Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Brandstoffilter is nog niet zo heel oud, geen lekkages daar. Ik denk dat de enige manier om brandstoffilter uit te sluiten is vervangen door een nieuwe? Maar kwam een mooi straaltje diesel uit de losgedraaide aanvoerleiding op de 1ste cilinder zetten dus lijkt mij dat dit wel goed zit. Hoewel ik ook begrepen hebt dat bij te lage druk motor niet start.
Hoe moet ik me dat voorstellen, hoe kan ik die pomp uit een fles laten drinken?
Hoe moet ik me dat voorstellen, hoe kan ik die pomp uit een fles laten drinken?
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat is inderdaad wat lastig bjj dit soort diesels.
Diesel met lucht geeft flinke rookpluimen. Slecht brandbare diesel idem.
Wat wel eens mis gaat is dat het filter niet goed afsluit waardoor er via het deksel lucht wordt aangezogen. Met een druksysteem als deze zou je dan lekkage verwachten.
De kleur van het filter zegt veel over de toestand van wat er in de tank leeft.
Diesel met lucht geeft flinke rookpluimen. Slecht brandbare diesel idem.
Wat wel eens mis gaat is dat het filter niet goed afsluit waardoor er via het deksel lucht wordt aangezogen. Met een druksysteem als deze zou je dan lekkage verwachten.
De kleur van het filter zegt veel over de toestand van wat er in de tank leeft.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Wat is je start toerental?
En wat is je brandstof druk bij starten.
Compressie?
En wat is je brandstof druk bij starten.
Compressie?
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Heb zojuist een nieuw brandstoffilter geplaatst, maakt niets uit, resultaat bij poging tot starten blijft gelijk, slaat net niet helemaal aan. Opnieuw uitgelezen met lexia, geen storingen, afgezien van de melding over "aanjager onderbroken circuit". Kan deze melding ook niet wissen, want storing blijft bestaan.
Heb weer eens alle zekeringen nagelopen, zowel in BSI als in BSM, allen ok.
Starttoerental en brandstofdruk bij starten onbekend, want motor slaat niet aan , en ik meen dat om deze waardes te kunnen meten met lexia dient motor te draaien. Compressie niet gemeten, maar vermoed dat hier niet de oorzaak ligt aangezien de motor perfect werkte tot ik de koppeling verving en ik daarvoor niet aan de motor gezeten heb.
Ik vermoed dat problemen met brandstoftoevoer niet van toepassing zijn, want ondanks nieuwe filter en komt mooi straaltje diesel uit eerste cilinder aanvoer. Bovendien, tot het moment van stoppen ivm reparatie koppeling geen enkel probleem gehad wat zou kunnen doen denken aan problemos met de brandstofvoorziening.
Blijven er over als oorzaken, een vacuüm, elektriek of mechanisch probleem. Helaas heb ik niet voldoende kennis om hier zo mee verder te kunnen diagnosticeren. Ben bang dat een eventuele monteur hier ook geen wijs uit gaat worden en het me uiteindelijk enkel maar meer gaat kosten zonder dat de dame weer tot leven komt.
Heb weer eens alle zekeringen nagelopen, zowel in BSI als in BSM, allen ok.
Starttoerental en brandstofdruk bij starten onbekend, want motor slaat niet aan , en ik meen dat om deze waardes te kunnen meten met lexia dient motor te draaien. Compressie niet gemeten, maar vermoed dat hier niet de oorzaak ligt aangezien de motor perfect werkte tot ik de koppeling verving en ik daarvoor niet aan de motor gezeten heb.
Ik vermoed dat problemen met brandstoftoevoer niet van toepassing zijn, want ondanks nieuwe filter en komt mooi straaltje diesel uit eerste cilinder aanvoer. Bovendien, tot het moment van stoppen ivm reparatie koppeling geen enkel probleem gehad wat zou kunnen doen denken aan problemos met de brandstofvoorziening.
Blijven er over als oorzaken, een vacuüm, elektriek of mechanisch probleem. Helaas heb ik niet voldoende kennis om hier zo mee verder te kunnen diagnosticeren. Ben bang dat een eventuele monteur hier ook geen wijs uit gaat worden en het me uiteindelijk enkel maar meer gaat kosten zonder dat de dame weer tot leven komt.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Nog een opmerking, kan vorige bericht niet meer aanpassen:
Heb met de lexia het voorgloeirelais getest en dan werkt het. Maar lampje op dashboard van voorgloei gaat niet aan. Ik weet niet of dat lampje aan hoort te gaan, kan me niet herinneren of het voorheen wel werkte.
Heb met de lexia het voorgloeirelais getest en dan werkt het. Maar lampje op dashboard van voorgloei gaat niet aan. Ik weet niet of dat lampje aan hoort te gaan, kan me niet herinneren of het voorheen wel werkte.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Ik denk dat hij met de huidige buitentemperaturen niet voorgloeit.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Ah, dame wordt niet voorgegloeid boven bepaalde buitentemperatuur? We zitten hier momenteel tegen de 25º, da's al redelijk warm.
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Ik weet het niet zeker hoor, maar een HDI heeft het voorgloeien veel minder nodig dan een klassieke diesel. Maar met lexia kun je volgens mij behalve het relais ook de gloeibougies testen. Anders bij het relais de stekker losnemen en elke draad nie naar een gloeibougie gaat doormeten, met de meter op stand 200 Ohm.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Ik heb ook zo'n donkerbruin vermoeden dat deze motor zelfs zonder voorgloeien aan zou slaan, al was het bonkend en pas na enige tijd lekker met alle 4 de cilinders aan het pruttelen. Helemaal niet echt aanslaan zoals nu het geval is ligt ergens anders aan, vermoed ik.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Als een diesel brandstof krijgt (goede hoeveelheid en juist verneveld), lucht en compressie heeft gaat ie lopen.
C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
En, bij een hdi, de juiste druk brandstof...
Daar lijkt me nog niet alles over gezegd.
Daar lijkt me nog niet alles over gezegd.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Kan ik zelf die druk meten, heb je daar speciale spullen voor nodig?
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Kijk alstublieft uit..de druk is zo ongelooflijk hoog dat het erg gevaarlijk kan zijn.
C5club Die-Hard


Berichten: 546
Lid geworden op: 14 mei 2019 10:16
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 415.000
Kleur: Grijs aluminium
Maw dat kan ik beter niet thuis doen? 
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Als je er lexia/diagbox op aansluit kun je de druk aflezen tijdens het starten, alsmede het starttoerental.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.

