V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 595
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
@Ron:
Ik heb even gekeken, om het subframe te laten zakken, maar daar zag ik snel vanaf, volgens mij krijg
krijg je niet echt veel meer ruimte, want de versnellingsbak zit evengoed in de weg.
Groet,
Kees,
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 595
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
@ Ron:
ik zie, dat je in Amstelveen woont, zelf woon ik in Haarlem.
We kunnen weleens een rondje in mijn auto rijden, dan kun je zien, voelen hoe hij het doet.
Groet,
Kees.
Gebruikersavatar
Ron
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jul 2013 20:55
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 17167
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8000
Kleur: Platinum gris
Locatie: Amstelveen
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Dat aanbod neem ik graag aan Kees.
Ik stuur je een E-mail

Groet Ron
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 595
Lid geworden op: 12 apr 2021 19:01
Auto: C5 Sedan Exclusive 3.0/24
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11671CJ
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 147200
Kleur: Rood/Metallic
Locatie: Haarlem
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Vandaag de tussenbol van "Ron" samen vervangen en de oude van mijn C5 gemeten, was terug gelopen tof +- 35 bar, dit betekend, dat er nog maar 50% van de orginele druk aanwezig was.
wat ik al eerder vertelde, als de auto op hoogte gezet wordt door het systeem (hoogte regelaar) zal eerst deze bol gevuld worden, omdat deze de laagste druk heeft, voordat de hoekbollen zullen reageren.
Hier volgt dan weer uit, dat het overgebleven volume om te kunnen veren in deze tussenbol al een stuk kleiner is, waardoor de soft stand merkbaar slechter is.
Ik ben benieuwd hoe iemand anders hier over denkt.
Groet,
Kees.
Gebruikersavatar
Ron
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 38
Lid geworden op: 19 jul 2013 20:55
Auto: C5 Aircross
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2025
Energielabel: D
Phase: C5 Aircross
Organummer: 17167
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 8000
Kleur: Platinum gris
Locatie: Amstelveen
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Gisteren heb ik met de fantastische hulp van Kees de tussenbol/Stugbol aan de voorzijde van mijn auto vervangen.
Deze was teruggelopen van 70 naar 55 Bar. niet zoveel als de bol van Kees die we ook gemeten hebben en waar nog
maar de helft in zat.
Het valt mij eigenlijk nog mee, mijn auto is inmiddels 12 jaar oud en heeft 200.000 km. gereden.
Het resultaat is merkbaar.
Ik wilde deze bol al eerder doen, de andere bollen zijn eenvoudig te demonteren en te controleren,
dat had ik een paar jaar geleden al gedaan (misschien moet ik dat binnenkort nog maar eens doen), maar
ik zag het bij deze bol niet zitten om het volgens de garage handleiding van Citroen te doen.
Op de manier van Kees is het goed te doen.
Kees nogmaals dank, ook aan dit forum.

Groet, Ron
Plaats reactie