Mijn dame heeft op lpg al 360.000km gelopen en geeft zo af en toe de meest bekende 'features' zoals: een buiginkje bij openen centale vergrendeling, een licht schokkende motor bij 60-80km/u in 4e, verouderde Kat storing, emissiestoring, etc. etc...
Wat mij ook soms overkomt is dat ze start en bij wegrijden je een lage brom hoort van onder de motorkap. Het lijkt dan of er een 0.2 ipv 2.0 motor in zit. Dan weet/voel ik al dat de auto langzamer optrekt en met moeite op snelheid komt (geen verhoogde toeren, motor draait normaal ook als je vol gas geeft, maar mist vermogen!). Schakelen loopt 'normaal' want als je eindelijk op de juiste snelheid bent schakelt ze netjes op/neer!
Dit is echter naast vervelend soms ook gevaarlijk, dat je geen vermogen hebt.
De oplossing is altijd de dame aan de kant zetten, motor uit en opnieuw starten met gas volledig ingetrapt; gevaarlijke is dat ik dit soms rijdend in N moet doen! Hiermee start de auto met hoge toeren en lijkt dit wel een soort Heimlich maneuvre

Ik sluit met mijn logica vooralsnog de versnellingsbak uit, en vermoed iets in de luchtstroom of het gasplekhuis. Met de lage brom zou het misschien tóch iets in de overbrenging kunnen zijn!?
Heeft iemand dit ook meegemaakt of weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn??