Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie elektronica & navigatie.
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Die airbag stekkers van die twee autos zijn anders.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik heb die van de PH1 stoel afgeknipt en aan de PH2 stoel gesoldeerd.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
je kunt gewoon de nummer op de stekkers volgen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Dank! Ik ga er aan werken.
Kan een paar dagen duren, want ik ben eerst verbeten bezig om mijn Lexia aan de praat te krijgen.
Dat begint nu met W7 opnieuw installeren. Gaat dus weer veel tijd kosten.
Kan een paar dagen duren, want ik ben eerst verbeten bezig om mijn Lexia aan de praat te krijgen.
Dat begint nu met W7 opnieuw installeren. Gaat dus weer veel tijd kosten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Hoe heb jij de zekeringen aangepakt? G37 en G38, zou ik zeggen, op dat smalle stripje, zekeringkast C, de vierde en derde van rechts.
De voeding daarvoor moet toch wel ergens onder de dash aanwezig zijn zou je zeggen?
De voeding daarvoor moet toch wel ergens onder de dash aanwezig zijn zou je zeggen?
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Eerst werkend krijgen en dan verfraaien, was mijn leidraad.
Nu heb ik een draad getrokken naar de omgeving van de handrem en vandaar naar de twee stoelen.
In de "stoppenkast bij je linkerknie heb ik één van de vier vrije draden genomen en aan de accukant het andere eind daarvan.
Dan een 30A zwevende zekering en vervolgens heel erg beunerig naar de pluspool van de accu.
Later zoek ik wel uit of dat niet ook in de stoppenkast kan.
Daarvoor moet ik uitvinden hoe ik dat ding loskrijg.
En omdat er nu geen draadbundel naar de stoelen loopt verwacht ik in die stoppenkast ook niets.
En dan wordt het dus weer improviseren.
Ik heb de schema's nog niet kunnen bestuderen.
Nu heb ik een draad getrokken naar de omgeving van de handrem en vandaar naar de twee stoelen.
In de "stoppenkast bij je linkerknie heb ik één van de vier vrije draden genomen en aan de accukant het andere eind daarvan.
Dan een 30A zwevende zekering en vervolgens heel erg beunerig naar de pluspool van de accu.
Later zoek ik wel uit of dat niet ook in de stoppenkast kan.
Daarvoor moet ik uitvinden hoe ik dat ding loskrijg.
En omdat er nu geen draadbundel naar de stoelen loopt verwacht ik in die stoppenkast ook niets.
En dan wordt het dus weer improviseren.
Ik heb de schema's nog niet kunnen bestuderen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zojuist gecheckt, op de pluszijde van G37&38 staat gewoon de accuspanning, en die wordt met een tamelijk dikke draad aangevoerd zo te zien.
Zekeringkast C lospeuteren (hoe is nog de vraag), en van de lage zijde van de zekering af een draad naar de respectievelijke stoelen.
Dan alleen nog de stuurdraad. Dat kan de voorste sigarettenaansteker zijn.
Zekeringkast C lospeuteren (hoe is nog de vraag), en van de lage zijde van de zekering af een draad naar de respectievelijke stoelen.
Dan alleen nog de stuurdraad. Dat kan de voorste sigarettenaansteker zijn.
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ik zou zeggen: bijna goed.
Als je linkerdeur opendoet wil je graag de stoel verstellen omdat de vorige berijder (/ster) de stoel in een heel andere stand had gezet.
Standaard is dat ook zo, bij een auto met elektrische stoelen. Na een zekere tijd gaat de spanning er weer af en pas weer aan zodra je de sleutel op contact zet.
Ik heb nog niet bedacht hoe ik dat nu voor elkaar krijg.
Nu heb ik de stoelen permanent actief.
Ik heb nog niet gemerkt dat mijn accu dan sneller leeg is.
Als je linkerdeur opendoet wil je graag de stoel verstellen omdat de vorige berijder (/ster) de stoel in een heel andere stand had gezet.
Standaard is dat ook zo, bij een auto met elektrische stoelen. Na een zekere tijd gaat de spanning er weer af en pas weer aan zodra je de sleutel op contact zet.
Ik heb nog niet bedacht hoe ik dat nu voor elkaar krijg.
Nu heb ik de stoelen permanent actief.
Ik heb nog niet gemerkt dat mijn accu dan sneller leeg is.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat zal ongetwijfeld iets sneller gaan dan. Er worden nu 2 relais permanent bekrachtigd, dat zal geen vonken ttrekken.
Fe tussenstand van mijn project is dus: draden naar binnen hoeft niet, draden tussen zekeringkast C en de stoelen en de stuurdraad aanleggen.
Vreemd dat er bij mij in positie 38 een zekering zat. Blijkbaar loos...
De hele strip C lijkt aan dezelfde plus te liggen overigens. Ik heb m nog niet ontleed.
Fe tussenstand van mijn project is dus: draden naar binnen hoeft niet, draden tussen zekeringkast C en de stoelen en de stuurdraad aanleggen.
Vreemd dat er bij mij in positie 38 een zekering zat. Blijkbaar loos...
De hele strip C lijkt aan dezelfde plus te liggen overigens. Ik heb m nog niet ontleed.
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
@c5jan, aha! ben jij ook met zo'n project bezig?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Inderdaad! Heb al 5 jaar elektrische stoelen in mijn ph2, de zekeringen zijn (bijna) gelijk aan de ph1 op dit front. Had nu eindelijk het plan opgevat om het eens te gaan bedraden. En toen regende het...
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Dat gaat wel gebeuren aangezien je een lekstroom blijft houden. Om dat te voorkomen heb je dus het afschakelrelais nodig.JanSr schreef:Ik zou zeggen: bijna goed.
Als je linkerdeur opendoet wil je graag de stoel verstellen omdat de vorige berijder (/ster) de stoel in een heel andere stand had gezet.
Standaard is dat ook zo, bij een auto met elektrische stoelen. Na een zekere tijd gaat de spanning er weer af en pas weer aan zodra je de sleutel op contact zet.
Ik heb nog niet bedacht hoe ik dat nu voor elkaar krijg.
Nu heb ik de stoelen permanent actief.
Ik heb nog niet gemerkt dat mijn accu dan sneller leeg is.
Hier in dit topic trouwens nog wat interessante info over welke draden aftappen en over de zekeringen
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline