Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2020 16:36
Auto: c5 Automaat 2.0 Bouwjaar 2002
Opties: alles behalve leer en cruisecontrol
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 219000
Kleur: donker rood
Locatie: Druten
Hallo
Ik heb een kleine lekkage gehad in mijn hydrauliek systeem
Deze is verholpen(bleek slangetje losgeschoten te zijn )schijnt een kwaaltje te zijn bij C5.
Maar ik heb natuurlijk olie verloren maar mijn vraag is deze :
Hoe moet ik het nu peilen? kan ik de dop er zo afdraaien of moet de auto lopen en in een bepaalde stand staan. En als deze laag is kan ik het dan zo bijvullen?
Misschien wat vreemde vragen maar in het boekje of op internet kom ik er als leek niet uit.
Graag reacties en bedankt alvast
Ik heb een kleine lekkage gehad in mijn hydrauliek systeem
Deze is verholpen(bleek slangetje losgeschoten te zijn )schijnt een kwaaltje te zijn bij C5.
Maar ik heb natuurlijk olie verloren maar mijn vraag is deze :
Hoe moet ik het nu peilen? kan ik de dop er zo afdraaien of moet de auto lopen en in een bepaalde stand staan. En als deze laag is kan ik het dan zo bijvullen?
Misschien wat vreemde vragen maar in het boekje of op internet kom ik er als leek niet uit.
Graag reacties en bedankt alvast
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Dop er af. Motor laten draaien met de hoogteregeling in de laagste stand. Dan moet het peil net boven de onderkant van het zeefje staan.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2020 16:36
Auto: c5 Automaat 2.0 Bouwjaar 2002
Opties: alles behalve leer en cruisecontrol
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 219000
Kleur: donker rood
Locatie: Druten
Super bedankt

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Deze methode past iedereen toe, maar ik vind hem discutabel.
De laagste stand wordt bereikt door hem met de Diagbox op de laagste stand te zetten.
En dan zakt hij zeker nog 3/4 cm meer dan met de knop in de auto.
Maar voor huis tuin en keuken gebruik zal het functioneren.
Grüß
De laagste stand wordt bereikt door hem met de Diagbox op de laagste stand te zetten.
En dan zakt hij zeker nog 3/4 cm meer dan met de knop in de auto.
Maar voor huis tuin en keuken gebruik zal het functioneren.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2020 16:36
Auto: c5 Automaat 2.0 Bouwjaar 2002
Opties: alles behalve leer en cruisecontrol
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 219000
Kleur: donker rood
Locatie: Druten
Ik had filmpje bekeken op youtube en daar wordt de auto inderdaad op laagste stand gezet en dan gaat men met een diagnose apparaat te werk(dacht ik). Wil gewoon weten of ik wat bij moet vullen en dan dat ook doen meer niet. Maar bedankt ga het morgen gelijk doen!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
De "Lexia methode" is inderdaad de beste.
Maar de simpele methode is ook bruikbaar, zeker om te checken of er nog LDS zichtbaar is onderin het trechtertje.
Als je dat ziet, niks aan doen.
Mocht je er toch wat bij moeten doen, vul dan niet meer bij dan "net zichtbaar" onderin het trechtertje. Nooit meer erin doen dan dat.
Overigens, waar had je die lekkage? Was dat bij een retour van een voorveerpoot?
Die slangetjes verouderen, en als de auto dan een keer ver uit veert, gaat 'ie weer los of breekt af.
Vervangen is dan de enig goede oplossing.
Groet,
JW
Maar de simpele methode is ook bruikbaar, zeker om te checken of er nog LDS zichtbaar is onderin het trechtertje.
Als je dat ziet, niks aan doen.
Mocht je er toch wat bij moeten doen, vul dan niet meer bij dan "net zichtbaar" onderin het trechtertje. Nooit meer erin doen dan dat.
Overigens, waar had je die lekkage? Was dat bij een retour van een voorveerpoot?
Die slangetjes verouderen, en als de auto dan een keer ver uit veert, gaat 'ie weer los of breekt af.
Vervangen is dan de enig goede oplossing.
Groet,
JW
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2020 16:36
Auto: c5 Automaat 2.0 Bouwjaar 2002
Opties: alles behalve leer en cruisecontrol
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 219000
Kleur: donker rood
Locatie: Druten
Inderdaad bij slangetje voorpoot heb stukje moeten afknippen en er weer overheen geschoven tot nu toe zit het vast (werd ie ook op afgekeurd en remlicht te niet genoeg massa)
Maar is gekeurd nu maar toch tijdje in de gaten houden .
Nu nog ff distr riem en waterpomp en dan zou die er weer een tijd tegen aan kunnen.
Bedankt nogmaals allemaal!
Maar is gekeurd nu maar toch tijdje in de gaten houden .
Nu nog ff distr riem en waterpomp en dan zou die er weer een tijd tegen aan kunnen.
Bedankt nogmaals allemaal!

