Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
ik ga de dag voor ik m'n afspraak heb bij de keuring in juni nog is langs bij m'n garage om dit te laten meten.
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
In Nederland is dat motormanagement lampje niet per definitie afkeur. Als blijkt dat de uitstoot binnen de normen is, is het gewoon in orde.trxke schreef:Inderdaad, de 4-gas test is standaard op de keuring, maar als het motorstoringslampje of het abs lampje brand is dat sowieso afkeur.
Ik vraag mij ook af of de uitstootwaarden onder de wettelijke grens zitten bij een slecht/niet werkende kat?
Ik zou je wel aanraden vooraf een 4-gas test te laten doen voordat je naar de keuring gaat.
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
Dit kan werken, bij mij vorige auto (vectra 1,8) heb ik em zo 2 keer nog door de keuring gekregen... de auto was toen 10jaar oud en had ruim 2,5 ton gelopenIk zal dan proberen de dag dat ik naar de keuring ga, de foutmelding te wissen en hopen dat hij dan niet doorkomt.
Echter..... tegen de tijd van de derde keuring (2,8 ton) kwam de storing uitlaatgas weer heel snel terug. Ik heb toen de cat laten vervangen maar na anderhalf jaar begon de ellende weer..
Dit verhaal ging overigens gelijk op met een steeds sneller stijgend olie verbruik...
de auto is met 3,6 ton weg gedaan.. en nu rijdt ik dus mijn huidige C5
Moraal van dit verhaal is dat een cat eigenlijk niet snel kapot gaat (de eerste 10jaar en 2,5 ton), tenzij ie dingen te verwerken krijgt waar ie niets mee kan en dus vervuilt. Een kapotte cat heeft bijna altijd zijn oorzaak in onderliggende problemen in het motorblok.
Wilt u weten of dat bij uw auto ook zo is, dan de uitlaat ergens voor de cat los maken en zien of er veel kool in zit, zo ja laat dan het vervangen van de cat maar zitten, en zoek een vers(er) voiture.
De laatste 1,5 jaar met mijn vorige auto waren stressvol en slecht voor mijn portemonee en humeur...
Ter uwer leering ende vermaeck,
Zweef...
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
Even een update. Hij is naar de keuring geweest. Geen enkele opmerking op de uitlaatgassen. Die waren nog binnen de normen. De foutmelding had ik wel laten wissen. En deze was terug bij het buitenrijden van de keuring. Staat op de planning voor het volgende onderhoud in december (Jaarlijks).
Maar hij is wel afgekeurd op een zweterig linkerachter veercylinder. het rubber hing vol Olie langs de buitenkant. Zelf had ik er niets van gemerkt. Geen olievlek op de grond en de vering blijft altijd mooi op normale hoogte. M'n hobby garage heeft nog enkele onderdelen kunnen bestellen en gaat het zo proberen op te lossen en de huidige reviseren.
Eenmaal dat gedaan, terug naar de keuring voor de groene kaart.
Ook nog op de planning zijn nieuwe koplampunits want de huidige zijn te wazig geworden en deze waren al is opgekuisd.
Maar hij is wel afgekeurd op een zweterig linkerachter veercylinder. het rubber hing vol Olie langs de buitenkant. Zelf had ik er niets van gemerkt. Geen olievlek op de grond en de vering blijft altijd mooi op normale hoogte. M'n hobby garage heeft nog enkele onderdelen kunnen bestellen en gaat het zo proberen op te lossen en de huidige reviseren.
Eenmaal dat gedaan, terug naar de keuring voor de groene kaart.
Ook nog op de planning zijn nieuwe koplampunits want de huidige zijn te wazig geworden en deze waren al is opgekuisd.
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Als je de koplampen goed hebt laten polijsten en daarna een nieuwe coating aangebracht moet dat echt weer voor jaren goed blijven hoor, waarschijnlijk enkel gepolijst ???
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Brezan heeft setjes van Maguiar, polijsten en inspuiten met, waarschijnlijk, blanke lak. Werkte prima bij m'n C5.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
Het polijsten had ik laten doen bij een "Auto 5" specialist. Dat is zo'n speciaal zaak die ook onderhoud doet van alle merken en ook polijsten van de koplampen. Ik vermoed dat ze het niet goed gedaan hebben, want 2 jaar zijn de lampen weer mat aan het worden. Ikzelf heb niet de nodige tools om het op te kuisen, maar ik heb online gezien dat ze nog volledige koplampen van het merk TYC verkopen. Deze kosten 100 EUR per lampkop. Dus staat op de lijst om te doen.
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
De polijstpad van het setje wat ik gekocht had op het klittenband van de delta schuurmachine en gaan. Appeltje eitje.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Polijsten moet je blijven herhalen, dat dat twee jaar houdt is normaal.
Tyc, tja. Het is geen topkwaliteit. Ik zou nog even polijsten. Tandpasta is your friend.
Tyc, tja. Het is geen topkwaliteit. Ik zou nog even polijsten. Tandpasta is your friend.

C5club extreme Fan


Berichten: 198
Lid geworden op: 29 okt 2010 21:20
Auto: Berline prestige
Opties: geen extra's
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09452
Productienummer: 10452
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 155.533
Kleur: blauw
Locatie: Oosterhout
Ieder jaar, voor de herfst, poets ik de koplampen met ordinaire koperpoets en een fijn doekje. Alles met hand. Machinaal kan ook maar dan goed opletten dat het niet te warm wordt. Er kunnen dan dampbellen in de kunststof ontstaan. Die krijg je niet meer weg. Ben er ongeveer een uurtje mee bezig maar dan zijn ze weer als nieuw. Succes.
Uzet 1797.
Uzet 1797.
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
Ok bedankt voor de tips
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
Alle hij is weer goedgekeurd voor een jaar:
Volgende op het lijstje:
- katalysator vervangen
- lampen opblinken
Te bekijken:
Raammechanisme rechtsachter begint te happeren en kraken.
En zo blijven we bezig, maar het heeft z'n charme ook.
Volgende op het lijstje:
- katalysator vervangen
- lampen opblinken
Te bekijken:
Raammechanisme rechtsachter begint te happeren en kraken.
En zo blijven we bezig, maar het heeft z'n charme ook.
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
Even een update. M'n C5 geeft geen melding meer van "storing uitlaatgas".
Dit kan een paar zaken betekenen:
- ofwel werk de katalysator toch nog even, maar dringt er een vervanging op
- ofwel is de sensor kapot
- ofwel heeft de auto het opgegeven dit te melden daar ik het toch al maanden negeer
sowieso in December gaat hij op onderhoud en zal ik hem nog is laten uitlezen.
Dit kan een paar zaken betekenen:
- ofwel werk de katalysator toch nog even, maar dringt er een vervanging op
- ofwel is de sensor kapot
- ofwel heeft de auto het opgegeven dit te melden daar ik het toch al maanden negeer

sowieso in December gaat hij op onderhoud en zal ik hem nog is laten uitlezen.
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
even nog een update over de melding: storing uitlaatgas.
deze komt en gaat. Ik begin mij eigenlijk af te vragen of het toch niet de sensor is. De melding komt om de maand of 2 is door en dan is weer na een week of 2 weg. Ik heb nog geen verhoging in het olie verbruik.
Bij uitlezing stond er wel degelijk veroudering katalysator, maar ik vind het raar dat de melding weg gaat na een tijd. En ik doe zowel lange autosnelweg ritten als lokale wegen en ook file. En de melding komt bij alle 3 voor.
Is er een methode dat je kan zie of het de sensor is of niet?
deze komt en gaat. Ik begin mij eigenlijk af te vragen of het toch niet de sensor is. De melding komt om de maand of 2 is door en dan is weer na een week of 2 weg. Ik heb nog geen verhoging in het olie verbruik.
Bij uitlezing stond er wel degelijk veroudering katalysator, maar ik vind het raar dat de melding weg gaat na een tijd. En ik doe zowel lange autosnelweg ritten als lokale wegen en ook file. En de melding komt bij alle 3 voor.
Is er een methode dat je kan zie of het de sensor is of niet?
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020