Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
C5club Fan


Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021 23:19
Auto: C5 2002
Opties: V Power
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 205.000
Kleur: luchtblauw Mix Zilver
KPH: Voor + Achter
Locatie: Purmerend
Contacteer:
Ik heb voor Ferodo gekozen voor een mooie prijs Thanks allemaal voor de info
Bedankt voor de info en Hulp.
Groetjes Sam
Groetjes Sam
C5club Fan


Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021 23:19
Auto: C5 2002
Opties: V Power
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 205.000
Kleur: luchtblauw Mix Zilver
KPH: Voor + Achter
Locatie: Purmerend
Contacteer:
Ik ga zaterdag voor het eerst in me leven de remschijven en remmen vervangen met Ferodo goederen
Mijn vraag op hoeveel torx moet ik de remschijf vast zetten en moet ik ook die blauwe lijm gebruiken wat ze allemaal op die boutjes doen ik hoor het graag op goed Geluk
Mijn vraag op hoeveel torx moet ik de remschijf vast zetten en moet ik ook die blauwe lijm gebruiken wat ze allemaal op die boutjes doen ik hoor het graag op goed Geluk
Bedankt voor de info en Hulp.
Groetjes Sam
Groetjes Sam
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Het aanhaalmoment bedoel je neem ik aan?
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Een remschijf zit eigenlijk los en wordt gefixeerd met de wielbouten. Ik zet die met 100 Nm vast. (Kruislings)
Het Torx boutje is eigenlijk alleen om de schijf op zijn plek te houden als het wiel eraf is.
Het Torx boutje is eigenlijk alleen om de schijf op zijn plek te houden als het wiel eraf is.
C5club Fan


Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021 23:19
Auto: C5 2002
Opties: V Power
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 205.000
Kleur: luchtblauw Mix Zilver
KPH: Voor + Achter
Locatie: Purmerend
Contacteer:
Oké dus 100 aanhouden dan komt het dus wel goed.
Die blauwe lijm op de bouten moet dit ook?
Die blauwe lijm op de bouten moet dit ook?
Bedankt voor de info en Hulp.
Groetjes Sam
Groetjes Sam
V.I.P.


Berichten: 861
Lid geworden op: 15 jun 2014 21:42
Auto: Peugeot 607
Opties: Alles
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: H
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 161000
Kleur: Bordeauxrood
Locatie: Soest
Je wielbouten ja…
De schijf zet je vast met een klein boutje (torx)…. Die heeft enkel als functie om de schijf op z’n plek te houden. Vast is vast daarin.
Ik zou een drupje van op de bouten doen inderdaad
De schijf zet je vast met een klein boutje (torx)…. Die heeft enkel als functie om de schijf op z’n plek te houden. Vast is vast daarin.
Ik zou een drupje van op de bouten doen inderdaad
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
?
Je wilt toch geen borg vloeistof op je wielbouten gaan gebruiken?
En ik zou het ook niet doen op dat torxboutje hoor. Die gaan vanzelf al vaak erg vast zitten. Al vaak mijn slagschroevedraaier moeten gebruiken.
Je wilt toch geen borg vloeistof op je wielbouten gaan gebruiken?
En ik zou het ook niet doen op dat torxboutje hoor. Die gaan vanzelf al vaak erg vast zitten. Al vaak mijn slagschroevedraaier moeten gebruiken.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ik heb al heel wat merkwaardige zaken langs zien komen.
Maar borgvloeistof op de wielbouten, da's een nieuwe
Voor de duidelijkheid: nooit doen.
De bouten moeten schoon zijn, en met het voorgeschreven moment worden vastgezet.
Zó moet het, niet anders.
Groet,
JW
Maar borgvloeistof op de wielbouten, da's een nieuwe
Voor de duidelijkheid: nooit doen.
De bouten moeten schoon zijn, en met het voorgeschreven moment worden vastgezet.
Zó moet het, niet anders.
Groet,
JW
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Als je nu eens voor een paar tientjes de Haynes koopt zie je daar allerlei werkzaamheden keurig uitgelegd met veel foto's erbij.
Bijkomend voordeel: bij elk onderwerp staan dit soort aanhaalmomenten er ook in.
Bijkomend voordeel: bij elk onderwerp staan dit soort aanhaalmomenten er ook in.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Ik denk dat de bouten van de remklauwen worden bedoeld.boes schreef:?
Je wilt toch geen borg vloeistof op je wielbouten gaan gebruiken?
En ik zou het ook niet doen op dat torxboutje hoor. Die gaan vanzelf al vaak erg vast zitten. Al vaak mijn slagschroevedraaier moeten gebruiken.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
Berichten: 4953
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat denk ik ook, de grote Torx bouten van de remklauwen
Het is voorgeschreven dacht ik om ze te vervangen, kosten een paar euro per stuk bij de dealer.
Het is voorgeschreven dacht ik om ze te vervangen, kosten een paar euro per stuk bij de dealer.
C5club Fan


Berichten: 92
Lid geworden op: 12 apr 2021 23:19
Auto: C5 2002
Opties: V Power
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: A
Phase: 1
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 205.000
Kleur: luchtblauw Mix Zilver
KPH: Voor + Achter
Locatie: Purmerend
Contacteer:
Hoi daar ben ik weer.
Mijn nieuwe Ferordo remmen remmen geweldig heerlijk top.
Maar als ik rem piepen ze erg zijn nieuwe schijven en blokken.
Moet ik ze reinigen met iets...? en moest ik de remmen ook invetten toen ik ze ging wisselen want dat had ik niet gedaan..?
Allemaal bedankt voor de hulp alvast
Leven het Vrije Woord RIP Peter
Mijn nieuwe Ferordo remmen remmen geweldig heerlijk top.
Maar als ik rem piepen ze erg zijn nieuwe schijven en blokken.
Moet ik ze reinigen met iets...? en moest ik de remmen ook invetten toen ik ze ging wisselen want dat had ik niet gedaan..?
Allemaal bedankt voor de hulp alvast
Leven het Vrije Woord RIP Peter
Bedankt voor de info en Hulp.
Groetjes Sam
Groetjes Sam
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
oh nee,....nooit je remmen gaan invetten natuurlijk.
Je moet juist alles zo droog en vetvrij mogelijk maken. Na montage van alle zaken de schijf even helemaal rond draaien en met remreiniger afspuiten.
Ik doe alleen een beetje koper of keramisch vet aan de remcilinder kant van het blok.
aanlegvlakken goed schoonmaken en ik snij altijd de uiterste zijranden van mijn blokken als ze op "oude" schijven komen. Als je ook de schijven hebt vervangen is dat niet nodig.
Het piepen komt waarschijnlijk van je achterremmen. De klauwen komen na verloop van tijd vaak iets scheef te zitten t.o.v de schijven. Bij het eerste contact piepen of zelfs schreeuwen de blokken het dan uit.
Je moet juist alles zo droog en vetvrij mogelijk maken. Na montage van alle zaken de schijf even helemaal rond draaien en met remreiniger afspuiten.
Ik doe alleen een beetje koper of keramisch vet aan de remcilinder kant van het blok.
aanlegvlakken goed schoonmaken en ik snij altijd de uiterste zijranden van mijn blokken als ze op "oude" schijven komen. Als je ook de schijven hebt vervangen is dat niet nodig.
Het piepen komt waarschijnlijk van je achterremmen. De klauwen komen na verloop van tijd vaak iets scheef te zitten t.o.v de schijven. Bij het eerste contact piepen of zelfs schreeuwen de blokken het dan uit.




