V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Tja,

Het zit me niet helemaal mee met mijn nieuwe aanwinst. Omdat ik veel olie zag op de distributie é multiriem heb ik helaas de 2 verstelbare nokkenassen moeten laten vervangen. Ook maar direct nieuwe riemen en waterpomp en spanrollen mee laten nemen.
Ik dacht na een rekening van €2500,- op deze manier klaar te zijn...

Woensdag gaat de V6 nog een keer naar de garage om de thermostaat en warmtewisselaar te vervangen. Ik krijg namelijk op de meest vreemde momenten de melding "Motortemperatuur te hoog"......en dan schiet het wijzertje van de koelwater temperatuur opeens helemaal in het rood. En vervolgens -na een kilometer of wat- schiet is weer in het normaal....

Echter vanochtend kreeg ik een -voor mij nieuwe- melding "Oliedruk onvoldoende". Ik heb direct de motor gechecked, deze is helemaal droog en ook het oliepeil is in orde.

Er is naast dit item viewtopic.php?f=5&t=7555&start=120&hili ... nvoldoende niets te vinden op dit forum.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Zo ja, is dit ernstig?
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 266
Lid geworden op: 27 sep 2015 14:39
Auto: C5 Break exlusive, 2.2 125kw
Opties: Ontelbaar, zelfs panorama.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM6
Kleur: zwart
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Heb ik ook gehad, bleek olie filter te zijn.
Te oud, verstopt. ( Denk ik )
Nieuwe filter en olie en de melding niet meer gezien.
Al weer 30 a 40.000 gereden.
Met een 2.0 hdi.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ik neem aan dat in die 30 à 40dkm de olie toch minimaal weer een keert vervagen is inclusief de filter?
Citroen 2cv6 spécial 1986
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Citroënnetje schreef:Ik krijg namelijk op de meest vreemde momenten de melding "Motortemperatuur te hoog"......en dan schiet het wijzertje van de koelwater temperatuur opeens helemaal in het rood. En vervolgens -na een kilometer of wat- schiet is weer in
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Zo ja, is dit ernstig?
Sowieso eens laten uitlezen. Die temperatuur melding kan lucht in het systeem zijn of een koeler die defect is. Kun je snel controleren door te kijken of de fan draait als de airco aangaat.
Citroen 2cv6 spécial 1986
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 396
Lid geworden op: 07 okt 2009 00:00
Auto: C5 Break 3.0 V6-24v Exclusive
Opties: full option (behalve schuifdak en JBL)
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2001
Energielabel: F
Phase: 1
Organummer: 9135CJ
Productienummer: 10201
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 311564
Kleur: Noir Onyx EXYB**
Locatie: Vlaams-Brabant
Citroënnetje schreef:Ik krijg namelijk op de meest vreemde momenten de melding "Motortemperatuur te hoog"......en dan schiet het wijzertje van de koelwater temperatuur opeens helemaal in het rood. En vervolgens -na een kilometer of wat- schiet is weer in het normaal....
Heb dit enkele jaren geleden ook eens gehad met mijn V6; heb bovenop de motor de connectoren allemaal eens los gehad en terug ingeplugd en het is niet meer teruggekomen.
vr gr C5-er

Citrofiel Citroën C5 V6 Break
Vorige Citroëns: DS19 | DS20 | DSuper5 | GS Break C-matic | GSA Break x 2 | GSA | Xantia 1.9D
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Neem in ieder geval de oliedrukmelding serieus!
Diagnose laten stellen, oliedruk meten en niet zomaar de sensor vervangen :shock:
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 23
Lid geworden op: 21 aug 2016 18:51
Auto: C5 phII 3,0 V6 24 automaat Exclusive
Opties: Exclusive
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 415000
Kleur: Zwart
Locatie: Julianadorp
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Ik kreeg ook de melding check motorolie. Dat doe ik regelmatig en mijn 3.0V6 gebruikt geen druppel. KM stand momenteel ruim 427.000. Dus ik houd dat goed in de gaten. Nu was alles op. Geen druppel meer in het carter. Bijgevuld tot op peil en nog geen 8km later weer de melding kijk ik onder de auto en de olie zeikt er gewoon uit. Zo'n grof lek kan niet moeilijk zijn en na een beetje goed kijken zie ik bij de e aansluiting van de nokkenas verstelling olie langs de draden komen. Daar staat de volle druk op dus dan ben je snel van je olie af. Bij René in Breezand een ander ventiel gescored en 15 minuten later kon ik weer rijden. Vervelend probleem en een prijzig onderdeel. Maar is nu weer in orde en de kudde pony's onder de kap kunnen weer over de steppe razen. Wel flitsmeister mee op de bok.
Hydropneumaten doen het zwevend.
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Gebruikersavatar
C5club Chief Executive
C5club Chief Executive
Ik hoop dat je niet binnenkort een stel uitgelopen lagers hebt.
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Een mij niet onbekend verhaal: Plotseling olieverlies door V6 nokkenas-verstel-ventiel.... :shock:

Die olie is langs de distributie naar beneden gelopen.
En dus is het de vraag: is je D-riem droog gebleven?

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie