Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie algemene vragen.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Laat er eens iemand naar kijken met verstand van een C5, hoe deze hoort te rijden, sturen en veren (Johan Oldenhage bijvoorbeeld). Van daaruit kun je een plan van aanpak maken.
Citroen 2cv6 spécial 1986

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
In Groningen zat ook altijd een Citroën specialist, ceulen & ko.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Helaas...5 weken geduld hebben....c5maarten schreef:Laat er eens iemand naar kijken met verstand van een C5, hoe deze hoort te rijden, sturen en veren (Johan Oldenhage bijvoorbeeld). Van daaruit kun je een plan van aanpak maken.

Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Loont zich weer in het maken van onnodige kosten.....
Citroen 2cv6 spécial 1986

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Of je vraagt elders een prijsopgave. 500 km rijden om geld te besparen, daar gaat wat mis.
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Hmm,
Ik merkte ook olielekkage van de kant van de riemen. Vandaag de garage ernaar laten kijken.....kapotte krukaskeerring.....
Dat wordt dus mijn bonus onder motorkap stoppen....
Jammer...
Ik merkte ook olielekkage van de kant van de riemen. Vandaag de garage ernaar laten kijken.....kapotte krukaskeerring.....

Dat wordt dus mijn bonus onder motorkap stoppen....
Jammer...
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Ben je er zeker van dat het de krukaskeerring is, en niet de naar beneden lopende lekkage van een groen monster?
Een goede bekende van mij had dat twee weken geleden ook bij zíjn ES9A, het lekte uit het achterste groene monster, en dat kwam naar beneden achter de D-riem afdekking langs.
Groet,
JW
Een goede bekende van mij had dat twee weken geleden ook bij zíjn ES9A, het lekte uit het achterste groene monster, en dat kwam naar beneden achter de D-riem afdekking langs.
Groet,
JW

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2016 10:02
Auto: C5 2.0i 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 185.000
Een V6. Daar lonk ik toch wel naar. Nu de 2 liter handbak. Maar uitgerekend dat ik maandelijks ongeveer €100.- méér kwijt zal zijn met de V6. Op Marktplaats staat er nu een voor €3000.- met erg weinig kilometers. Wat zijn nu de grootste minpunten, duurste kwaaltjes van een V6? Mijn 2.0 is 100% goed, dus alles doet het en met comfortbollen. Stil en helemaal rammelvrij. Maar een sleurende V6, dat lijkt me toch wel een verrijking in de belevenis. Ik twijfel nog.
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Twijfel is gezond.
Mooie lage kilometrage!
Realiseer je wel, dat dit soort auto's eigenlijk geen restwaarde hebben, het is altijd wat de gek er voor geeft.
Typische kwaaltjes: Uiteraard de ADALS, net zoals elke C5.
Bij de V6 zie je dikwijls "emissiestoring", vooral als je weinig snelwegritten maakt. Met enig geluk kan je het negeren. Voor een APK dus even flink raggen, tot de storing weg is. Lukt dat niet, dan kijk je tegen twee nieuwe katalysatoren aan.
Bij wat meer km's zie je dikwijls olielekkage rond de kleppendeksels. Voor weinig een beetje te verhelpen, definitief oplossen kost al gauw twee dagen sleutelen, want de lekkage zit dikwijls ook onder de brugdelen over de nokkenassen. Dat betekent ook een complete D-riem operatie.
Een berucht punt zijn de zes bobines. Geen groot geld, maar wel hinderlijk.
En de "groene monsters", de nokkenas-verstelkleppen, daar is al veel over geschreven. Als je niet zeker bent van de historie zou ik ze direct vervangen of een deskundige raadplegen.
Als het rijdt, rijdt het lekker, maar niet goedkoop. Ik zie dat deze auto een zestraps automaat heeft, dat is genieten.
Mooie lage kilometrage!
Realiseer je wel, dat dit soort auto's eigenlijk geen restwaarde hebben, het is altijd wat de gek er voor geeft.
Typische kwaaltjes: Uiteraard de ADALS, net zoals elke C5.
Bij de V6 zie je dikwijls "emissiestoring", vooral als je weinig snelwegritten maakt. Met enig geluk kan je het negeren. Voor een APK dus even flink raggen, tot de storing weg is. Lukt dat niet, dan kijk je tegen twee nieuwe katalysatoren aan.
Bij wat meer km's zie je dikwijls olielekkage rond de kleppendeksels. Voor weinig een beetje te verhelpen, definitief oplossen kost al gauw twee dagen sleutelen, want de lekkage zit dikwijls ook onder de brugdelen over de nokkenassen. Dat betekent ook een complete D-riem operatie.
Een berucht punt zijn de zes bobines. Geen groot geld, maar wel hinderlijk.
En de "groene monsters", de nokkenas-verstelkleppen, daar is al veel over geschreven. Als je niet zeker bent van de historie zou ik ze direct vervangen of een deskundige raadplegen.
Als het rijdt, rijdt het lekker, maar niet goedkoop. Ik zie dat deze auto een zestraps automaat heeft, dat is genieten.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

