Auteur |
Bericht |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
 Achterruitenwisser
Vandaag weer een stukje onder water gereden (althans, zo zag het er uit) en het valt me op dat mijn achterruitenwisser af en toe sneller/vaker wist dan op andere momenten.
Is er een soort van logica achter dat gedrag?
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
05 jul 2007 08:40 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
 Re: Achterruitenwisser
Als de voorwissers continue wissen dan wist de achterwisser ook vaker
|
05 jul 2007 09:34 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
 Re: Achterruitenwisser
Ik merk dat hij juist sneller wist als je net gestopt bent. Dan zijn mijn ruitenwissers voor niet drukker dan anders...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
05 jul 2007 10:32 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
 Re: Achterruitenwisser
mmm net als bij een oude auto: als je minder verbruikers heb gaan de wissers sneller en branden de lampen feller  Nieuwe accu misschien?
|
05 jul 2007 11:54 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
 Re: Achterruitenwisser
Nee, dat is het niet. Als de auto stopt gaat de wisser van interval over op continu wissen.
En als het dat zou zijn dan zou de wisser juist sneller gaan als de motor meer toeren maakt (meer input).
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
05 jul 2007 14:05 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
 Re: Achterruitenwisser
R1200C schreef: Nee, dat is het niet. Als de auto stopt gaat de wisser van interval over op continu wissen.
En als het dat zou zijn dan zou de wisser juist sneller gaan als de motor meer toeren maakt (meer input). Was ook geheel serieus Vreemd verhaal verhaal... zegt mij zo even niks. Hij staat gewoon op 'automatische ruitenwissers aan'?
|
05 jul 2007 15:10 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
 Re: Achterruitenwisser
Jep
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
05 jul 2007 16:09 |
|
 |
frank65
V.I.P.
Geregistreerd: 30 mei 2006 11:34 Berichten: 1566 Woonplaats: Willemstad
Auto: MB E400 T
Opties: Pano, AMG pack, leer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2018
Energielabel: G
kilometerstand: 89000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: Achterruitenwisser
Heb ik ook, is echter wel Berline. Volgens mij pakt ie verschillende parameters van o.a. snelheid en info van de regensensor. Het wist bij mij ook variabel van continu tot met een interval van ongeveer 15 seconden.
_________________
Ex C5 2.0 HDI Berline Automaat 10-2001 (47-HP-PL), met een traan en 299.600km achtergelaten bij de dealer op 1-6-2011. Van 31-10-2014 weer aan de C5 tm 20-3-17 Van 2017 tm 2020 Mercedes E280 CDI T 2007, van 2020 tm 2021 Mercedes E300Tcdi 2015 In 2022 E300cdi en daarna E200cgi en nu vanaf 2-2023 een E400T 4Matic 2018
|
15 jul 2007 13:55 |
|
 |
R1200C
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 28 mei 2006 15:21 Berichten: 2016 Woonplaats: Onder de rook van Boxmeer
Auto: C5 V6 Break by Carlsson
Opties: Geschifte bestuurders optie
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2004
Phase: 1
Organummer: 09739
Productienummer: 0579
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 200K +
Kleur: EYTC
Naar boven
|
 Re: Achterruitenwisser
Gelukkig maar. Ik dacht al dat ik weer iets aparts had Vind het niet vervelend dat hij zo wist maar ik vond het wel opvallend. Overigens is die ruitenwisser wel een mega must voor de break. Ander zie je helemaal niets meer als je een keer door het nat rijdt...
_________________ 2004 Citroen C5 3.0 V6 by Carlsson 1998 BMW R1200C Classic, Elfenbein, blue leather, voor de fun 1971 Land Rover 88 Series IIa, voor in de modder Hiervoor: 1x BX, 2x Xantia, 1x C5 Break, 1x C8, 2x Octavia lease bakjes en van thuis uit alles gereden vanaf de (echte) DS...
|
15 jul 2007 13:58 |
|
 |
arendonk
C5club Executive
Geregistreerd: 29 mei 2006 08:59 Berichten: 1751
Auto: Audi A3 1.4 TFSI G-tron
Opties: MMI, xenon, S-tronic, ASS
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 100000
Kleur: Beluga Bruin
Naar boven
|
 Re: Achterruitenwisser
R1200C schreef: Gelukkig maar. Ik dacht al dat ik weer iets aparts had Vind het niet vervelend dat hij zo wist maar ik vond het wel opvallend. Overigens is die ruitenwisser wel een mega must voor de break. Ander zie je helemaal niets meer als je een keer door het nat rijdt... Klopt, de spray gooit de hele achterruit dicht.
|
16 jul 2007 10:40 |
|
 |
Koenra
V.I.P.
Geregistreerd: 12 aug 2007 00:10 Berichten: 148 Woonplaats: Haarlem
Auto: C6 2.7 HDI Exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 1
Organummer: 10915
Productienummer: 30058
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 204000
Kleur: Bleu Mauritius KPKD
Naar boven
|
 Re: Achterruitenwisser
Ik haak maar aan in dit lijntje, hoewel het onderwerp een beetje anders is: Mijn achterruitenwisser hangt in ruststand veel te laag, op het blik van de achterklep. Is natuurlijk instelbaar, maar hoe? 1- ruitenwisserarm anders op de as monteren. Hoe peuter je het gevalletje open waar dat inzit (met de schakelaar van de glazen klep). 2- meeneemplaat bij het motorgedeelte van de wisser anders op de as monteren. Kan dat, en hoe krijg je die plaat los. Moer verwijderen levert nog niets op en ik wil geen geweld gebruiken als ik niet precies weet wat ik doe. Alvast bedankt voor tips. Koen
8 januari: Wat zijn sommige dingen toch makkelijk als je het weet: klein piefje onderin indrukken, kapje schuift er zo af, moertje los, wisserarm van de as (wel met een poelietrekker) en in de goede stand er weer op. Klaar
|
01 jan 2008 12:53 |
|
 |
|