
C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:11
Auto: Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
kilometerstand: 32
Kleur: Zwart
Ik heb mijn C5 Aircross op 1 februari in ontvangst genomen. Vandaag, 3 weken en 400km later, start ik de auto na mijn werk en krijg ik direct de melding “Motorstoring. Laat motor repareren”. Oranje lichtje blijft permanent aan.
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij lelijk tegenvalt al na 3 weken problemen te hebben en dat ik nu al mijn vertrouwen kwijt ben in mijn wagen.
Nog iemand zoiets voorgehad?
Ik moet eerlijk zeggen dat het mij lelijk tegenvalt al na 3 weken problemen te hebben en dat ik nu al mijn vertrouwen kwijt ben in mijn wagen.
Nog iemand zoiets voorgehad?
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
eerst uitlezen.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Dat is al meteen een hele negatieve lading. Tuurlijk, leuk is anders maar zonder diagnose weet je niets. Dus zoals Willy al aangeeft, eerst terug naar de dealer en laten uitlezen. Om nu al een auto af te schrijven op een oranje lampje is wel heel kort door de bocht.
Citroen 2cv6 spécial 1986

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Ik ben wat makkelijker, maar kan toch echt mee gaan!!!.
Met een nwe auto na 400 km al een (Egaal wat) defect garantie of niet, dat wil je niet en verwacht je helemaal niet.
En wat brengt deze auto in de toekomst, elke 3 weken in garage?
Ik snap de topicstarter
Grüß
Met een nwe auto na 400 km al een (Egaal wat) defect garantie of niet, dat wil je niet en verwacht je helemaal niet.
En wat brengt deze auto in de toekomst, elke 3 weken in garage?
Ik snap de topicstarter
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Zeker. En zonder wrijving geen glans...
Mijn beige C5 toonde zich ook nogal een loeder in de eerste maand. Inmiddels 2 probleemloze tonnen verder.
Mijn beige C5 toonde zich ook nogal een loeder in de eerste maand. Inmiddels 2 probleemloze tonnen verder.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Vind ik kort door de bocht. Laten we niet vergeten dat het een grote brok complexe techniek is. Iedere auto, ongeacht het merk, kan stuk zelfs ik de eerste week. Leuk is anders dat kan ik niet ontkennen.Frans 99 schreef:Ik ben wat makkelijker, maar kan toch echt mee gaan!!!.
Met een nwe auto na 400 km al een (Egaal wat) defect garantie of niet, dat wil je niet en verwacht je helemaal niet.
En wat brengt deze auto in de toekomst, elke 3 weken in garage?
Ik snap de topicstarter
Grüß
Citroen 2cv6 spécial 1986

C5club Newbie


Berichten: 3
Lid geworden op: 01 feb 2021 21:11
Auto: Aircross
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2020
Phase: C5 Aircross
kilometerstand: 32
Kleur: Zwart
Even laten weten hoe het verder ging: auto is drie dagen in de garage geweest en ze hebben de lambda-sonde vervangen.
Auto sinds gisteravond terug. Vandaag gemerkt dat de mistlichten niet werken. Maandag dus weer bellen naar de garage.
Auto sinds gisteravond terug. Vandaag gemerkt dat de mistlichten niet werken. Maandag dus weer bellen naar de garage.
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Kan me wel voorstellen dat je baalt hoor. Als je zo'n bedrag uitgeeft voor iets nieuws wil je ook dat het werk toch?
Die mistlichten zou wel eens een vreemde 'modus operandi' kunnen zijn, typisch voor Citroen. Misschien eens in de handleiding duiken of daar iets te vinden is?
Daarnaast zou ik wel afvragen waarom de lambadasonde al na een paar km vervangen moet worden! Heb je wat meer info daarover? Kan natuurlijk altijd dat er een slecht onderdeeltje tussen zit maar de lambda is wel een onderdeel dat informatie verwerkt over je verbrandingsgassen dus ben wel benieuwd waarom die ineens vervangen moest worden...
Die mistlichten zou wel eens een vreemde 'modus operandi' kunnen zijn, typisch voor Citroen. Misschien eens in de handleiding duiken of daar iets te vinden is?
Daarnaast zou ik wel afvragen waarom de lambadasonde al na een paar km vervangen moet worden! Heb je wat meer info daarover? Kan natuurlijk altijd dat er een slecht onderdeeltje tussen zit maar de lambda is wel een onderdeel dat informatie verwerkt over je verbrandingsgassen dus ben wel benieuwd waarom die ineens vervangen moest worden...
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Ja, dat modus operandi ken ik. Ik heb bij mijn C4 van 2006 met diagbox de verlichting op zijn Zweeds gezet. Dus aan zodra de motor loopt. Maar als ik wil dat de mistlampen, zowel voor als achter, werken moet ik toch echt ook met de stengel de verlichting aanzetten.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 jul 2019 15:53
Auto: c5II break exclusive
Opties: automaat, pack parking, navidrive, beige matinal, JBL, schuifdak, afneembare trekhaak, AFIL
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10439
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: noir obsidien
Locatie: Zaltbommel
Op MTS autotechniek (destijds Apeldoorn) werd altijd gesteld dat de meeste storingen op nieuwe auto's voorkomen.
Dat is dus wel eeeenige tijd geleden, maar denk dat het eerdermeer waar is geworden dan minder gezien de toename van componenten, elektronica. en de condities waaraan emissies moeten voldoen.
Is misschien een schrale troost maar het lijkt de regel te bevestigen.
Dat is dus wel eeeenige tijd geleden, maar denk dat het eerdermeer waar is geworden dan minder gezien de toename van componenten, elektronica. en de condities waaraan emissies moeten voldoen.
Is misschien een schrale troost maar het lijkt de regel te bevestigen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Inderdaad, dat noemen ze het badkuip effect/syndroom.
In het begin wat problemen, dan zakt dat snel weg, heel lang blijft dat laag, en pas aan het eind van de levensduur gaat het geleidelijk weer omhoog.
Precies de vorm van de badkuip, bekeken vanaf de kant van de kraan, de oorsprong dus......
Groet,
JW
In het begin wat problemen, dan zakt dat snel weg, heel lang blijft dat laag, en pas aan het eind van de levensduur gaat het geleidelijk weer omhoog.
Precies de vorm van de badkuip, bekeken vanaf de kant van de kraan, de oorsprong dus......
Groet,
JW

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
De badkuipkromme, jazeker.
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 jul 2019 15:53
Auto: c5II break exclusive
Opties: automaat, pack parking, navidrive, beige matinal, JBL, schuifdak, afneembare trekhaak, AFIL
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10439
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: noir obsidien
Locatie: Zaltbommel
de inverse Gauss?
Moge we met onze millennials lang bij het putje te verkeren
Moge we met onze millennials lang bij het putje te verkeren

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Het eerste stukje van de badkuip curve komt daarmee aardig overeen.
Maar de omgekeerde Gauss-verdeling kent niet dat langzaam weer oplopen ervan, zoals wanneer bij een auto het einde van de levensduur in zicht komt.
Groet,
JW
Maar de omgekeerde Gauss-verdeling kent niet dat langzaam weer oplopen ervan, zoals wanneer bij een auto het einde van de levensduur in zicht komt.
Groet,
JW
Berichten: 141
Lid geworden op: 22 jul 2019 15:53
Auto: c5II break exclusive
Opties: automaat, pack parking, navidrive, beige matinal, JBL, schuifdak, afneembare trekhaak, AFIL
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10439
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 275000
Kleur: noir obsidien
Locatie: Zaltbommel
Ja, precies je hebt gelijk.
Dat is dus wat de statistische zekerheid dat een storing zich mogelijkerwijs binnen een korte tijd aan het begin voor gaat doen bevestigd.
Aan het eind van de gebruiksduur zullen de storingen door systematische inslijting, door corrosie, door componenten die het opgeven etc zich over een langere tijd voor gaan doen.
Daarnaast accepteer je probleempjes natuurlijk meer bij een oudere auto dan bij een nieuwe, en komt een oudere auto vaak in handen van iemand die er mee weet om te gaan in die zin dat hij of zij meestal geen twee linkerhanden heeft.
Wat betreft de badkuip en de inverse Gaussian, dan is de eerste de gespiegelde om de x-as van de tweede. Het is nogal lang geleden dat de afgeleide bepalen aan bod kwam in HBS 4. De parabolen die toen behandeld werden waren vrijwel altijd symmetrisch, de inverse Gaussian dus duidelijk niet. FWIW
Dat is dus wat de statistische zekerheid dat een storing zich mogelijkerwijs binnen een korte tijd aan het begin voor gaat doen bevestigd.
Aan het eind van de gebruiksduur zullen de storingen door systematische inslijting, door corrosie, door componenten die het opgeven etc zich over een langere tijd voor gaan doen.
Daarnaast accepteer je probleempjes natuurlijk meer bij een oudere auto dan bij een nieuwe, en komt een oudere auto vaak in handen van iemand die er mee weet om te gaan in die zin dat hij of zij meestal geen twee linkerhanden heeft.
Wat betreft de badkuip en de inverse Gaussian, dan is de eerste de gespiegelde om de x-as van de tweede. Het is nogal lang geleden dat de afgeleide bepalen aan bod kwam in HBS 4. De parabolen die toen behandeld werden waren vrijwel altijd symmetrisch, de inverse Gaussian dus duidelijk niet. FWIW
