Mijn airco koelt niet meer, en dat wijdt ik aan het niet aanslaan van de airco. Vorige zomer had ik al een probleem, er kwam geen koude lucht meer. Heb toen als eerste stap de airco laten vullen met de voorgeschrevn hoeveelheid gas. Dat maakte eerlijk gezegd geen verschil.
Nu, na het hele voorjaar stil te hebben gestaan, heb ik eindelijk de wagen weer aan de praat en blijkt dat ik vrgeten was dat de airco ook een probleempje heeft. Het is hier nu goed warm overdag en ik had dan ook veel zin om weer van mijn dame te kunnen genieten met een frisse temperatuur.
Heb als eerste stap wat topics op het forum gelezen, de volgende stap is geweest de lexia aansluiten en proberen uit te lezen waar er een fout zit. Ik zie dat de druk in het airco-systeem maar 1 bar is, te laag begrijp ik. Vandaar het verzoek om uitschakeling airco neem ik aan. Dit doet me vermoeden dat er ergens een lek zit.
Ik kom echter nog enkele andere meldingen tegen die ik niet goed weet te interpreteren. Deze meldingen heb ik gewist ivm mogelijk oude meldingen die niet meer van toepassing zijn. Echter, ze komen terug als ik de motor laat draaien en de airco inschakel.
Ook nog gekeken naar de status van sensoren en aanjager. Wie kan me aan de hand van bovenstaande enigerlei tip geven over hoe nu verder te gaan met de diagnose en het herstellen van dit nijpende probleem?