Hallo,
Zoals aangegeven, de airco springt niet meer aan. De bekende klik na het induwen van de airco knop blijft uit.
Sinds de herfst is de airco niet echt meer gebruikt. Hooguit voor het ontwasemen van de voorruit en dat werkte tot voor kort nog snel en goed.
Het eerste waar aan gedacht werd is de hoeveelheid gas in het systeem. Nou dat was, zoals ik dacht vanwege het goede ontwasemen, prima. 
Verder is er nog niets onderzocht. Gewoon omdat ik er te weinig verstand van heb en geen idee heb waar ik moet beginnen met zoeken.
Morgen moet ik, voor mijn doen, nog een flinke trip maken. Dan kan ik nog even wat experimenteren met temperatuur, voorruit ontwasemen en aan en uit schakelen, maar ik verwacht er niet veel van.
Is met deze summiere klachtomschrijving wat te zeggen? Ik kan me voorstellen dat er meer info nodig zal zijn, maar welke?
mvg
Rob
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Forumregels
      Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
		    Berichten: 137
      		Lid geworden op: 13 apr 2016 14:19
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 III Exclusive 1.6 THP 156 Pk
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 215000
      			      		      			      				Kleur: donker blauw
      			      		      			      				Locatie: Zuid-Limburg, Hoensbroek
      			      		      		
      		      		      		         
    					    					    				C5club V.I.P.

    			        
Berichten: 7539
      		Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
      			      		      			      				Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
      			      		      			      				Brandstof: LPG-G3
      			      		      			      				Bouwjaar: 2005
      			      		      			      				Energielabel: C
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Organummer: 10363
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				kilometerstand: 470000
      			      		      			      				Kleur: Sable de Langrune
      			      		      			      				Locatie: 0182
      			      		      		
      		      		      		        Het zegt niet zoveel, behalve dat de airco waarschijnlijk niet meer werkt. Uitlezen is de kortste klap naar een diagnose.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 13973
      		Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
      		
      		
      		      		      			      				Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
      			      		      			      				Opties: trekkaak , volledig leder
      			      		      			      				Brandstof: Hybride
      			      		      			      				Bouwjaar: 2023
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 621
      			      		      			      				Kleur: zwart
      			      		      			      				Locatie: Westerlo Belgie
      			      		      		
      		      		      		        ik zou toch is de meters er is aanhangen.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Berichten: 4949
      		Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 1.6 HDiF
      			      		      			      				Brandstof: Diesel
      			      		      			      				Bouwjaar: 2006
      			      		      			      				Phase: 2
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM5
      			      		      			      				Locatie: Rotterdam
      			      		      		
      		      		      		        Of een airco specialist opzoeken, dan weet je snel genoeg of het systeem leeg is en/of lek, een lekke condensor komt erg vaak voor bij een C5.
Uitlezen geeft niet altijd een foutmelding, bij diesels kun je in het scherm waar je de drukken kunt uitlezen, zien of de lage druk beveiliging actief is, dan zit er te weinig gas. Bij de EW benzine motoren kan dit niet voor zover ik het weet, mogelijk bij de THP wel.
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			Uitlezen geeft niet altijd een foutmelding, bij diesels kun je in het scherm waar je de drukken kunt uitlezen, zien of de lage druk beveiliging actief is, dan zit er te weinig gas. Bij de EW benzine motoren kan dit niet voor zover ik het weet, mogelijk bij de THP wel.
Berichten: 137
      		Lid geworden op: 13 apr 2016 14:19
      		
      		
      		      		      			      				Auto: C5 III Exclusive 1.6 THP 156 Pk
      			      		      			      				Brandstof: Benzine
      			      		      			      				Bouwjaar: 2011
      			      		      			      				Energielabel: A
      			      		      			      				Phase: 3 ( C5 II X7 )
      			      		      			      				Versnellingsbak: BVM6
      			      		      			      				kilometerstand: 215000
      			      		      			      				Kleur: donker blauw
      			      		      			      				Locatie: Zuid-Limburg, Hoensbroek
      			      		      		
      		      		      		        Hallo mensen,
De vulling is NIET het probleem. Die is 100% in orde. 550g gas.
De rest, een specialist er naar laten kijken, is inderdaad iets waar ik nu moet doen. Morgen maar direct een afspraak maken.
Bedankt.
Mvg
Rob
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				
    				    					    				
    				    			De vulling is NIET het probleem. Die is 100% in orde. 550g gas.
De rest, een specialist er naar laten kijken, is inderdaad iets waar ik nu moet doen. Morgen maar direct een afspraak maken.
Bedankt.
Mvg
Rob




