Xenon heeft om te starten een ontsteekspanning nodig van zo'n 25kV.
Die zal dáár dan wel gegenereerd worden, met een soort "mini bobine", na aangestuurd te zijn vanuit die module/ballast.
Daarna moet de normale spanning en stroom op gang komen, resulterend in een vermogen van 35W dat vervolgens vanuit de ballast gecontroleerd wordt. Daarin zit ook de DC-AC converter.
Voor dat proces is de nodige elektronica verantwoordelijk, dat deels ook in die lampvoet zit.
Op het web zal daar wel ergens een schema van te vinden zijn.....
Groet,
JW
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

