Toch nog even een vraag over die luchtrpomp die de kat na de start van lucht moet voorzien.
Ik lees dat het ding ergens linksvoor "onder de accu" zit.
Hoe kom ik er bij?
Wiel eraf, binnenscherm er af?
Of van binnen uit?
Ik lees nog iets over een stekker, die geen contact maakt. Waar zit de stekker van dat ding?
Mooi sleutelweer!
Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 1251
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1251
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Grappig dat 53 bezoekers van dit bericht niet weten waar het ding zit.
Inmiddels gevonden: voor/onder de accu en het luchtfilter. Zit met slechts drie moertjes vast.
De luchtpomp bleek vast te zitten en ook doorgebrand. Dus op zoek naar een vervanger.
Als ik door de luchtleiding blaas en zuig, lijkt het er op, dat er een terugslagklep in zit. Dan zou ik dus moeten kunnen rijden zonder dat ding. Met de storing, dat wel.
We gaan het zien.
Inmiddels gevonden: voor/onder de accu en het luchtfilter. Zit met slechts drie moertjes vast.
De luchtpomp bleek vast te zitten en ook doorgebrand. Dus op zoek naar een vervanger.
Als ik door de luchtleiding blaas en zuig, lijkt het er op, dat er een terugslagklep in zit. Dan zou ik dus moeten kunnen rijden zonder dat ding. Met de storing, dat wel.
We gaan het zien.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

V.I.P.


Berichten: 337
Lid geworden op: 21 dec 2015 16:46
Auto: C5 2.0A Tourer
Opties: GPS /RT3ev
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2008
Phase: 3 ( C5 II X7 )
kilometerstand: 237000
Kleur: Fulminator Gris
Wat laat gezien 
Ik heb met een 1.8 dat ook voorgehad. De luchtpomp dient enkel om de emissienorm te halen bij het starten en de eerste minuut of zo draaien. Je kan een blind plaatje monteren en als hij geen foutmelding geeft met de stekker erop gewoon zo rijden tot je vervanging hebt.

Ik heb met een 1.8 dat ook voorgehad. De luchtpomp dient enkel om de emissienorm te halen bij het starten en de eerste minuut of zo draaien. Je kan een blind plaatje monteren en als hij geen foutmelding geeft met de stekker erop gewoon zo rijden tot je vervanging hebt.
C5 Ph3 Tourer 2.0i - 2008 - 237.000Km
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.
C5 2.2hdi 2003 Exclusive Break 220.000km - Overleden
C5 1.8Sx 2003 210.000km LPG - Verkocht 2018
-------------------
Lexia aanwezig! Antwerpen - grens met onze noorderburen.