Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 589
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@PALJAS:
Jawel, maar ik kon op dat moment de moer wiel moer niet losmaken.
Maar je ziet, er gaan meerdere wegen naar Rome.
Wat me wel opvalt, is dat hij een C6 veerpoot met AMVAR (er zit een elektriche aansluiting op) eruit haalt en een normale terug zet.
Groetjes,
Kees.
Jawel, maar ik kon op dat moment de moer wiel moer niet losmaken.
Maar je ziet, er gaan meerdere wegen naar Rome.
Wat me wel opvalt, is dat hij een C6 veerpoot met AMVAR (er zit een elektriche aansluiting op) eruit haalt en een normale terug zet.
Groetjes,
Kees.

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Het viel me ook op dat er een andere cylinder in zat, maar die van de C6 ken ik niet. Ook de zooi onder de veerbol herken ik niet. Zou hij een moddercross hebben gereden ?
En die naafmoer zou met 35kN vastzitten ? Uit ervaring met eerdere citroëns heb ik al gelijk het reservewiel erop gezet (gat in het midden) en de wagen op de grond gelaten. Ik had mijn 3/4 ijzer in de 37 dop en 1m hefboom en nog kostte het veel kracht om hem los te krijgen.
En die naafmoer zou met 35kN vastzitten ? Uit ervaring met eerdere citroëns heb ik al gelijk het reservewiel erop gezet (gat in het midden) en de wagen op de grond gelaten. Ik had mijn 3/4 ijzer in de 37 dop en 1m hefboom en nog kostte het veel kracht om hem los te krijgen.
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 589
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@PALJAS:
Destijds, dat ik hem samen met een ander forumlid ging vervangen waren we het blokkeer gereedschap voor de wielmoer vergeten.
Dit is een soort vork die vast gezet wordt met 2 wielbouten en zich tegen de vloer of brug afzet.
Dus we moesten en andere oplossing zoeken.
Die C6 Veerpoot heb ik er zelf ook inzitten, omdat de poot, die ik eerder als vervanging erin had gaf een probleem met de hoogte aan die zijde (2 CM te hoog).
Daar heb ik hier op het forum het een en ander over geplaatst.
Groet,
Kees.
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=55&t=22832" onclick="window.open(this.href);return false;
Destijds, dat ik hem samen met een ander forumlid ging vervangen waren we het blokkeer gereedschap voor de wielmoer vergeten.
Dit is een soort vork die vast gezet wordt met 2 wielbouten en zich tegen de vloer of brug afzet.
Dus we moesten en andere oplossing zoeken.
Die C6 Veerpoot heb ik er zelf ook inzitten, omdat de poot, die ik eerder als vervanging erin had gaf een probleem met de hoogte aan die zijde (2 CM te hoog).
Daar heb ik hier op het forum het een en ander over geplaatst.
Groet,
Kees.
https://c5club.nl/c5forum/viewtopic.php?f=55&t=22832" onclick="window.open(this.href);return false;

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Dat heb ik met belangstelling gelezen, maar toen wist ik nog niets van mijn probleem. Hopelijk heb ik wel de goede. Dat gereedschap wat citroën in de docu heeft staan, was bij mij ongetwijfeld gesneuveld.
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 589
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
@PALJAS:
In ieder geval succes met jouw project.
Groet,
Kees.
In ieder geval succes met jouw project.
Groet,
Kees.

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Heeft het zin om de poot, voordat de bol er op gaat, te vullen met LDS ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
De klus is geklaard. Ik heb het wel volgens youtube gedaan omdat daarbij de boel van boven los moet en onder alles kan blijven zitten. Maar ook op de wijze moet de fuseekogel los, wat je op het filmpje niet ziet. De documenten van JW zijn een welkome verduidelijking en geven ook de aanhaalkoppels. Het vullen van de poot heb ik gedaan met een deel van een antivriesweger. Het gat in de poot is groot genoeg voor een slangetje en dan kun je ook een trechtertje gebruiken.
Dank aan allen die een bijdrage hebben geleverd

Dank aan allen die een bijdrage hebben geleverd


Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5 Break 2.0i exclusive 2002

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Sorry, 90 linksom draaien
C5 Break 2.0i exclusive 2002

C5club Rookie


Berichten: 17
Lid geworden op: 02 jul 2021 10:08
Auto: C5 Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 294000
Kleur: Mativoire Metallic
@JW-C5 zou je mij ook kunnen voorzien van de betreffende documenten?JW-C5 schreef:@BJG,
In het document B3BG0119P0 Verwijderen - Aanbrengen : Veerelement voor (Hydraulische vering) lees ik dat ook de aandrijfas uit de naaf gehaald moet worden.
Dat staat ook in B3BG0111P0 Verwijderen - Aanbrengen : Voorste veercilinder
Is dat al-dan-niet noodzakelijk?
Groet,
JW
Komende vrijdag ga ik het de veerpoot rubbers , fuseehuis silent blocs en reactiestangen vervangen. De genoemde documenten zullen mij goed van pas komen!
<3 Sphères
Altijd opzoek naar meer achtergrond informatie:
CX Prestige 1983 JV-05-VZ --> Vrij hopeloos meerjarig project, maar wat een genot!
GS 1220 Club 1977 71-YB-28 --> Vrijwel de hele historie bekend: https://www.citroen-forum.nl/forums/vie ... 2/#2085079" onclick="window.open(this.href);return false;
C5 Tourer 2008 48-GBT-4 --> Dagelijks rij genot.
Altijd opzoek naar meer achtergrond informatie:
CX Prestige 1983 JV-05-VZ --> Vrij hopeloos meerjarig project, maar wat een genot!
GS 1220 Club 1977 71-YB-28 --> Vrijwel de hele historie bekend: https://www.citroen-forum.nl/forums/vie ... 2/#2085079" onclick="window.open(this.href);return false;
C5 Tourer 2008 48-GBT-4 --> Dagelijks rij genot.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Nog een vraag. Ik had de zelfborgende moeren van de fusé kogels willen vervangen dus ging even naar de dealer. Die blijkt het ondedelenmagazijn afgeschaft te hebben.
Wie weet welke maat dat is. M10 fijn, maar x 0,75 , 1 of 1,25 ?

Wie weet welke maat dat is. M10 fijn, maar x 0,75 , 1 of 1,25 ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002

V.I.P.


Berichten: 612
Lid geworden op: 12 mei 2007 09:59
Auto: Tourer exclusive aut
Opties: leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 1164CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 143000
Kleur: rouge profond
Locatie: Rosmalen
Nog een vraag. Ik had de zelfborgende moeren van de fusé kogels willen vervangen dus ging even naar de dealer. Die blijkt het ondedelenmagazijn afgeschaft te hebben.
Wie weet welke maat dat is. M10 fijn, maar x 0,75 , 1 of 1,25 ?

Wie weet welke maat dat is. M10 fijn, maar x 0,75 , 1 of 1,25 ?
C5 Break 2.0i exclusive 2002

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
1.25 is de normale maat.
Je kan ook een schroefdraad metertje kopen.
Dat is net zoiets als een voelermaatjes set, maar dan met tandjes die dan precies in de schroefdraad moeten vallen.
De maat staat dan op het bladje
https://www.amazon.de/Gedore-706-Gewind ... th=1&psc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Grüß
Je kan ook een schroefdraad metertje kopen.
Dat is net zoiets als een voelermaatjes set, maar dan met tandjes die dan precies in de schroefdraad moeten vallen.
De maat staat dan op het bladje
https://www.amazon.de/Gedore-706-Gewind ... th=1&psc=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.