C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
Goedeavond,

Ik probeer op internet er achter te komen wat het aanhaalmoment is van een verstuiver voor de 2.2 hdif 173 pk.
Niet te vinden helaas, dus probeer ik het via het forum.
Als iemand dit weet dan hoor ik graag.
En of ik de retour stekker gewoon los kan trekken.
Heb namelijk een brandplaatje lek.

Groet..
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Je hebt een berichtje, groet uit de Ardèche L A
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
wat is de reden waarom wij dat niet mogen zien. :smt017
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Die reden is er niet!
Vroeg mij af of hij nog steeds op zoek is naar dat aanhaalkoppel.
En heb aangegeven dat ik een beschrijving voor demontage en montage.
Zo goed Willy4 :?:
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
staat daarin ook dat je ze moet natrekken.
Gebruikersavatar
L A
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 710
Lid geworden op: 19 mei 2009 16:55
Auto: Peugeot 208
Opties: halve V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2014
Energielabel: A
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 51.000 km
Kleur: wit
Locatie: Ardèche
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Dat ligt er maar aan wat je daaronder verstaat.
Uitleg: Na vervangen van een wiel bij een vrachtwagen, moet je die natrekken binnen 100 km bijv.
In dit geval zet je één en ander vast met een gegeven koppel:
Draai de bouten (5) vast met 0,5 ± 0,05 daNm (m.b.v. speciaal gereedschap [7 - 9]).
En direct daarna:
Houd de volgende procedure voor het onder een hoek vastzetten aan :
 Plaats het nul-merkteken "f" van het gereedschap [8] tegenover de monteur
 Plaats het beweegbare merkteken "g" van het gereedschap [8] tegenover de schaalverdeling 130°  Zet geleidelijk en slechts één keer vast, waarbij het beweegbare merkteken "g" tegenover de nul (merkteken "f") van het gereedschap [8] moet staan
Draai de 4 bouten (5) aan onder een hoek van 130 ± 5° (m.b.v. speciaal gereedschap [6 - 8 - 9]).


Dit zijn enkele fragmenten uit een pdf bestand van 13 pagina's A-4 genaamd: C5 II - B1HGGFP0 - Verwijderen - aanbrengen : Dieselverstuiver.
Dit heb ik destijds als hulp opgestuurd gekregen toen ik mijn koppakking ondernhanden nam van de C5II biturbo 173PK. Zie draadje viewtopic.php?f=5&t=13214
Uit eigen ervaring voorheen: Fiat 500 giadinero, VW kever met open dak, Opel kadet 2X, Citroën GS en GSA*, Alfa Sud op gas*, Opel Rekord 2.0 3X (waarvan één break), VW polo 2X, Citroën AX 4X (waarvan één 4X4), Xantia 3.0 V6, Saxo 1,5D 3X, C5 PHII biturbo 173PK,
Nu nog: Xantia activa 2.0 Exclusive, C5 phI, C3 Picasso, Peugeot 205 cabrio en een 208, VWT5, Opel Vectra 2.0i 4X4, R4 en 2 Unimogs 404
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
onder de verstuiver zit een dikke zacht koperen rondel , door de warmte word de dikke zacht koperen ronden ingedrukt , en komt de verstuiver los te zitten en gaat dan lekken.
heeel veeel merken hebben daar last van.
Plaats reactie