Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie elektronica & navigatie.

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Maar ik heb al 8 jaar geen (fout)melding!
Auto gekocht met pak um beet 60.000 km (nu 337.000).+-
Volgens Internet moet het om de de 120.000 bijgevuld worden en ook hier.
goed ik haal 150.000 km,(nu 337.000) maar nog steeds geen melding.
(low Budget) is een roetfilter goedkoper dan jaarlijks bijvullen . En makkelijker te monteren
Grüß
Auto gekocht met pak um beet 60.000 km (nu 337.000).+-
Volgens Internet moet het om de de 120.000 bijgevuld worden en ook hier.
goed ik haal 150.000 km,(nu 337.000) maar nog steeds geen melding.
(low Budget) is een roetfilter goedkoper dan jaarlijks bijvullen . En makkelijker te monteren
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
eolys
Zo schrijf je dat.
Zo schrijf je dat.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Wat natuurlijk zou kunnen is dat bij een bepaalde rijstijl (veel snelweg met behoorlijke snelheid, motor altijd goed op temperatuur) de regeleenheden vaststellen dat er weinig roetproductie is en daardoor de hoeveelheid ingespoten eolys verminderd wordt. Daardoor zou je dan beduidend minder as in het filter krijgen en veel langer met je eolysvoorraad doen (dat zou wellicht bij Frans99 zo kunnen zijn ).Ik had die indruk toen er bij mij volgens fabrieksvoorschrift bij rond 120.000 km eolys werd bijgevuld (weet niet precies hoeveel), ik weet wel dat volgens de diagbox ik toen nog zeker 160.000 km vooruit had moeten kunnen. Als dat natuurlijk klopte.
Ben benieuwd of mijn indruk juist is (BJG?).
Ben benieuwd of mijn indruk juist is (BJG?).
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
@BJG, wat zijn de voor en nadelen van de (interne?) EGR zoals op THP motoren ?
Onder welk type EGR valt deze ?
Onder welk type EGR valt deze ?
Berichten: 2181
Lid geworden op: 04 aug 2017 11:44
Auto: C5 Berline 3.0 V6 Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 188000
Kleur: grijs.
Locatie: Breda
Nee, bij elke tankbeurt wordt de eolys aan de inhoud van de tank toegevoegd, afhankelijk van de hoeveelheid die je getankt hebt. Er zit dus altijd eolys in de brandstof die ingespoten wordt. Die dient om de temperatuur waarbij roet verbrandt zo'n 150 graden lager te maken waardoor het filter geregenereerd kan worden.Ccinq schreef:Wat natuurlijk zou kunnen is dat bij een bepaalde rijstijl (veel snelweg met behoorlijke snelheid, motor altijd goed op temperatuur) de regeleenheden vaststellen dat er weinig roetproductie is en daardoor de hoeveelheid ingespoten eolys verminderd wordt. Daardoor zou je dan beduidend minder as in het filter krijgen en veel langer met je eolysvoorraad doen (dat zou wellicht bij Frans99 zo kunnen zijn ).Ik had die indruk toen er bij mij volgens fabrieksvoorschrift bij rond 120.000 km eolys werd bijgevuld (weet niet precies hoeveel), ik weet wel dat volgens de diagbox ik toen nog zeker 160.000 km vooruit had moeten kunnen. Als dat natuurlijk klopte.
Ben benieuwd of mijn indruk juist is (BJG?).
Ex: 2cv, Renault4, Traction BL 1938, Dspecial, Ds23 ie bvh, Gsclub, Austin princess 2300, CX2400 break, BX RD, CX2500TRD, MGB, MGC, XM 2.0 16v, Saxo 1.1, DS21ie bvm, SM 2.7 ie, Xantia 2.0 16v.
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Er word niet altijd eolys toegevoegd na het tanken, toevallig las ik van de week wat documentatie hierover.
Openen van het tank klepje word gedetecteerd, dat i.c.m. de hoeveelheid getankte diesel, bepaald hoeveel eolys er word toegevoegd.
Onder een bepaald minimum getankte diesel, word dit niet gedetecteerd als een trigger om eolys toe te voegen.
Veel kleine tankbeurten kan dan tot problemen met het roetfilter veroorzaken.
Openen van het tank klepje word gedetecteerd, dat i.c.m. de hoeveelheid getankte diesel, bepaald hoeveel eolys er word toegevoegd.
Onder een bepaald minimum getankte diesel, word dit niet gedetecteerd als een trigger om eolys toe te voegen.
Veel kleine tankbeurten kan dan tot problemen met het roetfilter veroorzaken.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Een beetje dieselrijder rijdt tot het lampje... 

Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Je hebt idd niet voor niets een flinke actieradius
...

