Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Plotseling raakte mijn iPhone de weg kwijt.
Inmiddels is het raadsel opgelost.
Het begon (achteraf gezien) toen ik mijn auto verving.
In de huidige auto zit zonwerend glas. Dat houdt niet alleen UV tegen, maar ook radiosignalen.
Rond de spiegel zit een plek (met van die zwarte stippeltjes) waar die zonwering niet zit, onder meer voor de dongle voor de Franse tolwegen.
Nu nog een list verzinnen hoe ik de iPhone op die onhandige plek vastmaak.
Iemand ervaring mee?
Inmiddels is het raadsel opgelost.
Het begon (achteraf gezien) toen ik mijn auto verving.
In de huidige auto zit zonwerend glas. Dat houdt niet alleen UV tegen, maar ook radiosignalen.
Rond de spiegel zit een plek (met van die zwarte stippeltjes) waar die zonwering niet zit, onder meer voor de dongle voor de Franse tolwegen.
Nu nog een list verzinnen hoe ik de iPhone op die onhandige plek vastmaak.
Iemand ervaring mee?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

C5club Rookie


Berichten: 30
Lid geworden op: 07 mar 2022 20:48
Auto: 2011 C4 B7 1.6 VTi
Opties: Afneembare sleurhaak. 17" Volubilis LM velgen (Picasso)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2011
Energielabel: A
Organummer: 12568
Productienummer: 328
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 154.000
Kleur: KGN Bourrasque Bleu Metallic
Als het goed vast moet zitten.
Anders deze oplossing. Die zit dan niet naast de spiegel, maar op een betere/veiligere positie en dicht bij de zijruit geeft waarschijnlijk een betere ontvangst dan achter de voorruit.
Anders deze oplossing. Die zit dan niet naast de spiegel, maar op een betere/veiligere positie en dicht bij de zijruit geeft waarschijnlijk een betere ontvangst dan achter de voorruit.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Verbaasd ben ik dat die iPhone moeite heeft om de GPS signalen te ontvangen.
In mijn vorige C5 zat ook warmtewerend glas, net als in m'n huidige C5AC-Hy.
En in beide auto's had/heeft mijn WIKO View3 Pro met Android 9.0 geen enkel probleem om de sat's te pakken. Daarbij ligt de WIKO dan op de middentunnel, half onder de dash.
Met een USB kabeltje gekoppeld aan het scherm, kan ik nu dan WAZE gebruiken, zonder problemen.
In de C5 had ik die koppeling niet, dan ging het via het schermpje van de WIKO.
Groet,
JW
In mijn vorige C5 zat ook warmtewerend glas, net als in m'n huidige C5AC-Hy.
En in beide auto's had/heeft mijn WIKO View3 Pro met Android 9.0 geen enkel probleem om de sat's te pakken. Daarbij ligt de WIKO dan op de middentunnel, half onder de dash.
Met een USB kabeltje gekoppeld aan het scherm, kan ik nu dan WAZE gebruiken, zonder problemen.
In de C5 had ik die koppeling niet, dan ging het via het schermpje van de WIKO.
Groet,
JW
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mijn iphone heeft nergens last van , misschien eerder iets mis met de telefoon zelf …
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Scheelt kennelijk nogal van telefoon tot telefoon
Met mijn goede oude Lumia 925 en Huawei p10 geen enkel probleem ervaren. Met een splinternieuwe kromsung a53 een en al ellende. Alsof GPS uitgeschakeld wordt ofzo.
En dat allemaal in dezelfde auto op dezelfde plek.
Met mijn goede oude Lumia 925 en Huawei p10 geen enkel probleem ervaren. Met een splinternieuwe kromsung a53 een en al ellende. Alsof GPS uitgeschakeld wordt ofzo.
En dat allemaal in dezelfde auto op dezelfde plek.
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Het begon met mijn iPhone 6s. Eerst verdacht ik de telefoon. Overgeschakeld naar een IPhone SE 2020. Geen verbetering.
Ook de iPhone 7 van Madame had hetzelfde euvel. Na wat zoeken op het web vond ik een verhaal over warmtewerend glas. De vorige C5 had dat niet
En inderdaad, in die vakjes naast de spiegel doen ze het perfect. Klinkt ook best plausibel.
De péage dongle van mijn C6 indertijd legde ik aanvankelijk op het dashboard: ik kwam er niet doorheen, tot ik het ding in dat vakje lijmde.
Kortom: ik geloof er in.
Ook de iPhone 7 van Madame had hetzelfde euvel. Na wat zoeken op het web vond ik een verhaal over warmtewerend glas. De vorige C5 had dat niet
En inderdaad, in die vakjes naast de spiegel doen ze het perfect. Klinkt ook best plausibel.
De péage dongle van mijn C6 indertijd legde ik aanvankelijk op het dashboard: ik kwam er niet doorheen, tot ik het ding in dat vakje lijmde.
Kortom: ik geloof er in.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 154
Lid geworden op: 28 nov 2019 09:58
Auto: C5 X7 2.0 HDI 136 Exclusive
Opties: GPS, Automatisch airco, elektrische stoelen, hydraulische vering
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: F
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12537
Productienummer: 10320
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220000
Kleur: grijs aluminium
Locatie: Rumst, België
dat warmtewerend glas zit dat niet standaard op de C5 vanaf Phase I?
Ik heb geen enkel probleem met m'n Iphone 13 en heb ook het warmtewerend glas. Vorig weekend toen ik naar het conservatoire reed via de A2 werkte m'n Iphone perfect, maar het kastje voor de automatische télépéage werkt enkel als ik het tegen de stippellijn naast de middenspiegel hield. Dus het warmtewerend glas zit zeker bij de mijne er ook op.
Ik zou toch eerder vermoeden dat het aan de Iphone ligt
Ik heb geen enkel probleem met m'n Iphone 13 en heb ook het warmtewerend glas. Vorig weekend toen ik naar het conservatoire reed via de A2 werkte m'n Iphone perfect, maar het kastje voor de automatische télépéage werkt enkel als ik het tegen de stippellijn naast de middenspiegel hield. Dus het warmtewerend glas zit zeker bij de mijne er ook op.
Ik zou toch eerder vermoeden dat het aan de Iphone ligt
Opgegroeid met BX/Visa/Evasion/Xsara Picasso/C5 en nu zelf er mee beginnen rijden
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
2e wagen: Kia Niro Hybrid 2020
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Intussen de derde iPhone:
Eerst een iPone 6s, daarna een SE en nu een iPhone 11, allemaal precieze es hetzelfde probleem.
Kan het zijn dat er soorten zonwerend glas zijn?
Eerst een iPone 6s, daarna een SE en nu een iPhone 11, allemaal precieze es hetzelfde probleem.
Kan het zijn dat er soorten zonwerend glas zijn?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Heb je wel de wifi aanstaan? Dat schijnt ook nogal uit te maken bij iPhone’s
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat het aan de auto ligt, maar je hebt al veel geprobeerd lees ik.
Wellicht is een oplossing om een GPS-signaal repeater te gebruiker? Ik had er eentje in m’n C5 Ph1, bij een van de achterruitjes gemonteerd. Het ding ving het GPS signaal op en zond het versterkt weer uit. Dat was voor mij de oplossing om goede GPS ontvangst op een PocketPC te krijgen in die tijd zodat ik via een TomTom-app op dat ding kon navigeren. Dat soort GPS signaalversterkers verkopen ze nog steeds…
Wellicht is een oplossing om een GPS-signaal repeater te gebruiker? Ik had er eentje in m’n C5 Ph1, bij een van de achterruitjes gemonteerd. Het ding ving het GPS signaal op en zond het versterkt weer uit. Dat was voor mij de oplossing om goede GPS ontvangst op een PocketPC te krijgen in die tijd zodat ik via een TomTom-app op dat ding kon navigeren. Dat soort GPS signaalversterkers verkopen ze nog steeds…
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Je verliest er het eea mee aan nauwkeurigheid van de plaatsbepaling.
Destijds, toen ik nog echt actief was op de NavigatieHelpSite, hebben we daar eens wat testen mee uitgevoerd.
Dat was toen de eerste losse TT-kastjes op de markt kwamen, met nog maar matige GPS antennes aan boord. Die moest je echt bovenop de dash monteren, om nog wat sat's te vangen. Alles wat niet rechtstreeks door de ruit "gezien" kon worden, werd dan niet opgepikt. En als je minder dan 4 sat's ontvangt, heb je geen plaatsbepaling.
Met zo'n repeater werd dat wat beter, maar je kon dan zomaar enige tientallen meters miszitten.
Op zich is dat probleem er nog altijd, maar omdat er nu heel veel meer sat's in de lucht zijn dan 20 jaar geleden, wordt het met zo'n repeater minder onnauwkeurig dan destijds.
Oftewel, er gaat niks boven het rechtstreeks kunnen ontvangen van GPS signalen.
Groet,
JW
Destijds, toen ik nog echt actief was op de NavigatieHelpSite, hebben we daar eens wat testen mee uitgevoerd.
Dat was toen de eerste losse TT-kastjes op de markt kwamen, met nog maar matige GPS antennes aan boord. Die moest je echt bovenop de dash monteren, om nog wat sat's te vangen. Alles wat niet rechtstreeks door de ruit "gezien" kon worden, werd dan niet opgepikt. En als je minder dan 4 sat's ontvangt, heb je geen plaatsbepaling.
Met zo'n repeater werd dat wat beter, maar je kon dan zomaar enige tientallen meters miszitten.
Op zich is dat probleem er nog altijd, maar omdat er nu heel veel meer sat's in de lucht zijn dan 20 jaar geleden, wordt het met zo'n repeater minder onnauwkeurig dan destijds.
Oftewel, er gaat niks boven het rechtstreeks kunnen ontvangen van GPS signalen.
Groet,
JW

