Kachel warm en koude kant
Auteur |
Bericht |
raynoorden
C5club Fan
Geregistreerd: 10 jun 2021 18:33 Berichten: 71
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Kachel warm en koude kant
Vandaag is mijn Com2000 vervangen. Heel fijn want nu doet mijn cruise control het weer, achterwissers en de display enzz. Alleen nu komt het volgende probleem op de knoppen. Ik zet de airco aan en er komt aan de bestuurderskant warme lucht uit en de andere kant koude lucht en ook gewoon echt goed heet.
Dit probleem had tot het vervangen van de Com2000 niet gehad.
Wat kan dit zijn. In een Citroen C5 PH1
|
12 apr 2022 23:15 |
|
 |
raynoorden
C5club Fan
Geregistreerd: 10 jun 2021 18:33 Berichten: 71
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
Ondertussen wel wat lijntjes gevonden, kun je met een uitleesapparaat.vinden wat het probleem is, is het een asje, een motortje. Hoe sluit je dit uit
|
13 apr 2022 00:24 |
|
 |
c5maarten
V.I.P.
Geregistreerd: 29 aug 2007 18:39 Berichten: 2469
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
Met de lexia kun je de kachelkleppen aansturen, dit is bij de C5 ph1 en veel voorkomend euvel. Gebruik de zoekfunctie maar eens.
_________________ Citroen 2cv6 spécial 1986
|
14 apr 2022 15:01 |
|
 |
raynoorden
C5club Fan
Geregistreerd: 10 jun 2021 18:33 Berichten: 71
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
het was inderdaad al duidelijk dat het een veelvoorkomend probleem is.
Nu is het belangrijk om het euvel te vinden en wat er nu defect of kapot is. ik lees meerdere forums en zie een kachelmotor en de andere zeggen kleppen
Mijn symptomen zijn
- kachel wordt heel warm - bloedheet aan bestuurderskant en koud aan de passagierskant
de plaatjes kan ik ook niet terugzien, maar kan het motor 2 zijn die defect is of denken jullie het grote werk aan de kleppen
|
18 apr 2022 21:56 |
|
 |
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
Welke plaatjes? Welke motor 2?
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
19 apr 2022 10:13 |
|
 |
allankrieger
C5club Newbie
Geregistreerd: 28 jan 2013 12:08 Berichten: 10
Auto: Berline Ligne Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Phase: 1
kilometerstand: 119000
Kleur: grijs
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
Goedemiddag, ik heb bij mijn eerste C5 phase 1 dit ook regelmatig gehad. Door de aanjager uit te zetten en temperatuurregeling een poosje op de laagste stand en daarna maximaal in te stellen tijdens het rijden werd het meermaals opgelost voor langere tijd. Komt dus neer op het spelen met de instellingen. Géén logische verklaring, maar werkte wel. Hierbij in jaren geen enkel onderdeel van de kachel/verwarming vervangen.
|
19 apr 2022 13:33 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
Lang verhaal kort: Bij de ph1 ligt het vaak aan een rot gedraaide verbinding tussen de as v/d servomotor en de regelklep. Remedie: Servo met langere as. Of de oude vastlijmen/kitten in de klep. En bij een ph2 is het vaak een gescheurde kachel klep intern. Dan ben je de Sjaak. Dan moet eigenlijk het hele dashboard eruit. OF de beun methode is het zagen van een stel toegangsgaten in de de tunnel.
Succes!