C5club Newbie


Berichten: 7
Lid geworden op: 30 aug 2016 10:02
Auto: C5 2.0i 16v
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Phase: 2
kilometerstand: 185.000
Dank voor je antwoorden. Maar ik hier helemaal geen zin in. Dat er grote kosten in de lucht kunnen hangen. En inderdaad, die restwaarde. Je komt er nooit meer vanaf. Deze van €3000,- is ook al €400,- gezakt.
Berichten: 1250
Lid geworden op: 29 jan 2013 17:13
Auto: C5 Break 2.0i 16V Automaat Exclusive
Opties: Alle
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 145.000
Kleur: Zilver metallic
Locatie: Soestdijk
Ik kocht er een keer een voor € 1200, ook met een vraagprijs van €3000
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Tja, weer een jaar verder.....en er is een hoop gebeurd in die tijd.
Allereerst die krukaskeerring....laten repareren en bij de reparatie ook maar direct distributieriem, spanrollen en waterpomp laten doen (er was namelijk ook olie op de riem gaan lekken). De eerste €2250,- afgetikt.
Toen dacht ik dat het klaar was, maar nee hoor....er bleef olie lekken...ben even vergeten waardoor dat kwam, maar ik weet wel dat ik weer €3000,- verder was.
Een tijdje lekker kunnen rijden, totdat de motor op 5 pitten liep....Ja hoor, bobine 5 moest vervangen worden. Omdat deze (natuurlijk) helemaal achterin de motor verstopt zit meteen maar alle 3 laten vervangen...
Vervolgens ga ik op vakantie en dan bewijst de dame zijn waarde. Heerlijk zoeven met de vouwwagen erachter en dan merk je helemaal dat 210pk/280Nm bijdraagt aan het comfort.....
Maar ja, op de terugreis dacht ik bovenop de fernpas nog even goedkoop te kunnen tanken. Dat lukte wel, maar toen startte de dame niet meer....Af laten slepen naar een Citroengarage en daar bleek de startmotor de geest te hebben gegeven. En daar zat een levertijd van 5 werkdagen op! Dus de dame laten repatriëren door de ANWB en zelf met een vervangende Volvo V60 (met vouwwagen) terug naar NL gereden.
Na 3 weken wachten was de auto dan eindelijk weer in NL om voorzien te worden van een nieuw motortje....
Toen was het eindelijk tijd voor een automaatflush (icm APK) bij JO....en nu rijd ze weer perfect en (hopelijk) probleemloos.
Gelukkig heb ik voor dagelijks gebruik een Aldi E-tron en kan ik de (oude) dame door de week haar rust gunnen..
En zoals hierboven al gemeld....Je krijgt je geld er nooit meer voor terug. Gelukkig staat ze me niet in de weg dus ik heb geen drang om haar weg te doen. Bovendien kost het alleen maar geld (lees benzine) wanneer je er mee rijdt. En dat doe ik dus niet veel. Sinds december 2020 heb ik er (incl vakanties) nog geen 7500km mee gereden. Maar iedere km die ik er in rijd is steeds weer genieten...
Allereerst die krukaskeerring....laten repareren en bij de reparatie ook maar direct distributieriem, spanrollen en waterpomp laten doen (er was namelijk ook olie op de riem gaan lekken). De eerste €2250,- afgetikt.
Toen dacht ik dat het klaar was, maar nee hoor....er bleef olie lekken...ben even vergeten waardoor dat kwam, maar ik weet wel dat ik weer €3000,- verder was.
Een tijdje lekker kunnen rijden, totdat de motor op 5 pitten liep....Ja hoor, bobine 5 moest vervangen worden. Omdat deze (natuurlijk) helemaal achterin de motor verstopt zit meteen maar alle 3 laten vervangen...
Vervolgens ga ik op vakantie en dan bewijst de dame zijn waarde. Heerlijk zoeven met de vouwwagen erachter en dan merk je helemaal dat 210pk/280Nm bijdraagt aan het comfort.....
Maar ja, op de terugreis dacht ik bovenop de fernpas nog even goedkoop te kunnen tanken. Dat lukte wel, maar toen startte de dame niet meer....Af laten slepen naar een Citroengarage en daar bleek de startmotor de geest te hebben gegeven. En daar zat een levertijd van 5 werkdagen op! Dus de dame laten repatriëren door de ANWB en zelf met een vervangende Volvo V60 (met vouwwagen) terug naar NL gereden.
Na 3 weken wachten was de auto dan eindelijk weer in NL om voorzien te worden van een nieuw motortje....
Toen was het eindelijk tijd voor een automaatflush (icm APK) bij JO....en nu rijd ze weer perfect en (hopelijk) probleemloos.
Gelukkig heb ik voor dagelijks gebruik een Aldi E-tron en kan ik de (oude) dame door de week haar rust gunnen..

