Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Wat zit er aan de achterzijde van een Ew10a en kan koelvloeistof verlies geven?
Ik verlies een beetje koelvloeistof namelijk, komt van achterzijde blok, maar kan daar niks ontdekken door beperkte zicht.
Ik verlies een beetje koelvloeistof namelijk, komt van achterzijde blok, maar kan daar niks ontdekken door beperkte zicht.
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Rechterzijde? Distributie zijde, en dan achter?
Daar loopt bij mij alleen de extra leiding voor de lpg-verdamper. In het midden van het schutbord zit een idiote slang met doorvoer voor de verwarming. Ik vermoed dat je daar averij hebt.
Daar loopt bij mij alleen de extra leiding voor de lpg-verdamper. In het midden van het schutbord zit een idiote slang met doorvoer voor de verwarming. Ik vermoed dat je daar averij hebt.
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Lijkt inderdaad ergens rechts achter of middenachter vandaan te komen, heb al wat foto's bekeken en zie dat daar ook een leiding achterlangs loopt die vanaf het thermostaathuis komt en waarvan de kachel is afgetakt en dan naar eoa aluminium huis loopt rechtsachter op het onderblok
Ik moet komend voorjaar ook mijn kat nog vervangen, dan krijg ik wellicht meer zicht op het lek.
Het is weinig, hopelijk blijft dat zo
Ik moet komend voorjaar ook mijn kat nog vervangen, dan krijg ik wellicht meer zicht op het lek.
Het is weinig, hopelijk blijft dat zo
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als het die aansluiting op de kachel is
Dat is een kunststof huis, dat zomaar kan scheuren en dan ben je ineens heeeel veel kvs kwijt.
Op dit forum is daar al een paar keer over geschreven......
Groet,
JW
die #8 met de ontluchting erop, zou ik daar niet mee wachten. Of op z'n minst er goed naar kijken en wat aan bewegen of dat allemaal wel in orde is.Dat is een kunststof huis, dat zomaar kan scheuren en dan ben je ineens heeeel veel kvs kwijt.
Op dit forum is daar al een paar keer over geschreven......
Groet,
JW
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Nee daar zit het niet, het lijkt van het gekke ding te komen wat op jouw plaatje nog net linksonder te zien idus vanaf nrtje 8 naar links, dat ding of de leiding.
Heb je daar een duidelijker plaatje van wellicht JW?
Of de leiding die daarheen gaat vanaf het thermostaathuis
Heb je daar een duidelijker plaatje van wellicht JW?
Of de leiding die daarheen gaat vanaf het thermostaathuis
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Het zit dan eerder aan de pomp kant, wellicht de pomp zelf of evt de ring 12 aan die kant.
Thermostaathuis heb ik vorig jaar helemaal afgehad ivm lekkage aan die kant.
Of de nr 12 ring aan die kant
Thermostaathuis heb ik vorig jaar helemaal afgehad ivm lekkage aan die kant.
Of de nr 12 ring aan die kant
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Heb nog onder de auto gelegen, maar je ziet niet precies waar het vandaan komt, mijn eerste verdachte is dan ring 12 aan de pomp kant.
Hoe kom je daar het 'makkelijkst' bij?
Kun je die leiding achterlangs eruit trekken als je de kachel slangen losmaakt en de leiding zelf aan het thermostaat huis en dan de ring aan pomp kant vervangen en het spul terug plaatsen of is het veel meer werk?
Ik heb er eind 2019 het thermostaathuis afgehad, maar weet niet meer hoe die stalen leiding vastzit aan die kant.
De pomp zelf lijkt het niet te zijn, want de distributiekap is droog aan de onderzijde.
Hoe kom je daar het 'makkelijkst' bij?
Kun je die leiding achterlangs eruit trekken als je de kachel slangen losmaakt en de leiding zelf aan het thermostaat huis en dan de ring aan pomp kant vervangen en het spul terug plaatsen of is het veel meer werk?
Ik heb er eind 2019 het thermostaathuis afgehad, maar weet niet meer hoe die stalen leiding vastzit aan die kant.
De pomp zelf lijkt het niet te zijn, want de distributiekap is droog aan de onderzijde.
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Hmmm net even naar aanleiding van wat foto's op de tast naar de leiding aan de achterkant van de pomp gezocht, deze gevonden, maar is droog, ga ik verder langs de pomp maar beneden op de tast, dan is het daar wat nat vd koelvloeistof, toch de pomp zelf dus naw?
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Moeilijk, misschien als de modderkuip uit de wielkast is.
Bij vervangen van de pomp word de hele unit vervangen?
Of zoals je vaker ziet alleen het pompdeel?
Kijkende naar distributiesets zie ik namelijk een complete pomp erbij afgebeeld, maar heb het idee dat je daar haast niet bijkunt of wel maar dan ook met verwijderde modderkuip en onderbeschermplaat?
Overweeg om sowieso dan de riem en waterpomp te vervangen, ook omdat deze er toch aan zit te komen.
Dan alleen ff puzzelen hoe de bodemplaat en wielkuip te verwijderen, ben er eens ooit eerder mee bezig geweest, maar dat was geen succes, is daar ook een doc van te vinden?
Bij vervangen van de pomp word de hele unit vervangen?
Of zoals je vaker ziet alleen het pompdeel?
Kijkende naar distributiesets zie ik namelijk een complete pomp erbij afgebeeld, maar heb het idee dat je daar haast niet bijkunt of wel maar dan ook met verwijderde modderkuip en onderbeschermplaat?
Overweeg om sowieso dan de riem en waterpomp te vervangen, ook omdat deze er toch aan zit te komen.
Dan alleen ff puzzelen hoe de bodemplaat en wielkuip te verwijderen, ben er eens ooit eerder mee bezig geweest, maar dat was geen succes, is daar ook een doc van te vinden?
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Heb je geen Haynes of iets dergelijks?
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Die heb ik, maar daar staat de Ew10a niet in
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Bodemplaat en wielkuip zal niet echt veel verschillen....phoskam schreef:Die heb ik, maar daar staat de Ew10a niet in
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.