.nw ventilatormodule en stekker geen effect
Auteur |
Bericht |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 209 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 382500
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 .nw ventilatormodule en stekker geen effect
Hallo beste mensen, Nw. Module en stekker hebben geen effect. De ventlator blijft stil. Op de kleine stekker staat 13. 6 v spanning. Onder op de print van de module is dat ongeveer 2.96 v. Gek denk ik. Maar wat zou verdee de oorzaak kunnen zijn van de stille ventilator? Nw. Motor? Wie weet raad?
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
05 sep 2021 16:35 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
trek de steker met de dikke draden van de module , zet dan daar spanning en massa op . dan zou hij moeten draaien.
|
05 sep 2021 17:06 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 209 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 382500
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
Op de stekker met de twee dikke draden? Daar staat al spanning op....toegeven ik ben geen elektraman. Of bedoel je de twee dikke draden op de grote stekker?
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
05 sep 2021 17:13 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 209 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 382500
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
Hoi Willy, Die twee dikke draden van de kleine stekker? Maar daar staat spanning op 13.9 volt of zoiets. Of bedoel je die dikke draden uit de grote stekker?
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
05 sep 2021 17:23 |
|
 |
willy4
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 10 okt 2009 17:58 Berichten: 13954 Woonplaats: Westerlo Belgie
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
van de grote stekker , zwart en rode draad , die gaan naar de ventilator.
|
05 sep 2021 17:29 |
|
 |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
En voor de zekerheid: onder de bsm in het motorcompartiment zit een 50a zekering. Die wil ook nog weleens stuk gaan. Ik heb nog een werkende set ph1 kabels, ventilator en weerstanden liggen dus mocht je die nodig hebben dan pb me maar.
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
05 sep 2021 20:11 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 209 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 382500
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
Het lijkt opgelost... Op advies van Willy heb ik spanning op dd twee dikke draden van de grote stekker gezet. En jawel, de ventilator sloeg aan. Ik Blij natuurlijk. Toen de stekkers eeer op de nieuwe module. Nog blijer. Alles teruggezet en even stilte.. Eruit gehaald, weer apart spanning erop. Weer actieve ventilator. Teruggezet en het werkt nog steeds. Je zku zeggen ergens een zwak contact. Afwachten maar Voorlopig doet alles weer. Zoiets kost ontzettend veel tijd en je blijft er in je hoofd mee bezig... Bedankt Willy en ook h.h. voor het aanbod
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
05 sep 2021 21:58 |
|
 |
boes
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 08 nov 2009 16:06 Berichten: 3632 Woonplaats: 0227
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
Kijk eens goed naar de stekker. De contactpunten willen nog wel eens corroderen of uitfikken.(warmte ontwikkeling TGV slecht contact) Vervangen van de stekker wil dan helpen.
|
06 sep 2021 08:27 |
|
 |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
Citaat: Voorlopig doet alles weer. Zoiets kost ontzettend veel tijd en je blijft er in je hoofd mee bezig... Pfff! Ik weet maar al te goed wat je bedoelt! Ik ben ook al dagen aan het zoeken naar de oorzaak van mijn eigen ventilatoren storing in de ph3. Fijn dat het voorlopig opglost is 
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
06 sep 2021 16:14 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 209 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 382500
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
Nauwelijks een maand later. Weer in het vooronder. Module eruit, dikke draden doorverbonden en geen soelaas. Ventilator aan de beurt? Toch de 40 amper.zekering bezien, die bleek goed. Auto gestart, nog geen soelaas. Terug naar de zekering, een paar keer de zekering er stevig ingedrukt. En ja hoor! De ventilator draait weer in alle standjes. Nu voor jaren weer een draaiende kachelmotor. Niet voorlopig. Dat klinkt mij te kort.
Een meer dan zalige auto en never a dull moment!!
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
07 okt 2021 02:21 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 209 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 382500
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
Hallo allemaal, Met dit weer de kachelmotor kapot. Module is goed, meerdere geprobeerd. Rechtstreeks de kachel verbonden met voeding, gee seffect. Wie kent het artikelnummer van de kachelmotor zodat ik juiste bij de sloop kan bestellen. Misschien heeft iemand hem nog op de plank? Alvast bedankt voor de reactie.
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
21 aug 2023 18:37 |
|
 |
JDGC5
C5club Bikkel
Geregistreerd: 27 sep 2015 14:39 Berichten: 262
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
Heb je je relais al na gekeken? Ik had een beetje hetzelfde verhaal, direct 12v op draad (vanaf) ven en draaien, ik heb 2 ventilatoren en heb de relais verwisselt, de goede ven deed niets meer en de gene die niets meer deed ging draaien !
|
21 aug 2023 19:35 |
|
 |
carracha
C5club extreme Fan
Geregistreerd: 29 jul 2010 11:14 Berichten: 209 Woonplaats: Amsterdam
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 382500
Kleur: blauw/grijs
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
Hallo JDGC5, Een relais voor de kachelmotor (km)? Volgens mij komt de km rechtreeks van module af. Het gaat om de ventilatormotor in het dashboard in een ph1. Jij bedoelde toch niet de koelventilatoor onder de motorkap? Maar ik leer graag als het anders is.
_________________ Met vriendelijke groet, Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
|
21 aug 2023 23:05 |
|
 |
c5jan
C5club V.I.P.
Geregistreerd: 01 apr 2013 00:12 Berichten: 7531 Woonplaats: 0182
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
Ik zou toch de draden nog niet uitsluiten. Heb je 12 volt op de draden, ook als er een belasting op zit, bijvoorbeeld een lamp van het achterlicht?
|
21 aug 2023 23:25 |
|
 |
H_H
C5club Extreme Poster
Geregistreerd: 12 feb 2013 16:44 Berichten: 3069 Woonplaats: Eindhoven
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Naar boven
|
 Re: .nw ventilatormodule en stekker geen effect
carracha schreef: Hallo JDGC5, Een relais voor de kachelmotor (km)? Volgens mij komt de km rechtreeks van module af. Het gaat om de ventilatormotor in het dashboard in een ph1. Jij bedoelde toch niet de koelventilatoor onder de motorkap? Maar ik leer graag als het anders is. Ik vermoed van wel! Een relatief bekend probleempje bij de PH1 dat die weerstanden onder de motorkap, dicht bij de ventilator, weleens willen sneuvelen. Als de ventilator gewoon goed werkt met rechtstreekse 12v er op maar niet werkt via het relais en de weerstanden dan kun je er vanuit gaan dat de ventilator nog goed is. Mocht het allemaal anders zijn: ik heb nog een ph1 ventilator liggen en de hele kabelboom met weerstanden en al.
_________________ Toen: Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4 C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
|
22 aug 2023 00:42 |
|
 |
|