Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Beste forumleden,
Na inregelen egr via Lexia is een koude start weer problematisch.
Na verwisselen brandstof pomp waren de moeizame starts verleden tijd.
Helaas een emissiestoring ingeslopen na het leegrijden van de gastank.
Deze storing schreeuwde alleen om aandacht als je had gestart en stationair (stil stond). Heel vreemd maar goed, verder geen startproblemen. Maar toch een hardnekkige terugkerende storing die er niet uit wilde met een OBDII, dus de lexia eraan gehangen en alle storingen (incl tijdelijke) verwijdert.
Daarna nog via de egr opnieuw inregelen, in de 3e versn. 5100rpm maken op een landweg. Gekken werk, maar goed. Alles over voor een goedlopende dame.
Volgende ochtend prompt moeizame start. En dat nu ongeveer twee weken. Geen idee of het nu aan de brandstofpomp ligt of ergens anders. Het heeft dezelfde symptonen als eerder en die waen over na vervangen van de pomp. !!!! Suggesties welkom !!!!!
Zoekend naar een nieuwe pomp kwam ik een paar tegen. Onder anderen Hella voor een stoffige omgeving https://www.autodoc.nl/hella/15801860en niet stoffige omgeving https://www.autodoc.nl/hella/15801859 bijna 150€ duurder.
Verder kwam ik deze tegen maar nog nooit van het merk gehoord.
Slechts 43€
Nu gaat mijn voorkeur uit naar Hella, misschien ten onrechte maar dan wel die voor stoffige omgeving.
Welke kan ik het beste monteren?
Na inregelen egr via Lexia is een koude start weer problematisch.
Na verwisselen brandstof pomp waren de moeizame starts verleden tijd.
Helaas een emissiestoring ingeslopen na het leegrijden van de gastank.
Deze storing schreeuwde alleen om aandacht als je had gestart en stationair (stil stond). Heel vreemd maar goed, verder geen startproblemen. Maar toch een hardnekkige terugkerende storing die er niet uit wilde met een OBDII, dus de lexia eraan gehangen en alle storingen (incl tijdelijke) verwijdert.
Daarna nog via de egr opnieuw inregelen, in de 3e versn. 5100rpm maken op een landweg. Gekken werk, maar goed. Alles over voor een goedlopende dame.
Volgende ochtend prompt moeizame start. En dat nu ongeveer twee weken. Geen idee of het nu aan de brandstofpomp ligt of ergens anders. Het heeft dezelfde symptonen als eerder en die waen over na vervangen van de pomp. !!!! Suggesties welkom !!!!!
Zoekend naar een nieuwe pomp kwam ik een paar tegen. Onder anderen Hella voor een stoffige omgeving https://www.autodoc.nl/hella/15801860en niet stoffige omgeving https://www.autodoc.nl/hella/15801859 bijna 150€ duurder.
Verder kwam ik deze tegen maar nog nooit van het merk gehoord.
Slechts 43€
Nu gaat mijn voorkeur uit naar Hella, misschien ten onrechte maar dan wel die voor stoffige omgeving.
Welke kan ik het beste monteren?
zeg maar Rob .
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Naast de bovenstaande keuzes zie ik verder zoekend op et www drie EON codes for de C5.
Twee op deze site
OE number: 1525KJ keuze uit diverse merken van 3 of 3,5 bar.
https://www.autoersatzteile.de/oen-1525kj
OE number: 1525KH zelfde verschillen in opvoerdruk.
https://www.autoersatzteile.de/oen-1525kh
OE number: 1525KG ook weer van 3,5 of 3 bar. Zelfs één van 3,6 bar
https://www.autoersatzteile.de/oen-1525kg
Is het verstandig om voor 3,5 bar te gaan of 3 bar.
Ik zie wel specificatieverschillen binnen de EON zoals l/h en de drukverschillen.
Maar moet ik me nou richten op EON met de J, de H of de G?
En doe ik er dan verstandig aan om voor een hoge opvoerdruk te gaan of voor 3 bar?
En H en G zijn voor stoffige omgeving en de G voor "carburol except K Prim" en de H "except Carburol".
Dan drijft er weer een vraag boven wat, is nou weer Carburol en K Prim.
Twee op deze site
OE number: 1525KJ keuze uit diverse merken van 3 of 3,5 bar.
https://www.autoersatzteile.de/oen-1525kj
OE number: 1525KH zelfde verschillen in opvoerdruk.
https://www.autoersatzteile.de/oen-1525kh
OE number: 1525KG ook weer van 3,5 of 3 bar. Zelfs één van 3,6 bar
https://www.autoersatzteile.de/oen-1525kg
Is het verstandig om voor 3,5 bar te gaan of 3 bar.
Ik zie wel specificatieverschillen binnen de EON zoals l/h en de drukverschillen.
Maar moet ik me nou richten op EON met de J, de H of de G?
En doe ik er dan verstandig aan om voor een hoge opvoerdruk te gaan of voor 3 bar?
En H en G zijn voor stoffige omgeving en de G voor "carburol except K Prim" en de H "except Carburol".
Dan drijft er weer een vraag boven wat, is nou weer Carburol en K Prim.
zeg maar Rob .
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Je hebt een pb van me.
zeg maar Rob .
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Via je VIN kom ik op deze pomp uit:
De uitvoering voor stoffige omgeving heeft een andere pomp, zie wat lager in dat overzicht.
Die is gemaakt voor combinatie met een ander slangenstelsel, waarin ook een extern filter is opgenomen. Die heeft een dubbele aansluiting op de pomp, da's een andere dus.
De uitvoering voor stoffige omgeving is gemaakt voor landen als Saudi-Arabië, in Europa is hij niet geleverd, bij mijn weten.
Groet,
JW
In jouw C5 met EW10J4 motor zit de pomp 1525KJ, of EuroRepar 1671039880 als vervanger daarvan.De uitvoering voor stoffige omgeving heeft een andere pomp, zie wat lager in dat overzicht.
Die is gemaakt voor combinatie met een ander slangenstelsel, waarin ook een extern filter is opgenomen. Die heeft een dubbele aansluiting op de pomp, da's een andere dus.
De uitvoering voor stoffige omgeving is gemaakt voor landen als Saudi-Arabië, in Europa is hij niet geleverd, bij mijn weten.
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
bedankt voor de uitleg en het plaatje.
Heb je ook iets kunnen vinden over de opvoerdruk?
Er worden 1525KJ pompen aangeboden met 3 bar en 3,5 bar.
En zelfs losse pomp (maar die horen denk ik niet in het rijtje voor de C5) met 4,5 bar.
Lees en interpreteer ik het goed dat er geen e10 of e5 in de tank mag?
Heb je ook iets kunnen vinden over de opvoerdruk?
Er worden 1525KJ pompen aangeboden met 3 bar en 3,5 bar.
En zelfs losse pomp (maar die horen denk ik niet in het rijtje voor de C5) met 4,5 bar.
Lees en interpreteer ik het goed dat er geen e10 of e5 in de tank mag?
zeg maar Rob .
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik het goed zie hebben die pompen via je eerste 1525KJ link allemaal 3,5 bar als vermelding.
Alleen (bijna) helemaal onderdaan staan een paar andere, maar dat zijn zo te zien geen pompen/meters die je in de tank schroeft.
Die formulering mbt alcohol is wat cryptisch. Er wordt gesproken over alcohol kwaliteit C, maar wat dat betekent weet ik niet.
Groet,
JW
Alleen (bijna) helemaal onderdaan staan een paar andere, maar dat zijn zo te zien geen pompen/meters die je in de tank schroeft.
Die formulering mbt alcohol is wat cryptisch. Er wordt gesproken over alcohol kwaliteit C, maar wat dat betekent weet ik niet.
Groet,
JW
Berichten: 262
Lid geworden op: 04 sep 2017 11:30
Auto: 2x C5 Break 2.0 16v Exclusive
Opties: full option
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 322200 +
Kleur: bleu oriëntal
Locatie: Midden tussen Groningen en Leer.
Ik weet het dus ook niet.
Gaf me wel te denken, want je krijgt bijna geen e95 zonder (bio)ethanol.
Nu de tweede pomp, de druk ook niet vast houdt de nacht over.
Volgens mij zit er nu standaard al 10% ethanol in.
Ik had net Hella aan de lijn over de opvoerdruk die hun pomp, de 8TF 358 146-531, levert maar dat wisten ze niet. Toch vreemd, lijkt mij belangrijk bij een pomp.
Gaf me wel te denken, want je krijgt bijna geen e95 zonder (bio)ethanol.
Nu de tweede pomp, de druk ook niet vast houdt de nacht over.
Volgens mij zit er nu standaard al 10% ethanol in.
Ik had net Hella aan de lijn over de opvoerdruk die hun pomp, de 8TF 358 146-531, levert maar dat wisten ze niet. Toch vreemd, lijkt mij belangrijk bij een pomp.
zeg maar Rob .