Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Het was bij een C4 1.6 HDI. Ik kon er net bij met een sleuteltje om te demonteren. Nieuw exemplaar voor een paar tientjes gevonden op ebay.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Dat kan je bij deze motor vergeten!
De pomp is wel makkelijk bereikbaar.
Maar voor dat soort dingen moet je echt de pomp uitbouwen.
Vandaar dat ik wacht op de goede pomp met de juiste aansluiting.
Grüß
De pomp is wel makkelijk bereikbaar.
Maar voor dat soort dingen moet je echt de pomp uitbouwen.
Vandaar dat ik wacht op de goede pomp met de juiste aansluiting.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
HE He de pomp is er eindelijk.
En ook dat ging niet zonder slag of stoot.
Pomp betaald maar zonder borg en daarom werd hij niet verstuurd.
Borg alsnog over gemaakt en binnen 24 uur is hij van Letland via Parijs bij mij afgeleverd.(noord DLD)
Maar nu heb ik de juiste stekker en past het dus probleemloos.
Zaterdag moet hij het weer doen en belangrijker BLIJVEN doen.
JW je heb je voor mij nog de aanhaalmomenten van de riemwielen?
(pomp en nokkenas)
Er is een aparte pomp vastloop beveiliging ingebouwd.
Grüß
En ik heb gebeld met Letland
En ook dat ging niet zonder slag of stoot.
Pomp betaald maar zonder borg en daarom werd hij niet verstuurd.
Borg alsnog over gemaakt en binnen 24 uur is hij van Letland via Parijs bij mij afgeleverd.(noord DLD)
Maar nu heb ik de juiste stekker en past het dus probleemloos.
Zaterdag moet hij het weer doen en belangrijker BLIJVEN doen.
JW je heb je voor mij nog de aanhaalmomenten van de riemwielen?
(pomp en nokkenas)
Er is een aparte pomp vastloop beveiliging ingebouwd.
Grüß
En ik heb gebeld met Letland
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Had het eerder moeten vragen (tijd genoeg gehad).
Het zijn beide slipkoppelingen, dus ga ik maar wat doen qua moment van aanhalen.
Grüß
Het zijn beide slipkoppelingen, dus ga ik maar wat doen qua moment van aanhalen.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Vast is vast! Is altijd een eerste indicatie. Daarna kun je nog eventueel aanhalen naar de normen. Maar als het om een pompje gaat die op een blok vastgezet moet worden zou ik in eerste instantie de regel; vast is vast hanteren.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
De exacte aanhaalmomenten weet ik niet, als richtlijn en uit ervaring zou ik adviseren:
Op service.citroen vind ik de volgende maten voor de bouten en moer, voor een V6-2.7hdi.
- Nokkenas M12 bout = c.a. 80nm zou ik adviseren.
- Spanrol M8 bout = c.a. 25nm zou ik adviseren.
- Pomp M14 Moer, hier durf ik geen advies over geven, pompas is conisch, de M14 moer heeft zo te zien normaal metrisch draad, de moer is echter vrij hard, 15,6 zie ik staan in de tekening.
Het beste is uiteraard even wachten tot je de waarden uit de officiele documentatie heb gekregen van JW.
Op service.citroen vind ik de volgende maten voor de bouten en moer, voor een V6-2.7hdi.
- Nokkenas M12 bout = c.a. 80nm zou ik adviseren.
- Spanrol M8 bout = c.a. 25nm zou ik adviseren.
- Pomp M14 Moer, hier durf ik geen advies over geven, pompas is conisch, de M14 moer heeft zo te zien normaal metrisch draad, de moer is echter vrij hard, 15,6 zie ik staan in de tekening.
Het beste is uiteraard even wachten tot je de waarden uit de officiele documentatie heb gekregen van JW.

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Pomp zit er inmiddels weer in nu nog alles aansluiten en de riemwielen monteren.
Het nokkenas riemwiel zit er los op wat inhoud dat het moment waarmee je de bout vast draait dus het moment van de slip bepaald.
10 Nm slipt eerder dan 50 Nm en 200 Nm slipt nooit.
Ik denk dat dat gedaan is om de motor te beschermen voor als de hogedruk pomp vastloopt.
Het pompriemwiel is inderdaad conisch en zat ook niet echt vast.
Grüß
Het nokkenas riemwiel zit er los op wat inhoud dat het moment waarmee je de bout vast draait dus het moment van de slip bepaald.
10 Nm slipt eerder dan 50 Nm en 200 Nm slipt nooit.
Ik denk dat dat gedaan is om de motor te beschermen voor als de hogedruk pomp vastloopt.
Het pompriemwiel is inderdaad conisch en zat ook niet echt vast.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Wat bedoel je met zit er los op?
Bedoel je zonder spie of vertanding, dat is niet ongebruikelijk, dat is goedkoop en maakt het monteren van de riem makkelijker.
Het is een centrale M12 bout, zoals wel meer voorkomt aan de distributie kant, dat is geen slipregeling, dat moet heel goed vastzitten en mag niet slippen, op 10nm een dergelijk grote bout vastzetten is vragen om problemen
Bedoel je zonder spie of vertanding, dat is niet ongebruikelijk, dat is goedkoop en maakt het monteren van de riem makkelijker.
Het is een centrale M12 bout, zoals wel meer voorkomt aan de distributie kant, dat is geen slipregeling, dat moet heel goed vastzitten en mag niet slippen, op 10nm een dergelijk grote bout vastzetten is vragen om problemen


C5club Die-Hard


Berichten: 750
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Tourer 2.0i-16V Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM5
Kleur: KPKD - Bleu Mauritius
Locatie: 's-Hertogenbosch
@Sohail
Zou je de aanhaalmomenten voor de 2.7HDi V6 niet uit de docbackup software kunnen halen?
Gr
Aaron
Zou je de aanhaalmomenten voor de 2.7HDi V6 niet uit de docbackup software kunnen halen?
Gr
Aaron
Huidige auto's
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
Citroën C5 Break 2.0-16v Exclusive 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Beschikbaar voor verkoop)
Citroën C5 Break 2.0-16v Exclusive 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën BX Sport 1.9 159B 1985 (EVEcR Gris Perlé) (216.894km)
C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ja daar moet het in staan, alleen heb ik die niet, alleen toegang tot online onderdelen Peugeot en Citroën.

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Zo!
De eerste km,s weer afgelegd.
Grüß
De eerste km,s weer afgelegd.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Nee JW is niet meer nodig.
Ik heb m gewoon goed vast gezet en weer goed in de loctide gezet. (zat hij ook de bout dan)
Als hij nu vast zit zal hij dat blijven doen.
Dat denk ik dan maar.
Grüß
Ik heb m gewoon goed vast gezet en weer goed in de loctide gezet. (zat hij ook de bout dan)
Als hij nu vast zit zal hij dat blijven doen.
Dat denk ik dan maar.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.