|
19 apr 2022 18:52 |
|
 |
spikkel
C5club Fan
Geregistreerd: 07 jan 2020 14:56 Berichten: 55
Auto: C5 Break 2.2HDIF exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 443.000
Kleur: grenache
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
Ik heb met mijn C5 break exclusive 2.2HDIf 2006 sinds kort het probleem, dat uitsluitend uit het rechter ventilatiesysteem hete lucht komt, wat niet meer te reguleren valt. Ik kan het rechtersysteem wel dicht zetten. Links geen bijzonderheden. Volgens mijn garage is het vermoedelijk een klep, die vast zit of stuk is, dat is nog niet duidelijk.Wat wel duidelijk is, dat het vrijwel zeker een dure klus gaat worden, vermoedelijk meer dan € 1000,-  Ik begrijp uit dit draadje dat er waarschijnlijk meer citrofielen zijn, die dit hebben meegemaakt. Mijn vraag is : 1. Was hun ervaring ook zo duur? 2. Zijn er C5 bezitters, die ervaring hebben met het zelf verhelpen van dit probleem? Is dat haalbaar voor een niet garagist? Volgens de garage is het een tijdrovende zaak en voornamelijk arbeidsloon. Als gepensioneerde heb ik tijd genoeg, maar het moet wel haalbaar zijn. Graag jullie reactie.Onder dankzegging en groeten. Spikkel 
|
07 mei 2022 14:13 |
|
 |
Menno
Beheerder
Geregistreerd: 26 mei 2006 18:31 Berichten: 33527 Woonplaats: 033
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
Als je het netjes wil oplossen moet het gehele dashboard eruit, dat is een tijdrovende klus , vandaar de dure operatie …..
Als je handig bent is dat natuurlijk ook zelf te doen.
_________________
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille (.•\=/•.) Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera
|
07 mei 2022 15:46 |
|
 |
spikkel
C5club Fan
Geregistreerd: 07 jan 2020 14:56 Berichten: 55
Auto: C5 Break 2.2HDIF exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
kilometerstand: 443.000
Kleur: grenache
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
Dat zelf uitbouwen van het dashboard c.q..het benaderen van het kachelprobleem hebben mensen daar ervaring mee en zo ja bestaat er een beschrijving c q . handleiding voor deze actie?
|
07 mei 2022 20:17 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
|
07 mei 2022 20:26 |
|
 |
raynoorden
C5club Fan
Geregistreerd: 10 jun 2021 18:33 Berichten: 71
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
Ondertussen ben ik eerst op vakantie geweest en nu weer het probleem opgepakt (ook omdat het te warm is in de auto)
Ben er achter gekomen dat het probleem is: De oplossing bij het eerste model C5 is een kachel klep motor met verlengde as monteren zodat hij de klep weer kan aandrijven.
Nu vraag ik mij af waar deze kachel klep motor zit (is daar een filmpje van of een foto) en is er een onderdeelnummer bekend, zodat ik deze kan kopen op het net
Dank weer
|
25 jul 2022 11:41 |
|
 |
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
Op het volgende plaatje zie je links van de linkse sensor 2 iets ronds. Dat is de servomotor die de klep bedient volgens mij. In ieder geval moet je aan die kant van het geheel zijn. http://www.catcar.info/citroen/?lang=en ... I9PQ%3D%3D
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
25 jul 2022 13:19 |
|
 |
raynoorden
C5club Fan
Geregistreerd: 10 jun 2021 18:33 Berichten: 71
Auto: C5 Break I Exclusive
Brandstof: Benzine
Phase: 1
Kleur: Bruin
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
Dank voor het snelle antwoord Jantje Nu las ik ergens dat ik het onderdeel stel element 6447TK nodig hebt, deze hoort op de plaats van onderdeel 6447HH te zitten, schijnt voor de PH1 dat 6447HH een gemodificeerde type is en niet gaat werken
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
|
25 jul 2022 13:49 |
|
 |
jantje1948
C5club Chief Executive
Geregistreerd: 04 aug 2017 11:44 Berichten: 2181 Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Naar boven
|
 Re: Kachel warm en koude kant
Informeer eens bij het magazijn van een citroen dealer? Voor de C4 hebben ze een reparatiekitje. Dat bestaat uit een nieuwe verbinding voor de klep die de richting stuurt en 2 units waardoor de kleppen die de temperatuur regelen een nieuwe verbinding krijgen. Die laatste 2 heb ik hier nog liggen. Ik weet niet of het ook op een C5 werkt, maar misschien is er ook zo'n kit voor de C5? Kostte 3 tientjes.
_________________ Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
|
25 jul 2022 13:56 |
|
 |
|