Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Er zijn inmiddels ook goede all season banden van andere leveranciers die ook goed scoren volgens de testen. Zijn die er misschien wel in die maten?
Een 205 bandbreedte voelt wat stappen terug na een C5 ph3 met 225 of zelfs 245 banden. Neem niet aan dat de Aircross nou direct zo veel lichter is...
Een 205 bandbreedte voelt wat stappen terug na een C5 ph3 met 225 of zelfs 245 banden. Neem niet aan dat de Aircross nou direct zo veel lichter is...
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club extreme Die-Hard


Berichten: 823
Lid geworden op: 25 apr 2009 17:29
Auto: HONDA JAZZ e:HEV Elegance
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Energielabel: A
Locatie: Den Haag
Zal te maken hebben met een geringere rolweerstand. Elektrische wagens en ook elektrisch ondersteunde auto's hebben vaak daarom van die optisch idiote maten.
Groeten, Cieterman

Groeten, Cieterman


NSU 1000C '67, NSU 1000C '70
Citroën GS Br 1015 '77, GS Br 1130 '79 , BX 14 Leader '85, BX 16 TRI '87, XM D12 '90 / AX 1.1
C5 HPI '01-'04 orga 08948 (tot 52000km),
C5 2.0 16V Break Diff II '04 -'16 orga 10018 (tot 165000 km)

C5 Tourer 1.6 THP 16V Exclusive '12 v.a. 11-02-2016 (34000km) tot 5-07-2025 (143006)

Honda Jazz e:HEV Elegance
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat zou je denken.
Maar dat vind je niet terug in het opgegeven brandstofgebruik, en de daaraan gekoppelde CO2 uitstoot. Daarop baseert NL de BPM.
Die is hetzelfde voor de PHEV uitvoering waaronder de 225/55-18 ligt, als deze met de 205/55-19.
Groet,
JW
Maar dat vind je niet terug in het opgegeven brandstofgebruik, en de daaraan gekoppelde CO2 uitstoot. Daarop baseert NL de BPM.
Die is hetzelfde voor de PHEV uitvoering waaronder de 225/55-18 ligt, als deze met de 205/55-19.
Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat schreef ik twee weken geleden.JW-C5 schreef:Gisteren even in een C5AC-Hy gezeten die voorzien was van "Hype Brown" leer.
Dat zit lekker, en in mijn eerste korte beleving is die stoel niet echt zachter dan wat er nu in mijn C5 zit.
Binnenkort ga ik een lange proefrit maken met een C5AC-Hy die hiermee uitgerust is.
Dan weet ik meer, ook hoe hij veert. Zowel op lange hobbels alsook op een slecht wegdek.
Zaterdagmiddag is het zo ver

Dan krijg ik er eentje mee, in de uitrusting zoals ik 'm zou willen hebben. Een Shine, met open dak, alle leuke extra's en de leren bekleding.
Daarmee kan ik dan het weekend rondtoeren, 'm tussendoor opladen, wat dingen uitproberen en kijken of 'ie inderdaad aan de verwachtingen voldoet.
Maandag gaat 'ie dan weer retour.
Wordt vervolgd......
Groet,
JW
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
Leuk, voor je t weet blijft ‘ie maandag bij je staan in plaats van dat hij retour gaat..... geniet er van, we lezen je ervaringsverslag graag!
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Dat zal zeker niet gebeuren, ik wil de zwarte kleur niet waarin 'ie gespoten is
Het zal denkelijk wel de kleur zijn van de laatste auto waarin ik gereden wordt, ooit......
Groet,
JW

Het zal denkelijk wel de kleur zijn van de laatste auto waarin ik gereden wordt, ooit......

Groet,
JW

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Afgrijselijk dat zwarte monster
. Ben wel benieuwd naar de rijervaring, vooral naar het lawaai (of de afwezigheid er van) tijdens het rijden.

Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen

C5club extreme Fan


Berichten: 156
Lid geworden op: 03 nov 2007 12:07
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Ik heb de C5A Hybrid ook gereden en van huis uit opgegroeid met Citroëns (CX, XM). De C5A is van buiten best wel dikke auto, vooral de neus.
De C5A is bij constante snelheden aangenaam stil, maar bij accelereren vond ik het wel erg rumoerig. Ook was er een stevige trilling waarneembaar bij vanuit stilstand flink accelereren, zodanig dat mijn medepassagier me met vragende ogen aankeek. Niet dat je dat heel vaak doet, maar ik kan niet zeggen dat me dat een heel overtuigende indruk gaf. Of dit exemplarisch is weet ik niet. Vanaf ca 60km/h is dat weg en dan begint C5A Hybrid ook echt lekker te trekken en rijd verder ook lekker.
De optelsom van punten hebben mij er toch toe doen besluiten om een andere keuze te maken (als leaseauto): Waarom mag bijvoorbeeld het C5A interieur niet het kwaliteitsniveau uitstralen zoals Peugeot dat heeft (materiaalgebruik) en een wat fraaiere grafische layout van het display?
Een klein, maar opmerkelijk detail vond ik de plaatsing van de laadklep in het linker achterscherm. Ik stootte er een paar keer tegenaan bij het openen van het achterportier (bv om iets op of van de achterbak te leggen/ pakken cq in- / uitstappen) en je moet als bestuurder elke keer over het snoer stappen of je langs de laadstekker wurmen (wanneer je weinig zijdelingse ruimte op de parkeerplaats hebt), als je iets uit de kofferbak wil pakken. Niet onoverkomelijk, maar imo niet handig.
Zonder iemand tegen het zere been te willen schoppen: Hoewel ik de C5A echt wel een fijne auto vindt, miste ik de charme van Citroëns van weleer, die je vergeeflijk maken op minder sterke punten.
De C5A is bij constante snelheden aangenaam stil, maar bij accelereren vond ik het wel erg rumoerig. Ook was er een stevige trilling waarneembaar bij vanuit stilstand flink accelereren, zodanig dat mijn medepassagier me met vragende ogen aankeek. Niet dat je dat heel vaak doet, maar ik kan niet zeggen dat me dat een heel overtuigende indruk gaf. Of dit exemplarisch is weet ik niet. Vanaf ca 60km/h is dat weg en dan begint C5A Hybrid ook echt lekker te trekken en rijd verder ook lekker.
De optelsom van punten hebben mij er toch toe doen besluiten om een andere keuze te maken (als leaseauto): Waarom mag bijvoorbeeld het C5A interieur niet het kwaliteitsniveau uitstralen zoals Peugeot dat heeft (materiaalgebruik) en een wat fraaiere grafische layout van het display?
Een klein, maar opmerkelijk detail vond ik de plaatsing van de laadklep in het linker achterscherm. Ik stootte er een paar keer tegenaan bij het openen van het achterportier (bv om iets op of van de achterbak te leggen/ pakken cq in- / uitstappen) en je moet als bestuurder elke keer over het snoer stappen of je langs de laadstekker wurmen (wanneer je weinig zijdelingse ruimte op de parkeerplaats hebt), als je iets uit de kofferbak wil pakken. Niet onoverkomelijk, maar imo niet handig.
Zonder iemand tegen het zere been te willen schoppen: Hoewel ik de C5A echt wel een fijne auto vindt, miste ik de charme van Citroëns van weleer, die je vergeeflijk maken op minder sterke punten.
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Peugeot staat hoger op de ladder bij PSA , ... is al langer het geval hoor.
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24

