C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2009 12:13
Auto: C5 2.0 HDI break automaat exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 418000
Kleur: groen
C5club Rookie
C5club Rookie
Weet iemand waar de binnentemperatuursensor bij een C5 break ph 1 zit? Het schijnt dat die verkeerde waardes afgeeft (volgens de Lexia), en dat zorgt ervoor dat 's winters de kachel goed op temp komt, maar na 15 minuten weer uitgaat (li+re). Uiteindelijk moet ik hem dan op 25 zetten en dat blijft-ie het wel doen. Buitentemp sensor geeft altijd goede waarde aan.
Hoeveel binnentemp. sensoren zitten er in de auto? Twee (voor elke kant ééntje), of slechts één? En waar zit die dan, hoe kan ik hem vervangen? Is dat net zo'n k*tklus als die vermaledijde kleppen (waarvan de bediening al eens vervangen is door een motortje met een langere as)? Ik hoop dat het simpeler is.
Morgen laat ik de airco wederom op druk brengen/repareren maar zit me af te vragen of een defecte binnentemp sensor óók geen negatief effect gaat hebben op de werking van de airco. Dan kan ik de airco wel laten repareren/vullen, maar misschien doet-ie het daarna wel niet, door die defecte sensor.
Ik hoor het graag!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Achter een klein roostertje in het dashboard boven de bedieningsknoppen van de ventilatie.
Gebruikersavatar
H_H
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Heb je het niveau van de koelvloeistof al gecontroleerd?
En wat Willy zegt: het kleine roostertje in het midden wil nog wel eens verstopt gaan zitten. Ook die even met een stofzuiger schoonmaken.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 24
Lid geworden op: 19 jul 2009 12:13
Auto: C5 2.0 HDI break automaat exclusive
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: EGS6
kilometerstand: 418000
Kleur: groen
Nou, ik zie een klein roostertje TUSSEN de knoppen van de ventilatie, waarvan ik altijd dacht dat dat de microfoon van de ingebouwde autotelefoon verbergde (ik heb een RT2-systeem). Maar al jullie zeggen dat er sensoren achter zitten verstopt: ik heb er zojuist de stofzuiger op gehad en we gaan kijken wat de gevolgen zijn. De Citroen monteur zei trouwens ook dat hij dacht dat het de temp sensoren bij het kachelhuis waren. En, zo zei hij: dan moet het hele kachelhuis eruit en bijgevolg dan ook het hele dashboard. Totaal 4 dagen werk, voor een paar sensoren van een paar euro. Mission impossible. Maar eerst afwachten of deze stofzuigeractie werkt.
En daarnaast: uiteraard had ik alllang de koellvloeistof gecontroleerd. Dat is het probleem niet.
Dank voor jullie terugkoppeling en ik laat nog weten of het nu effect heeft.
Plaats reactie