Home • Alles over Citroen C5 • Forum • Sponsors • Orga calculator • Contact 
 


GJO

Forumregels


Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.



Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6
 Storing elektronische autodiefstalbeveiliging 
Auteur Bericht
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 14 mei 2019 09:16
Berichten: 123
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 318.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Ja, vast en zeker.

Misschien nog een nuttig gegeven om een beter beeld te krijgen van wat er mis gaat is het feit dat de brandstofpomp normaal werkt, dwz slaat aan bij contact+ en slaat na enige seconden weer af.


13 jan 2022 17:18
Profiel
C5club Executive
C5club Executive
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 04 aug 2017 10:44
Berichten: 1914
Woonplaats: Breda
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Volgens mij is dat normaal. Hij gaat dan weer lopen zodra de startmotor draait.

_________________
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.


13 jan 2022 19:54
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8007
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 13000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
WilC5 schreef:
Dit is blijkbaar een hele simpele meter, kan niks behalve instellen wat ik meten wil, in dit geval de enige positie is 600V gelijk.

Met de accu in auto geplaatst en de sleutel ingelezen meet ik:

Accu gaat van 12 bij aansluiten pen na een seconde naar 11 volt.

Met aangesloten stekker en een naald op contact+ tov min accu:
* Pen 1 voedingsspanning sensor 6V
* Pen 2 massa sensor 1V
* Pen 3 signaalspanning +/- 1V

Hier kun je het geklik horen, stopt uit zichzelf.

De meter is waarschijnlijk niet zo nauwkeurig, toch denk ik dat we kunnen concluderen dat het motormanagement wakker is. Dit betekent dat hij uitleesbaar moet zijn. Zou je eens willen proberen uit te lezen onder OBD met Scantool ipv Diagbox/Lexia? Dus niet naar diagbox/lexia maar in start scherm al kiezen voor scantool.

Het rammelende relais lijkt niet voldoende spanning te krijgen om goed in te schakelen'.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


14 jan 2022 11:33
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 14 mei 2019 09:16
Berichten: 123
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 318.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Nou, vol verwachtiong de scantool gebruikt, of althans een poging daartoe. Want er is geen dialoog met de computer mogelijk, meldt scantool.
Bijlage:
scantool2.jpg


Plaatje 2 laat de fout zien die ik met de lexia krijg als ik de BSI foutmeldingen bekijk.
Bijlage:
scantool3.jpg


Plaatje 3 laat zien wat er bij de accumeting te zien is.
Bijlage:
scantool1.jpg


Ik hoop dat je nog meer pijlen op je boog hebt BJG, mij zinkt de moed in de schoenen bij het aanschouwen van al deze electronische wanorde. :cit19


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


15 jan 2022 12:47
Profiel
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Avatar gebruiker

Geregistreerd: 26 maart 2010 21:49
Berichten: 8007
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 13000
Kleur: Zwart


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
Staat er in de BSI nu geen fout meer over de communicatie met motormanagement?

Er zijn wat zaken die onlogisch lijken, daarom even de volgende checklist:

* Heb je alle zekeringen op de juiste plaats zitten? En zijn ze echt heel?
* Desnoods zet je extra zekeringen op lege plaatsen, het vreemde vind ik dat er een foutcode is aangaande communicatie met een niet bestaand alarm. Dit geeft mij het gevoel dat er een zekering zou kunnen zitten op een plaats waar dit niet hoort, en dus een andere plaats leeg zou kunnen zijn.
* Zou je de stekker op het ABS eens goed willen controleren en een keer los en vast doen (schuifvergrendeling goed door klikken)?
* Komt er nog steeds de melding startblokkering defect als je de auto op contact zet?
* Brandt het motorlampje op contact?
* Is het mogelijk dat je ergens een stekker hebt vergeten of verwisseld tijdens de reparatie?

Qua diagnose zou ik nu zelf als eerste de voedingen, massa's en CAN-bus van de motorregeleenheid willen meten om een goede conclusie te trekken, echter denk ik dat dit voor jou wat lastig gaat worden.

_________________
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website


15 jan 2022 16:30
Profiel
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan

Geregistreerd: 14 mei 2019 09:16
Berichten: 123
Auto: C5 Break 2.0HDi 110pk
Opties: Geen :)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 318.000
Kleur: Grijs aluminium


Naar boven
Antwoord met een citaat
Bericht Re: Storing elektronische autodiefstalbeveiliging
BJG schreef:
Staat er in de BSI nu geen fout meer over de communicatie met motormanagement?

Jawel, die blijft bestaan. Ik heb geprobeerd de fouten in de BSI te wissen, en dat lukt ook wel, maar bij contact+ komen die allemaal vrolijk weer terug.

Citaat:
Er zijn wat zaken die onlogisch lijken, daarom even de volgende checklist:

* Heb je alle zekeringen op de juiste plaats zitten? En zijn ze echt heel?

Ik heb ze nog eens allemaal nagelopen en ze zijn allemaal heel en zitten op de goede plaats.

Citaat:
* Desnoods zet je extra zekeringen op lege plaatsen, het vreemde vind ik dat er een foutcode is aangaande communicatie met een niet bestaand alarm. Dit geeft mij het gevoel dat er een zekering zou kunnen zitten op een plaats waar dit niet hoort, en dus een andere plaats leeg zou kunnen zijn.

Nu je het zegt, da's inderdaad een beetje vreemd. Maar nee, alle zekeringen zitten goed.
Citaat:
* Zou je de stekker op het ABS eens goed willen controleren en een keer los en vast doen (schuifvergrendeling goed door klikken)?

Die stekker heb ik tijdens en na de reparatie niet los gehad, heb hem nu wél los en weer goed vast gemaakt.
Citaat:
* Komt er nog steeds de melding startblokkering defect als je de auto op contact zet?

Ja, maar, doordat de auto nu ook in economy mode staat komt de melding niet meer op het schermpje te staan. Daar staat enkel nog bij contact+ enige seconden de melding betreffende economy mode. Voordat ik de piep hoor die hoort bij de melding autodiefstalbeveiliging gaat het schermpje uit. Maar de piep blijft luid en duidelijk.

Citaat:
* Brandt het motorlampje op contact?

Ja, die brandt gewoon.

Citaat:
* Is het mogelijk dat je ergens een stekker hebt vergeten of verwisseld tijdens de reparatie?

Vergeten heb ik er geen 1. Ik heb wel twijfels aangaande de 3 stekkertjes die op de 3 sensors(?) zitten die bij de rembekrachtiger zitten, die 3 potjes waar slangetjes vandaan lopen. Een blauwe, een grijze en een zwarte stekker. Ben ook niet helemaal zeker of al die slangetjes op de juiste plaatsen zitten aangesloten. Zie foto:
Bijlage:
Stekkertjes.jpeg


Citaat:
Qua diagnose zou ik nu zelf als eerste de voedingen, massa's en CAN-bus van de motorregeleenheid willen meten om een goede conclusie te trekken, echter denk ik dat dit voor jou wat lastig gaat worden.

Waarom denk je dat dit lastig gaat worden, vanwege mijn rudimentaire multimeter, of is het sowieso een lastig karweitje? Ik kan een betere meter aanschaffen, en het ook gewoon allemaal eens proberen te meten, stapje voor stapje.

P.D.: Mijn hartelijke dank dat je de tijd en moeite neemt mij te helpen. :smt038


Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.


17 jan 2022 14:39
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 81 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6




Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 21 gasten


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
Ga naar:  
Powered by phpBB © phpBB Group and Bruinsma reclame.