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat slangetje kan een tijdje goed gaan maar het houdt een keer op. Als je wat langer met de auto wil doen zou ik even een nieuwe plaatsen.
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 dec 2020 16:36
Auto: c5 Automaat 2.0 Bouwjaar 2002
Opties: alles behalve leer en cruisecontrol
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 219000
Kleur: donker rood
Locatie: Druten
Oke bedankt allemaal maar wat is de juiste slang en maat om het te verlengen?
Ik kom niet verder dan slang met 10mm dikte en dan een koppeling en moet of kan ik het beste slangklemmetjes gebruiken?
Nu blijkt ook de andere kant het slachtoffer te zijn dus daarom maar de vraag!
Wil d e auto gewoon goed kunnen verkopen zonder echte problemen voor volgende eigenaar.
Bedankt mensen!
Ik kom niet verder dan slang met 10mm dikte en dan een koppeling en moet of kan ik het beste slangklemmetjes gebruiken?
Nu blijkt ook de andere kant het slachtoffer te zijn dus daarom maar de vraag!
Wil d e auto gewoon goed kunnen verkopen zonder echte problemen voor volgende eigenaar.
Bedankt mensen!
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

V.I.P.


Berichten: 77
Lid geworden op: 07 sep 2009 19:40
Auto: C5 PH2 2.016v
Opties: Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 133.000
Kleur: metallic grijs
Ook ik heb deze week voor het eerst in 6 jaren met mijn C5 uit 2006 (Phase 2, had al eerder een C5 Phase 1) een halve liter LDS moeten bijvullen. Auto bleef in laagste stand en kwam niet meer omhoog. Bleek gebrek aan LDS te zijn, heb (nog) geen lekkage kunnen constateren. Wel had ik hetzelfde probleem als topicstarter; het is onmogelijk om het nivo van de LDS te controleren. De onderkant van het zeefje is niet echt goed te zijn of er dan direct al vloeistof in zit. Je zou toch verwachten dat Citroen (net als bij remvloeistoef en koelvloeistof) het makkelijker maakt om cruciale vloeistofnivos af te lezen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Hoeveel kilometer heeft je C5 gereden?
In je profiel staat 133.000 km, ik veronderstel dat het er inmiddels meer zijn.
In de loop van de jaren gaat de retourleiding op de voorveerpoten loskomen van de aansluiting op de retour, bovenin het spatbord. Daar komt dan langzaamaan wat LDS uit, dat vervolgens al rijdend verdwijnt.
Je ziet er hooguit iets van terug aan de binnenkant van de velgen.
Checken kun je het door de auto even in de hoogste stand te zetten.
Reparatie is al vaak beschreven op dit forum, zie hierboven.
Groet,
JW
In je profiel staat 133.000 km, ik veronderstel dat het er inmiddels meer zijn.
In de loop van de jaren gaat de retourleiding op de voorveerpoten loskomen van de aansluiting op de retour, bovenin het spatbord. Daar komt dan langzaamaan wat LDS uit, dat vervolgens al rijdend verdwijnt.
Je ziet er hooguit iets van terug aan de binnenkant van de velgen.
Checken kun je het door de auto even in de hoogste stand te zetten.
Reparatie is al vaak beschreven op dit forum, zie hierboven.
Groet,
JW

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Uit die retouren aan de voorzijde lekt niet zo gek veel. Tenzij je er al heel lang mee rijdt is dat mogelijk niet eens merkbaar in het peil.
Is er nergens op de grond een vettige plek te zien, bijvoorbeeld bij één van de achterwielen?
Is er nergens op de grond een vettige plek te zien, bijvoorbeeld bij één van de achterwielen?