De motor/generator zit bij deze auto gemonteerd op de plaats van de koppelomvormer. Met die opstelling levert de E-motor z'n vermogen aan de voorwielen via de EAT8 bak.Breeze schreef:Dat zou dan de eerste e-motor met versnellingsbak zijnJW-C5 schreef:Maar als je in de E-modus rijdt, werken die niet![]()
.
Hoewel, een paar jaar geleden won ik met een CiFo opstelwedstrijd een proefrit in een E-2CV van Leen APK uit Gouda. Die had gewoon de eendenbak er achter geschakeld. In principe kon je alles in 2 doen, maar voor steile hellingen ging je terug naar 1. En de 3 was een soort economizer.
Adri
Hoe die bak daar vervolgens precies mee omgaat kan ik (nog) niet vinden, maar uitgaande van de hybride en de sport modus waarbij zowel de ICE als de E-motor werken en hard aan elkaar gekoppeld zijn, ga ik ervan uit dat de bak gewoon z'n werk doet.
Groet,
JW