En zoals hierboven al gemeld....Je krijgt je geld er nooit meer voor terug. Gelukkig staat ze me niet in de weg dus ik heb geen drang om haar weg te doen. Bovendien kost het alleen maar geld (lees benzine) wanneer je er mee rijdt. En dat doe ik dus niet veel. Sinds december 2020 heb ik er (incl vakanties) nog geen 7500km mee gereden. Maar iedere km die ik er in rijd is steeds weer genieten...
Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Mooi te lezen dat er nog mensen zijn die flink willen investeren in een oude C5 en deze op de weg te houden ipv naar de sloop te brengen !
Dat waren dure kilometers
Dat waren dure kilometers

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
Klinkt bekend... Zo'n V6 is nu eenmaal duur in onderhoud. De mijne is ook niet bepaald zuinig hierin.
Die laatste olielekkage en bijbehorende reparatiekosten klinkt als de krukaskeerring. Bekend euveltje, ik heb het zelf ook gehad bij mijn ph1 V6. Alleen wel heel jammer dat ze dat bij de DB riem niet meteen meegepakt hebben, had je een hoop kosten gescheeld.
Die laatste olielekkage en bijbehorende reparatiekosten klinkt als de krukaskeerring. Bekend euveltje, ik heb het zelf ook gehad bij mijn ph1 V6. Alleen wel heel jammer dat ze dat bij de DB riem niet meteen meegepakt hebben, had je een hoop kosten gescheeld.
Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 1617
Lid geworden op: 07 okt 2007 20:15
Auto: C5 V6 Exclusive
Opties: Vol incl. standkachel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: E
Phase: 2
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 223.000
Kleur: Blue Mauritius
Locatie: Flevoland
Nog even de rekeningen bekeken....De 2e zware reparatie betrof het vervangen van de kleppendeksel...eigenlijk de pakking, maar die kun je niet los bestellen....
Dus de lekkage betrof de (verstelbare) nokkenas keerring en de pakking....
Maar nu is ze weer als nieuw...
Dus de lekkage betrof de (verstelbare) nokkenas keerring en de pakking....
Maar nu is ze weer als nieuw...

Terug op het oude nest....Gewoon omdat het kan.