C5club extreme Fan


Berichten: 156
Lid geworden op: 03 nov 2007 12:07
Auto: C5 Tourer 2.0 HDI 160 Ligne Business
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 206000
Kleur: Noir Perla Nera
Dat klopt, maar ik vind dat toch een gemiste kans. Ik denk dat veel mensen die daarop de keuze voor Citroën niet maken, niet automatisch voor Peugeot kiezen (zoals in mijn geval) ofwel PSA zal er vast meerdere klanten mee winnen wanneer Citroën een hoger kwaliteitsniveau krijgt. Wellicht vinden ze het dan weer te dicht bij DS komen, maar of dat erg is, vraag ik me af. Een DS7 kom ik "in het wild" amper tegen....
Berichten: 1006
Lid geworden op: 29 mei 2006 10:50
Auto: C5 Tourer 2.0 HDi Exclusive 120 kW / 163 PK / 340 Nm
Opties: pack Integral, Hifi, 19" Adriatique. Pack Biedzjee: zonnebrilhouder, sfeerverlichting v+a, dashcam ;-)
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13363
Productienummer: 10374
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 220k
Kleur: Mativoire
Locatie: Zonnigste provincie van Nederland
En, JW? Volgende week je V6 inruilen voor een Aircross?JW-C5 schreef:Zaterdagmiddag is het zo ver
Na een Fiat Ritmo 60L ('83), Peugeot 405 1.6GRi ('92), Rover 416si ('95), C5 Berline 2.0 Excl ('01), C5 Tourer 1.6THP Excl ('10) eigen import uit DE, Volvo XC90 D5 ('08) nu C5 Tourer 2.0HDi Exclusive ('13). Onze "2e autootjes": Opel Kadett C (jaar kruik), Mazda 323 ('84?), Renault Clio ('92), Peugeot 106 ('96), Picasso 1.8 ('03), C3 1.4i ('04) nu een Citroen DS Cabrio 1.2VTi ('13).
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Vanmiddag opgehaald, en er de eerste kilometers mee gereden. Die waren prettig
Morgen meer, ik hoef 'm pas maandag ná de lunch weer terug te brengen.
Na een eerste ritje vanmiddag heb ik 'm aan de lader gehangen, voordat ik vanavond weer even weg zou gaan.
En wat denk je: valt om 15:30 de elektra uit
Die STEDIN storing heeft tot 18:30 geduurd, dus het ritje vanavond was grotendeels op benzine.
Inmiddels hangt 'ie weer aan de lader.
Morgen verder
Groet,
JW

Morgen meer, ik hoef 'm pas maandag ná de lunch weer terug te brengen.
Na een eerste ritje vanmiddag heb ik 'm aan de lader gehangen, voordat ik vanavond weer even weg zou gaan.
En wat denk je: valt om 15:30 de elektra uit

