Ik heb ondertussen het halve forum uitgelezen, mede het draadje van de Ezel van René

In de vele draadjes die ik gelezen heb, lees ik veel over relaties tussen verschillende sensoren. In ene schoot mij te binnen dat ik al sinds de aankoop (jaar geleden) rijd met een nogal eigenwijze olietemperatuurmeter. Deze reageert in eerste instantie niet, maar na enkele km's rijden schiet ie over het rode vlak. Toen ik dit voor het eerst zag schrok ik mij een hoedje. Het oliepeil was (en is) op orde, en de koelwatertemperatuur is mooi stabiel op het juiste niveau. De olietemp.meter blijft nu staan boven het rode vlak. Grote kans dat hij vandaag of morgen weer op 0 staat. En heeeel soms doet hij wat hij moet doen

Mijn vraag: ik vermoed dat de olietemperatuursensor kuren heeft en dit veroorzaakt. Kan het kwaad? Kan het zijn dat door deze storing dat overige sensoren verkeerde waarders aannemen, wat vervolgens invloed heeft op de loop?
Of kan dit geen kwaad (de koelwatertemperatuur is immers in orde, en ik peil olie met grote regelmaat). Ik kan best leven met wat franse eigenaardigheden.. uhh charme