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Een pokkepc, ja! Dat had ik heel vroeger ook, met een onofficiële TomTom beta die het gewoon deed. Heel wat in die tijd!Biedzjee schreef:Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat het aan de auto ligt, maar je hebt al veel geprobeerd lees ik.
Wellicht is een oplossing om een GPS-signaal repeater te gebruiker? Ik had er eentje in m’n C5 Ph1, bij een van de achterruitjes gemonteerd. Het ding ving het GPS signaal op en zond het versterkt weer uit. Dat was voor mij de oplossing om goede GPS ontvangst op een PocketPC te krijgen in die tijd zodat ik via een TomTom-app op dat ding kon navigeren. Dat soort GPS signaalversterkers verkopen ze nog steeds…
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Kan het zijn dat de voorruit een keer vervangen is en dat de nieuwe meer zon weert? (dus ook nav).
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Probleem inmiddels opgelost.
Eenvoudig stalen steuntje gemaakt, waarmee de telefoonhouder onder een hoek aan de voorruit is gelijmd.
De telefoon "kijkt" nu precies door het venster zonder warmtewering.
Tijdens het rijden best lekker, zo vlak naast de spiegel.
Eenvoudig stalen steuntje gemaakt, waarmee de telefoonhouder onder een hoek aan de voorruit is gelijmd.
De telefoon "kijkt" nu precies door het venster zonder warmtewering.
Tijdens het rijden best lekker, zo vlak naast de spiegel.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop