje zien branden bij het starten. Hij loopt dan op benzine. Je gaat rijden en als de motor voldoende warm is gaat het enkele rode lampje knipperen. Vervolgens schakeld de ECU over naar gas en geeft een comando aan de interface. Deze schakelt de benzine inj af en opend de gas inj. Eenvoudig te volgen proces zover.
Ik heb totaal geen lampje op mijn LPG indicatie!
De garage verdenkt de ECU maar ik denk er anders over en wel hierom:
Volgens het diagnose manual (pag11) koppel je de ECU los. Je connect pin 35 en 6. De diagnose led moet gaan branden. Doet hij dat niet dan bedieningspaneel vervangen. Simpel toch?
Ik heb dat paneeltje wel gedeeltelijk aan de gang gekregen. Bij een bepaalde test zie ik de ledbar van de tank werken en hoor de kleppen in de tank inschakelen. Het is dus alleen maar de diagnose led. De led op zich is wel oke want ik zie hem wel eens oplichten. Het paneeltje is namelijk niet zomaar een doosje met ledjes, er zit een flinke electronische schakeling in. Ik vermoed dat wanneer de led knippert er een pulstreintje naar de ECU wordt gestuurd waarop hij beslist om te schakelen naar LPG. Daar ligt het probleem naar mijn idee.
Als jij dezelfde installatie hebt dan zul je op het bedieningspaneel een enkel lampje zien branden bij het starten. Hij loopt dan op benzine. Je gaat rijden en als de motor voldoende warm is gaat het enkele rode lampje knipperen. Vervolgens schakeld de ECU over naar gas en geeft een comando aan de interface. Deze schakelt de benzine inj af en opend de gas inj. Eenvoudig te volgen proces zover.
Ik heb totaal geen lampje op mijn LPG indicatie!
De garage verdenkt de ECU maar ik denk er anders over en wel hierom:
Volgens het diagnose manual (pag11) koppel je de ECU los. Je connect pin 35 en 6. De diagnose led moet gaan branden. Doet hij dat niet dan bedieningspaneel vervangen. Simpel toch?
Ik heb dat paneeltje wel gedeeltelijk aan de gang gekregen. Bij een bepaalde test zie ik de ledbar van de tank werken en hoor de kleppen in de tank inschakelen. Het is dus alleen maar de diagnose led. De led op zich is wel oke want ik zie hem wel eens oplichten. Het paneeltje is namelijk niet zomaar een doosje met ledjes, er zit een flinke electronische schakeling in. Ik vermoed dat wanneer de led knippert er een pulstreintje naar de ECU wordt gestuurd waarop hij beslist om te schakelen naar LPG. Daar ligt het probleem naar mijn idee.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Als de bak los is geweest, is er vaak ook nogal wat bedrading omgelegd. Zit daar niet iets klem?
De gas ecu besluit volgens mij zelf om over te schakelen aan de hand van de kv temperatuur.
Volg die draden eens, die kunnen tamelijk cross court lopen, en zijn daardoor kwetsbaar.
De gas ecu besluit volgens mij zelf om over te schakelen aan de hand van de kv temperatuur.
Volg die draden eens, die kunnen tamelijk cross court lopen, en zijn daardoor kwetsbaar.

C5club Newbie


Bedrading is allemaal nagelopen door meerdere mensen.
De ECU beslist aan de hand van meerdere signalen wanneer over te schakelen. Zo kun je ook via de tankmeter kiezen tussen lpg of benz. en wordt de gasdruk, het vacuum van de inlaat, en de diagnose led gechecked. als de ecu beslist is pin 28 hoog of laag resp. benz of lpg, De interface doet de rest.
De ECU beslist aan de hand van meerdere signalen wanneer over te schakelen. Zo kun je ook via de tankmeter kiezen tussen lpg of benz. en wordt de gasdruk, het vacuum van de inlaat, en de diagnose led gechecked. als de ecu beslist is pin 28 hoog of laag resp. benz of lpg, De interface doet de rest.