Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Oh ja, zie nu pas bouwjaar 2009, een RT4 dus, of kan het ook nog een (zeldzame) RT5 zijn ?
Volgens mij zit je dan met lage (RT4) en hoge resolutie (RT5).
Volgens mij zit je dan met lage (RT4) en hoge resolutie (RT5).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Fan


Berichten: 74
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:23
Auto: C5 2.0 business
Opties: half leer, parkeersensoren, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: grijs
Locatie: Vlaardingen
Doen we. Spreken we dan later een keer af. Wij gaan nu ook eerst met vakantie.C5HDI110 schreef: Een (mini) meeting is altijd goed, iedereen is welkom, het beste is op een zaterdag ochtend, dan ben ik er bijna altijd.
Zou dan op zijn vroegst over 3 weken kunnen, over een paar dagen vlieg ik weer naar Scandinavie voor het werk.
Misschien komen er ook nog andere clubleden??
Kom je ook dan op de mini-meeting? Mag je dan gelijk het schermpje inbouwenH_H schreef:Wow Sohail! wat horen we nu voor een ontboezemingen? Mini meeting ja?![]()
hahah!
Over dat schermpje; die grote zijn ook relatief makkelijk te vervangen hoor. Je moet er alleen eentje zien te vinden.


Kijk, weten wij dat ook weer. Bedankt.JW-C5 schreef:Kleine aanvulling: in een PH3 zit geen RT3 meer.
Dat is dan een MagMar RT4, die zat er in 2009 in. Iets later werden dat de Harmann Becker systemen MyWay en NG4.
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Past het RT5 scherm met hoge resolutie ook op een RT4?
Bij een RT5 kun je de resolutie aanpassen naar lage resolutie als je een RT4 scherm heb, maar kan het ook andersom?
RT5 schermpjes zijn te koop op AliExpress, wellicht heb ik het RT4 scherm uit mijn 407C nog liggen, effe zoeken als ik terug ben.
PS: Is voor mij geen vakantie naar Scandinavie, maar hard werken aan speciaal project
Bij een RT5 kun je de resolutie aanpassen naar lage resolutie als je een RT4 scherm heb, maar kan het ook andersom?
RT5 schermpjes zijn te koop op AliExpress, wellicht heb ik het RT4 scherm uit mijn 407C nog liggen, effe zoeken als ik terug ben.
PS: Is voor mij geen vakantie naar Scandinavie, maar hard werken aan speciaal project

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Van de 508 serie-1 weet ik niet wat er in zit, mijn 508 facelift (na 2014) heeft een touchscreen.
407 heeft dezelfde afmetingen, maar die zijn ook met RT3 geleverd, dan heb je een heel ander scherm, na 2007 is het meestal RT4 en later kun je zelfs tegen een zeldzame RT5 aanlopen.
Beide passen in een C5-3, zelfde formaat en aansluiting, alleen RT5 scherm is HD resolutie.
Ik had een reserve moeten kopen toen ze nog 5 a 6 tientjes waren, nu 3x die prijs
407 heeft dezelfde afmetingen, maar die zijn ook met RT3 geleverd, dan heb je een heel ander scherm, na 2007 is het meestal RT4 en later kun je zelfs tegen een zeldzame RT5 aanlopen.
Beide passen in een C5-3, zelfde formaat en aansluiting, alleen RT5 scherm is HD resolutie.
Ik had een reserve moeten kopen toen ze nog 5 a 6 tientjes waren, nu 3x die prijs

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
In onze 508 1 zat een RT6 ….
Dat past met wat “ ombouwen “ ook in een C5-3 , zie topic exroosje.
Dat past met wat “ ombouwen “ ook in een C5-3 , zie topic exroosje.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Haha nee dat is me net wat te veel gedoe vanuit Frankrijk. Maar het lijkt me erg gezellig worden zeker als C5HDI110 er ook bij is; toch een hele afvaardiging van de PSA club in BMW landKom je ook dan op de mini-meeting? Mag je dan gelijk het schermpje inbouwen![]()
![]()

Ik heb op YouTube al wel diverse filmpjes gezien over het ombouwen van de standaard schermpjes in de C5 x7 naar meer geavanceerde varianten. Zelfs iemand die een oude iPad had ingebouwd. Als je toch gaat vervangen misschien eens een onderzoek waard. Ik heb het ooit overwogen maar dat plan ligt nog in de koelkast
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 346
Lid geworden op: 04 mei 2013 00:45
Auto: C5 ph3 V6 exclusive tourer 2009
Opties: panorama dak
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: E
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11824CJ
Productienummer: 10169
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 297000
Kleur: Gris Fulminator-métalliqueEYPC
Locatie: Beverwijk
Contacteer:
Ik heb effe de melkglazen bol van de buiten verlichting er bij gepakt, en na wat staren heb ik toch wat wazige waarnemingen ter overweging:Jullie hebben natuurlijk geen glazen bol , maar zijn er nog dingen die (naast de gewone slijtage zoals banden, uitlaat, remmen etc.) nog aan de beurt zouden kunnen zijn?
- Ter verhoging van het rij comfort na al die jaren zouden de diverse rubbers in de wielophanging misschien wat aandacht prettig vinden.
- Dat gonzen wat achter uit de auto lijkt te komen zou kunnen duiden op goed ingelopen wiellagers!
- Die zwarte kek aan de binnenkant van de olie vul dop, zou er op kunnen duiden dat een gewone olie&filter ververs beurt niet voldoende is de volgende keer.
- als je Fusee kogels automatisch gesmeerd worden (geen af-fabriek optie) dan is er misschien een veerpoot lek (de kilometers zijn redelijk hoog)
- Dat bruine goed zichtbare remvloeistof niveau in het remvloeistof tankje? Dat is inmiddels geen remvloeistof meer, maar water met roest...
Uiteraard heb je aan zo'n wazige bol niet veel, maar dit zijn toch wel klassiekers op die leeftijd en en km stand.
Er zijn op deze wereld 2 kampen over hoe met een automaat om te gaan:Hoe zit het met de automaat? Kan daar nog iets stuk gaan of moet er toch iets mee worden gedaan? De automaat is een gesloten systeem (heb ik hier ergens gelezen) en dat moet je ook zo houden (heb ik hier ook gelezen).
Kamp 1 : Niks aan doen dat ding is "for-life" afgevuld en dicht gemaakt.
Mijn mening : Alle techniek heeft onderhoud nodig. Ik behoor dus tot Kamp 2
Kamp 2 : Afhankelijk van de automaat ergens tussen iedere 80 tot 120 duizend km de boel schoonmaken en verse olie d'r in. Ja doet AU in de portemonnee.. Nieuwe bak in hangen doet nog veel meer AU, of op een ongelegen moment toch afscheid moeten nemen van uw trots bezit.
Zweef...
C5 II X7 3.0 V6 24v excl Tourer bj:2009
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18
Alle extra's die er op zitten kunnen stuk...
De teller staat inmiddels op : 18

C5club Fan


Berichten: 74
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:23
Auto: C5 2.0 business
Opties: half leer, parkeersensoren, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: grijs
Locatie: Vlaardingen
Dank je Zweef!!!
Dat zullen wij meenemen in onze overwegingen.
Dat zullen wij meenemen in onze overwegingen.
Berichten: 4924
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Ik ben ook een trouwe aanhanger van kamp 2, op school heb ik geleerd waarom onderhoud nodig is:zweefbakkie schreef:Mijn mening : Alle techniek heeft onderhoud nodig. Ik behoor dus tot Kamp 2
"Omdat het technisch en economisch niet mogelijk is een installatie te bouwen, welke geen onderhoud nodig heeft"

C5club Fan


Berichten: 74
Lid geworden op: 07 jun 2010 21:23
Auto: C5 2.0 business
Opties: half leer, parkeersensoren, trekhaak
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 255000
Kleur: grijs
Locatie: Vlaardingen
Goedenavond allen,
Ik wil nog even laten weten hoe het is afgelopen:
Wij hebben uiteindelijk toch afscheid genomen van onze oude dame. Er moest te veel eraan gebeuren en er waren te veel onzekerheden.
Wij zijn nu trotse en zeer tevreden eigenaren van een C4 Picasso automaat uit 2016.
De vering is wel even wennen (niet hydraulisch) ... maar voor de rest zijn wij er superblij ermee.
De hogere en zeer comfortabele zitting en hoge instap compenseert het gemis van een stukje kofferbak van de C5.
De bekerhouder gaf de doorslag (
)
en de massagstoel (waarvan ik eerst dacht: wat een onzin ) heeft al een paar lange ritjes in de vakantie goed diensten gedaan.
Hartelijke groeten, nogmaals bedankt en veel zweefplezier!!!
Ik wil nog even laten weten hoe het is afgelopen:
Wij hebben uiteindelijk toch afscheid genomen van onze oude dame. Er moest te veel eraan gebeuren en er waren te veel onzekerheden.
Wij zijn nu trotse en zeer tevreden eigenaren van een C4 Picasso automaat uit 2016.
De vering is wel even wennen (niet hydraulisch) ... maar voor de rest zijn wij er superblij ermee.
De hogere en zeer comfortabele zitting en hoge instap compenseert het gemis van een stukje kofferbak van de C5.
De bekerhouder gaf de doorslag (


en de massagstoel (waarvan ik eerst dacht: wat een onzin ) heeft al een paar lange ritjes in de vakantie goed diensten gedaan.
Hartelijke groeten, nogmaals bedankt en veel zweefplezier!!!