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Dat vastgesteld hebbende, de opvoerpomp ligt in de brandstof en wordt daaraan gekoeld. Te laag brandstofpeil, zeker bij een hdi motor waar ze vaak al de retourkoeling wegbezuinigd hebben, zodra het lampje brandt is het dan ook wel tijd om te tanken...
Ik heb het op andere wijze geprobeerd, niet handig om met volle tank de opvoerpomp te moeten wisselen zeg maar.
Ik heb het op andere wijze geprobeerd, niet handig om met volle tank de opvoerpomp te moeten wisselen zeg maar.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
En dan nog even verder,...totdat ze echt begint te zeurenc5jan schreef:Een beetje dieselrijder rijdt tot het lampje...


Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
De 1.6HDI zoals in mijn C5 heeft gelukkig geen opvoerpomp, wel retourkoeling.
Als ik dit zo schrijf, begin ik mijn C5 steeds meer te waarderen
Als ik dit zo schrijf, begin ik mijn C5 steeds meer te waarderen


V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Het stevig doorrijden op de snelweg heeft niet geholpen, vanochtend ging het lampje weer aan.
Er wordt nu een meneer diag bij gehaald met expertise.
Daar wacht ik niet op en monteer het nwe roetfilter wanneer ik tijd heb, zal tussen kerst en volgend jaar zijn.
Volgens de garage is het roetfilter brandschoon en is dat het wel een sensor is.
Dat geloof ik weer niet omdat er geen problemen waren voor het reinigen van het roetfilter.
Wel vast gesteld dat het eylois systeem (?) niets doet.
Wel grappig meneer diag zegt laatste generatie 650 km geleden, maar er is dus niets gebeurd. Ra ra.
wordt vervolgd.
Grüß
Ps beginnen met M.o.i.n mag niet (wordt irritant bevonden) eindigen met Grüß is wel schijnt wel aanvaardbaar te wezen.
Er wordt nu een meneer diag bij gehaald met expertise.
Daar wacht ik niet op en monteer het nwe roetfilter wanneer ik tijd heb, zal tussen kerst en volgend jaar zijn.
Volgens de garage is het roetfilter brandschoon en is dat het wel een sensor is.
Dat geloof ik weer niet omdat er geen problemen waren voor het reinigen van het roetfilter.
Wel vast gesteld dat het eylois systeem (?) niets doet.
Wel grappig meneer diag zegt laatste generatie 650 km geleden, maar er is dus niets gebeurd. Ra ra.
wordt vervolgd.
Grüß
Ps beginnen met M.o.i.n mag niet (wordt irritant bevonden) eindigen met Grüß is wel schijnt wel aanvaardbaar te wezen.
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Moi doet het vaak wel toch?
Is dat niet hetzelfde dan?
Is dat niet hetzelfde dan?
Berichten: 3069
Lid geworden op: 12 feb 2013 15:44
Auto: C5 tourer 2.7 V6 HDi Exclusive automaat
Opties: stoelmassage, park assist, etc. etc.
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2008
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 305.000
Kleur: Gris
Locatie: Eindhoven
boes schreef:En dan nog even verder,...totdat ze echt begint te zeurenc5jan schreef:Een beetje dieselrijder rijdt tot het lampje...![]()

Ja. En dan genoeg zelfvertrouwen hebben om zowel de piepjes van de auto en die van je vrouw te negeren

Toen:
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Axel GS break CX 2.5 turbodiesel, airco CX 2.0 benzine, leer, chroom BX BX break blauw Xantia 2.0 benzine berline Xantia 1.9 sd break(75 pk niet te doen!!) XM 2.0 benzine break groen metalic Berlingo diesel busje(heerlijke auto) Berlingo multispace 1.4
C5 break 2.0 HDI automaat exclusive 2003 C5 Break V6 Excl. 2002 Nu: C5 tourer 2.7 hdi Excl. & Xantia i.8 16V berline
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Is het niet een teller in de ECU, welke een km stand bereikt heeft, waarbij er meldingen komen dat het filter verstopt en vervangen moet worden ?Frans 99 schreef:Het stevig doorrijden op de snelweg heeft niet geholpen, vanochtend ging het lampje weer aan.
Wel vast gesteld dat het eylois systeem (?) niets doet.
Wel grappig meneer diag zegt laatste generatie 650 km geleden, maar er is dus niets gebeurd. Ra ra.
Een 2.0HDI heeft een roetfilter wat om de 800 km? regenereert, dan is 650km op zich niet slecht als het geen splinternieuw filter is.
De melding met uitlezen dat het eolys niet functioneert is volgens mij "standaard", met een Lexia krijg je een soortgelijke melding, "toevoegen niet mogelijk", maar het vakje storing zeg nee.
Heeft te maken met de omstandigheden tijdens het uitlezen, mijn C5 geeft niet anders aan tijdens het uitlezen, al 90K

PS: M o i n hoor ik elke dag op het werk als mijn collega's met Duitse collega's bellen, in het begin dacht ik, die meneer M o i n is populair
