Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ga ik morgen doen. bedrading heb ik al vrij snel uitgesloten, vanwege de voorspelbaarheid.
Een bedradingsfout zou een soort random optreden moeten hebben.
Een bedradingsfout zou een soort random optreden moeten hebben.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Bij mijn weten is dit niet het geval.JanSr schreef:@JW, wat is jouw commentaar hier op?Matthijs309 schreef:De obd2 codes voor de injector fouten ligt nu op ontstekingsvolgorde ipv cilinder nummering
Ik vroeg al (heel veel) eerder aan Jan om de stekker van injector 2 los te nemen en te kijken welke fout er komt. Dat is alles wat je moet doen om de logische volgende stap te kunnen nemen.
Sorry, ik begrijp niet zo goed waarom er van alles wordt gedaan behalve het meest logische. Dit bedoel ik niet vervelend overigens.
Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Hou kan dat nou? De melding van contact komt vanaf het begin op Pos 2.
Ik vervang verstuiver 4 en dat is nu plotseling de enige malfunction verstuiver.
Hoe zit het nou precies met die verstuiver identificatie? Zie het verhaal van Matthijs
Ik vervang verstuiver 4 en dat is nu plotseling de enige malfunction verstuiver.
Hoe zit het nou precies met die verstuiver identificatie? Zie het verhaal van Matthijs
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Morgen ga ik de stekker van Pos 2 losmaken. Daarvoor moet ik de hele rail losmaken.
We gaan het zien
We gaan het zien
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Stekker los geeft exact dezelfde storing als stekker los:
Op het eerste gezicht zou je dus denken: er is echt iets mis met die verbinding.
Daartegenover heeft de auto periodiek goed gelopen.
Alle verstuivertesten geven Verstuiver OK op pos. 2
Benieuwd wat mij nu te doen staat.
Op het eerste gezicht zou je dus denken: er is echt iets mis met die verbinding.
Daartegenover heeft de auto periodiek goed gelopen.
Alle verstuivertesten geven Verstuiver OK op pos. 2
Benieuwd wat mij nu te doen staat.
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Geen idee of het bij jou ook kan,....maar ik heb wel eens gehad dat een kleine beschadiging aan een draad ervoor zorgde dat een dame (C2) zo nu en dan slecht liep.
Vooral bij een warme motor liep ze beroerd. Bleek een draadje van bobine die blijkbaar door warmte ofzo massa problemen gaf.
Solderen en een krimpkousje was uiteindelijk de oplossing.
Vooral bij een warme motor liep ze beroerd. Bleek een draadje van bobine die blijkbaar door warmte ofzo massa problemen gaf.
Solderen en een krimpkousje was uiteindelijk de oplossing.
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Dat is een optie. Zelf dacht ik aan verwisselen van 3 en 4. Verstuiver 3 is de enige die niet van zijn plek is geweest en ook nooit een storing gaf.JW-C5 schreef:Om alles uit te sluiten, ook een fout in een nieuwe injector: wat gebeurt er als je nu injector 2 en 4 omwisselt?
Blijft de fout bij het activeren van de injector dan op cilinder 4?
Als dat zo is, zijn de injectoren zelf niet (meer) verdacht, maar zit het in de aansturing/bedrading.
Groet,
JW
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
De auto rijdt weer normaal. Geen storingen na een rondje van een paar km.
Benieuwd hoe lang dat duurt.
Ik weet nu in elk geval zeker dat er vier goed werkende verstuivers in zitten.
Wie weet morgen weer een Storing Uitlaatgas en een haf uur later weer op 3 poten, maar dan ga ik toch echt die MM6LP computer omruilen.
Nu mogen de wijsgeren hun meningen ventileren.
Benieuwd hoe lang dat duurt.
Ik weet nu in elk geval zeker dat er vier goed werkende verstuivers in zitten.
Wie weet morgen weer een Storing Uitlaatgas en een haf uur later weer op 3 poten, maar dan ga ik toch echt die MM6LP computer omruilen.
Nu mogen de wijsgeren hun meningen ventileren.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
...en de vertrouwde melding :Storing Uitlaatgas is ook weer terug.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Ik lees links en rechts dat het wel een kwaaltje van deze ecu's lijkt te zijn
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Benieuwd! Maar vooral naar wat er aan te doen is
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 120
Lid geworden op: 03 mar 2015 12:11
Auto: Tourer
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2012
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 345000
Kleur: Grijs
Waarschijnlijk nieuwe mosfet erin zetten, maar dit zijn geen gewone drie-potige varianten. Klonen kan je weer ff verder. Als Hdi110 je niet kan helpen kan ik wel kijken of ik de juiste tools heb voor je. No cure no pay 
Spam" onclick="window.open(this.href);return false;
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Top! Ik wacht nog ff op het commentaar van Hd110
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1253
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
misschien toch best een goed plan.Matthijs309 schreef:Waarschijnlijk nieuwe mosfet erin zetten, maar dit zijn geen gewone drie-potige varianten. Klonen kan je weer ff verder. Als Hdi110 je niet kan helpen kan ik wel kijken of ik de juiste tools heb voor je. No cure no pay
Ik zag deze link:
https://www.circuitsonline.net/forum/view/111618" onclick="window.open(this.href);return false;
Kennelijk ben ik niet de enige.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Eerder in dit draadje kwam naar voren dat er twijfels zijn over de positionering en nummering van de injectors.
Als ik me goed herinner heb je toen die van cilinder 4 vervangen, en kon je die niet activeren. Voorts liep de motor toen nog beroerder.
Je zou toen 2 en 4 omwisselen, is daar nog wat uit gekomen?
En dat door jou geciteerde draadje gaat over een andere MM ECU.
Groet,
JW
Als ik me goed herinner heb je toen die van cilinder 4 vervangen, en kon je die niet activeren. Voorts liep de motor toen nog beroerder.
Je zou toen 2 en 4 omwisselen, is daar nog wat uit gekomen?
En dat door jou geciteerde draadje gaat over een andere MM ECU.
Groet,
JW





