C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Vreemd. Bij de mijne zit de vulopening ook in de, of onder de onderplaat van de kofferbak.
Hoewel de plek inderdaad niet erg handig is zijn er verder geen problemen.
( Behalve dat alle adBlue tanks en injectoren gevoelig zijn voor de kwaliteit van de adBlue en zonder additieven vatbaar zijn voor kristalvorming)
Maar het systeem is m.i een goede vinding om de Nox uitstoot aanzienlijk te verminderen.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Uiteraard, hele goeie ontwikkeling die SCR kats. Op die manier wordt de NOx duidelijk gereduceerd, zonder dat er problemen met de motor ontstaan zoals dat met EGR's wel het geval was.

Maar in de eerste periode na de introductie daarvan, was nog niet altijd alles goed voor elkaar.
Zoals over dat vullen op die plek, daarover had ik eerder nogal wat negatieve opmerkingen gelezen, vandaar...
En er zijn serieuze problemen geweest met dat tankje, de enige manier om dat op te lossen was vervangen daarvan. En zelfs dan, zo is dat uitvoerig op CiFo te lezen.

Om die reden zou ik zo'n HDi dan ook niet in algemene termen willen aanbevelen.
Maar er zijn uiteraard ook heel tevreden bezitters, zoals jij :smt203

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 159
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
Gebruikersavatar
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
hadden de vroegere 2.0 HDI ook geen additief?

Een paar jaar geleden, was ik met de C5 PH3 2.0 HDI 136pk van 2011 in de Provence en moest hij binnen voor het bijvullen van het addititief. Dat was toen de eerste keer in 7 jaar tijd.

Ik kreeg zelfs een melding dat ik niet ver mee mocht rijden.
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden

2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Alle FaP (roetfilter) van PSA hebben een additief orig om de resten (as) te verbranden bij regeneratie.
Later is er een systeem bijgekomen dat de NoX uitstoot verminderd. Daarbij wordt er Adblue in het uitlaatsysteem ingespoten.
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Gisteren terug gekomen van 2 weken Italië,
3600 probleemloze km's, dan vraag je je daarna ook weer af waarom je eigenlijk een andere C5 zou willen....

Maar dan zie je een tourer onderweg, met pack integral en roept er een stem van binnen ook weer hebbe, hebbe, hebbe.

Dus we kijken gewoon op het gemak wat er evt langskomt, al hoeft het niet perse.

Wel op vakantie de rekensom gemaakt dat een diesel financieel gezien eigenlijk niet handig is, daar maak ik veel te weinig km's voor.

Dus een 2.0 is nog steeds de beste optie, wellicht dat het niet perse een automaat hoeft te zijn (gezien de verhalen over de al4 in de zware tourer.

In welke jaren is het pack integral (met het criollo? leer) geleverd?
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Zolang de 2.0 in het gamma was kon je ook upgraden naar pack integral ….
Vind eerst maar eens een fatsoenlijke 2.0 , als die dan ook nog integral moet hebben wordt het mi een flinke zoektocht;-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Pack integral is in ieder geval van het begin (2008) tot 2013 geleverd maar misschien nog wel later ook. Was op iedere motorisering een optie pakket, maar alleen wanneer je voor de “exclusive” uitrusting koos. Niet leverbaar op andere uitvoeringen dus.

Ik vermoed dat in het begin veel demomodellen met pack integral waren uitgerust. Die van forumlid exroosje bijvoorbeeld was een demo van Citroën Amsterdam. Ik heb niet kunnen terugvinden dat beide uitvoeringen met pack integral die ik reed/rij ooit demomodel zijn geweest. Die was exroosje was een thp, mijn vorige C5 ook (bj 2010 uit Dld) en m’n huidige is een 2.0hdi, bj 2013 uit Frankrijk.

We zoeken graag met je mee hier op t forum, maar een 2.0 benzine begint een aardige speld in de hooiberg te worden, in exclusive uitvoering zijn ze nog “exclusiever” en precies zo eentje ook nog met pack integral is uhm… een heeeeele bijzondere speld in de hooiberg…
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Niets is onmogelijk zullen we maar denken.

En heb de tijd, het hoeft niet 123.

Ik zie het pack integral op duitsers regelmatig, maar helaas zijn dat eigenlijk allemaal diesels en meestal dan de 2.2 of v6.

Voor een diesel betaal ik meer als100 euro per maand meer aan wb, dat is wel erg gortig.
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
En laat er dan nu ineens een tourer, 2.0 uit 2008 op mobile staan, met pack integral en 140000km.

Helaas alleen een zwarte en dat is eigenlijk verre van mijn eerste keus.

Toch telefonisch wat info opgevraagd, maar nog veel onduidelijkheid vwb onderhoudshistorie.
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Zwart, hm, nee, da's niet mooi te houden
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Heb nu ook een zo goed als zwarte break en er valt niet tegen te poetsen idd :lol:

Dat en het feit dat het zo bloedheet is in de zomer, maakt eigenlijk dat ik geen zwarte auto meer wil.

Donkerblauw, rood of een witte vind ik ook wel erg mooi, maar ook dat is nogal besmettelijk :P
CX GTI Turbo serie 1,1985


Thank you for flying Citroën Airways
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Gebruikersavatar
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Ze bestaan dus wel, dat geeft de burger moed!
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Of gewoon in de plastidip :smt190
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33565
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Gebruikersavatar
Beheerder
Beheerder
Dat heet in de zomer heb je airco voor , da’s m.i geen issue …
Verder blijf je idd wel poetsen en zie je elke kras , daarentegen heb je wel altijd eer van het poetswerk, voor hoe kort dat ook maar is :mrgreen:

Ik had nog geprobeerd geen zwarte te kiezen maar mijn betere helft stond erop dat het zwart werd ( auto poetsen doet ze niet ! ) … pfffff :lol:

Rood heeft andere issues , wit is ook eeuwig “ vies “ , weinig beter dan een zwarte …

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 10678
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Ik vond de zwarte lak van de ph3 erg kwetsbaar.
Veel swirls in de lak en de motorkap had erg veel last van steenslag.
Plaats reactie