KWW
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 mei 2012 18:58
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwe Pekela
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Storingen en wat is dit?

Bericht door KWW »

Op de foto kunnen jullie de storingen zien die er zijn.
Ik heb ze geprobeerd te resetten maar bij starten staan ze er weer in.
2 weken terug heb ik de auto een grote beurt gegeven met 5w30 olie, nieuwe oliefilter en lpg7 bougies.
Ik had verwacht dat het olie wat schoner zou zijn, is dit een lekke kopppaking oid?
Voorheen heeft de garage al eens de luchtpomp schoongemaakt.
Wat kan ik nu nog controleren of wat is jullie conclussie?
Koelvloeistof heb ik al eens bijgevuld en staat nu weer aan de lage kant.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
wat staat daar nog bij.
KWW
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 mei 2012 18:58
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwe Pekela
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Dan zou ik hem er weer aan moeten hangen, kom ik op terug.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Koelvloeistof in de olie geeft een soort melk of mayonaise. Dat komt bij troenen volgens mij bijna niet voor; meestal lekt koelvloeistof en olie naar buiten toe.

Is het nog wel een film, dwz heeft het een duidelijk afleesbaar randje?
Die putten in je peilstok zijn wel vreemd... dat lijkt op zuurinwerking. Dat kan komen door late verversing uit het verleden.
KWW
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Berichten: 525
Lid geworden op: 05 mei 2012 18:58
Auto: C5
Opties: difference
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2003
Energielabel: D
Phase: 1
Organummer: 09664CJ
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 226000
Kleur: Gris Iceland
Locatie: Nieuwe Pekela
C5club Die-Hard
C5club Die-Hard
Ik kan er niet uit opmaken of er genoeg in zit, of ik moet al naar de mayo kijken.
Hoe lang de olie niet ververst is weet ik niet, ik heb er wel een reiniger in gedaan voordat ik het afgetapt heb.
Ook is er nu castrol full synthetic ingekomen van 5w30 maar als ik dit zo zie is dat weggegooid geld geweest.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Waar maak je dat uit op? Dat het een beetje donkerder gekleurd is?
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Motorolie in een C5 op LPG blijft niet meer zo schoon als in de oudere G2 systemen. Daar kun je niets uit opmaken, moet je je dus ook niet druk over maken.

Hou eens een aansteker bij je peilstok; als het knettert zit er water of koelvloeistof in de olie. Daar zul je dan actie op moeten ondernemen. De C5 is geen koppakkingvreter dus het kan ook condens
zijn. Flinke lange afstanden rijden zodat deze condens kan verdampen.

LPG bougies zijn zonde van je geld, ze voegen niets toe. Een NGK LFRF5B met 0.6mm elektrodeafstand doet het minstens zo goed. Althans ik heb er met vele tonnen nooit een probleem mee gehad.

Die P0170 zul je verder moeten onderzoeken door naar de Short fuel trims te gaan kijken. Dit kan met een ELM327 en Torque Lite op je telefoon. Dan kun je tijdens het rijden kijken waar die fuel trims naartoe worden gecorrigeerd. Kan nog alle kanten op; te rijk mengsel, te arm mengsel en beiden met verschillende oorzaken. Kan een MAP-sensor zijn, een lekkende injector, ergens valse lucht, een defecte brandstofpomp, een kapotte LPG-injector, een druksensor op de verdamper, een scheurtje in het uitlaatspruitstuk, een defecte lambdasensor......

Je zult eerst moeten kijken of er een positieve fuel trim ontstaat of een negatieve, daarna weer verder zoeken naar de oorzaak.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Berichten: 359
Lid geworden op: 30 mei 2016 18:18
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic
Locatie: Nieuwe Pekela
Gebruikersavatar
C5club Bikkel
C5club Bikkel
Dat van de LPG bougies kan ik beamen.
Mijn LPG -boer (Verdampere in Helvoirt) doet die meestal als eerste vervangen vervangen voor normale als een auto slecht op LPG loopt.
Speciale LPG-bougies zijn niet nodig en inderdaad zonde van het geld, vaak 2 a 4 x duurder dan normale bougies.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Belangrijk is die elektroden afstand.
Die is bij LPG aanzienlijk kleiner dan normaal, let daar dus goed op :idea:

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Plaats reactie