Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Beide kanten wederom gebroken.
Enige wat opvakt is dat het vet wat ik op de rubbers geb gedaan wat plakkerig is geworden.
Nu de nieuwe kleppen met Siliconenvet geplaatst.
Kleppen lopen soepel afgezien van de weerstand die je voelt door de aanliggende rubber flapjes.
Enige wat opvakt is dat het vet wat ik op de rubbers geb gedaan wat plakkerig is geworden.
Nu de nieuwe kleppen met Siliconenvet geplaatst.
Kleppen lopen soepel afgezien van de weerstand die je voelt door de aanliggende rubber flapjes.
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Het hele spul zit weer in elkaar.
Het is inderdaad wel even vogelen om de stelmotor in de juiste positie te krijgen om hem goed op de klep te plaatsen.
Ik heb de klep in de onderste koude stand gezet en net zo vaak het motortje laten draaien tot deze met de temp op LO overeenkomt met de stand vd klep.
Is dit niet goed dan kan dit ook de klep breken vermoed ik
Het is inderdaad wel even vogelen om de stelmotor in de juiste positie te krijgen om hem goed op de klep te plaatsen.
Ik heb de klep in de onderste koude stand gezet en net zo vaak het motortje laten draaien tot deze met de temp op LO overeenkomt met de stand vd klep.
Is dit niet goed dan kan dit ook de klep breken vermoed ik
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Heb nu alleen een storin ezp/asr en storing meedraaiende koplampen, heeft dat met calibrator stuurhoeksensor te maken?
Vorige keer geen last van gehad
Vorige keer geen last van gehad
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
C5club Rookie


Berichten: 11
Lid geworden op: 25 jun 2014 20:34
Auto: C5 3.0 V6 Exclusive Tourer
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Zilvergrijs Met.
Sorry voor de late reactie. Toch maar een antwoord voor andere lezers. Je kunt alles weer terugplaatsen behalve het dashboardkastje. Dan is het motortje prima te bereiken. Dus alles draaide verder al. Vanaf de linkerkant is het lastiger, maar volgens mij kun je daar ook wel bij het motortje komen.
Berichten: 464
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Dit draadje maar even nieuw leven inblazen
na vooral dit draadje 1893x gelezen te hebben vandaag toch de stap gezet om eindelijk te beginnen aan dit probleem. Ik heb veel foto's gemaakt, die zal ik wat filteren en na het inbouwen hier met jullie delen. Voor nu alleen even de foto's van het resultaat van vandaag en de boosdoener.
Het ziet er misschien heftig uit, en zo voelt het bij tijd en wijlen ook
, maar alles is onder controle. Vooral met dank aan alle informatie op dit forum, en met speciale dank aan JW die mij de benodigde documentatie heeft gestuurd. Zonder dat was het niet zo soepel gegaan als nu.
Ik heb deze volgorde ongeveer aangehouden:
- temp op LO
- accu los
- middenconsole er uit
- stuurairbag er uit, stuur er af, com2000 voorzichtig er af
- ruitenwisserarmen en motor weg (een 'trekker' is hierbij erg handig)
- radio en bediening climate control weg, bovenop het nav scherm weg
- het dashboard losgeschroefd, alle kabels die ik los heb op de foto en gelabeld
- er achter komen dat het toch handiger is om de stuurstang compleet te verwijderen
- er achter komen dat de pook van de automaat in P toch wel erg in de weg zit
- met twee man voorzichtig het dash losgehaald, checken op nog vaste kabels, en over de pook heen een kwartslag gedraaid en op de voorstoelen gelegd
- bovenzijde kachelhuis weg, samen met de mengmotoren, en daar was de boosdoener
- er achter komen dat het dashboard op deze wijze te breed is om beide portieren dicht te doen
- omdat het te complex wordt om alle bekabeling los te halen en zodoende het hele dash er uit te kunnen tillen heb ik besloten 1 portier op een kier te houden, de auto afgedekt met folie en de tweede auto strak langs deze zijde geparkeerd. Het blijft droog, en we wonen in een goede buurt
morgenvroeg de bestaande klep lijmen/versterken met U-profiel, smeren, en de handel weer inbouwen. Dat zal vast nog de nodige hoofdbrekers geven. Voor nu ben ik wel tevreden.
na vooral dit draadje 1893x gelezen te hebben vandaag toch de stap gezet om eindelijk te beginnen aan dit probleem. Ik heb veel foto's gemaakt, die zal ik wat filteren en na het inbouwen hier met jullie delen. Voor nu alleen even de foto's van het resultaat van vandaag en de boosdoener.
Het ziet er misschien heftig uit, en zo voelt het bij tijd en wijlen ook
Ik heb deze volgorde ongeveer aangehouden:
- temp op LO
- accu los
- middenconsole er uit
- stuurairbag er uit, stuur er af, com2000 voorzichtig er af
- ruitenwisserarmen en motor weg (een 'trekker' is hierbij erg handig)
- radio en bediening climate control weg, bovenop het nav scherm weg
- het dashboard losgeschroefd, alle kabels die ik los heb op de foto en gelabeld
- er achter komen dat het toch handiger is om de stuurstang compleet te verwijderen
- er achter komen dat de pook van de automaat in P toch wel erg in de weg zit
- met twee man voorzichtig het dash losgehaald, checken op nog vaste kabels, en over de pook heen een kwartslag gedraaid en op de voorstoelen gelegd
- bovenzijde kachelhuis weg, samen met de mengmotoren, en daar was de boosdoener
- er achter komen dat het dashboard op deze wijze te breed is om beide portieren dicht te doen
- omdat het te complex wordt om alle bekabeling los te halen en zodoende het hele dash er uit te kunnen tillen heb ik besloten 1 portier op een kier te houden, de auto afgedekt met folie en de tweede auto strak langs deze zijde geparkeerd. Het blijft droog, en we wonen in een goede buurt
morgenvroeg de bestaande klep lijmen/versterken met U-profiel, smeren, en de handel weer inbouwen. Dat zal vast nog de nodige hoofdbrekers geven. Voor nu ben ik wel tevreden.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Mooi verslag, goed bezig!
Berichten: 464
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 464
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Ik ben net een dieseltje, als ik begin ga ik op rustig tempo aan één stuk door. Gedwongen rustig, van nature wil ik te snel haha. Maar dat gaat ten koste van het overzicht. Maar zoals ik al aangaf, de informatie op het forum en de docs zorgen ervoor dat ik slechts stappen hoef uit te voeren. En niet echt iets hoef te verzinnen. Dat scheelt tijd.
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn M2007J3SY met Tapatalk
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Mooie klus, goed bezig!
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
Netjes hoor kan ik mooi afkijken als ik mijn cd wisselaar ga aansluiten

groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 464
Lid geworden op: 15 mar 2019 22:19
Auto: C5 berline 2.0i 16v Exclusive
Opties: Alarm, Xenon en blijkbaar dubbelglas :)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 11305
Productienummer: 0134
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 312000
Kleur: Noir Perla Nera Nacre
Locatie: Lelystad
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
wel als de aansluitkabel onder de stoel er niet zit
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat is een tamelijk drastische manier. Ik zou alleen de voorstoel loshalen en het tapijt wegvouwen. Dan kom je al een heel eind in de buurt.