Inmiddels hangt 'ie weer aan de lader.
Morgen verder

Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Inmiddels is hij weer opgeladen, en staat er een verwacht bereik op van 40 km elektrisch.
We gaan het zo zien, rekening houdend met het feit dat hij nu ook elektrisch verwarmd moet worden zal dat wel minder zijn.
Met een app kun je dat voorprogrammeren, dan is de auto al opgewarmd als je erin stapt. Maar die app heb ik niet geïnstalleerd, dat moet met de VIN en nog een paar zaken.
Groet,
JW
We gaan het zo zien, rekening houdend met het feit dat hij nu ook elektrisch verwarmd moet worden zal dat wel minder zijn.
Met een app kun je dat voorprogrammeren, dan is de auto al opgewarmd als je erin stapt. Maar die app heb ik niet geïnstalleerd, dat moet met de VIN en nog een paar zaken.
Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Vanmiddag een wat langere rit gemaakt, met m'n wederhelft op de bijrijders stoel
Via een hoop binnenwegen, bij elkaar de nodige kilometers gemaakt.
De eerste 35 km gingen elektrisch, daarna schakelde ongemerkt de motor bij en ging hij over in de hybridemodus. Rijgedrag veranderde daardoor niet merkbaar, afremmen in de B-modus waarbij geregenereerd wordt bij gas loslaten blijft dan praktisch hetzelfde.
Geprobeerd wat Edwin beschreef:
Voorts hoor je dan iets van de motor. Maar dat is heel veel minder dan wat ik in mijn auto hoor bij zo'n stoplichtsprint, of een stevige inhaal actie.
Mijn wederhelft bevestigde dit, geen probleem dus
Qua vering en comfort is het een andere auto dan m'n C5.
De vering is korter, je zweeft niet zoals in de C5. Maar korte gemene hobbels neemt hij heel mooi, beter dan m'n C5. En ook op slecht wegdek doet hij het goed, het afrolcomfort staat op een goed niveau.
Over de stoelen had ik ooit gelezen dat er sprake was van zachte "opa-fauteuils", met nauwelijks zijdelingse steun.
Daarvan is geen sprake bij deze uitvoering, met hype-brown leer. Prima stoelen, zeker niet te zacht, en heel goed elektrisch instelbaar met ook een in alle richtingen aanpasbare lendesteun.
Enig minpuntje: een wat korte zitting, maar ja, dat heb ik bij (bijna) alle Citroëns....
Het rijden zelf gaat moeiteloos.
Lichte besturing die wat mij betreft precies en ontspannen genoeg is.
En van overhellen in de bocht heb ik weinig gemerkt, daarover las ik nog wel eens wat bij de C5AC testen. Wellicht is dat hier minder, door het lagere zwaartepunt en een heel andere achterwiel ophanging.
Wat ik wél merkte was een wat sterk onderstuur in een korte, iets vochtige bocht. Of dat typisch is voor deze auto, met z'n toch tamelijk smalle 205/55-19 banden, kan ik zo niet beoordelen. Dat probeer ik morgen nog even opnieuw, op een vochtig wegdek.
Waar ik even bang voor was is de hoofdruimte onder het grote glasdak waarvan de voorste helft open kan. Ik zit graag hoog in de auto, maar ook dan is er voor mij geen enkel probleem, voldoende afstand onder die omstandigheden.
Mbt tot Edwin's opmerking
Mijn indruk in de versie hype-brown die ik nu meeheb is zeker niet negatief. Netjes afgewerkte dash en middenconsole.
Het display kan mooier/verfijnder, maar is op zich niet ondermaats in mijn beleving
Al met al: duidelijk positieve ervaringen, geen steekhoudende argumenten om nee te zeggen tegen een C5AC-Hy.
Komende dagen maar eens wat gesprekken gaan voeren
Groet,
JW

Via een hoop binnenwegen, bij elkaar de nodige kilometers gemaakt.
De eerste 35 km gingen elektrisch, daarna schakelde ongemerkt de motor bij en ging hij over in de hybridemodus. Rijgedrag veranderde daardoor niet merkbaar, afremmen in de B-modus waarbij geregenereerd wordt bij gas loslaten blijft dan praktisch hetzelfde.
Geprobeerd wat Edwin beschreef:
Die trilling heb ik niet echt kunnen waarnemen, hooguit heel vaag. En alleen als je volgas in de Sport-modus optrekt, wat ik normaliter nooit doe.De C5A is bij constante snelheden aangenaam stil, maar bij accelereren vond ik het wel erg rumoerig. Ook was er een stevige trilling waarneembaar bij vanuit stilstand flink accelereren, zodanig dat mijn medepassagier me met vragende ogen aankeek. Niet dat je dat heel vaak doet, maar ik kan niet zeggen dat me dat een heel overtuigende indruk gaf. Of dit exemplarisch is weet ik niet. Vanaf ca 60km/h is dat weg en dan begint C5A Hybrid ook echt lekker te trekken en rijd verder ook lekker.
Voorts hoor je dan iets van de motor. Maar dat is heel veel minder dan wat ik in mijn auto hoor bij zo'n stoplichtsprint, of een stevige inhaal actie.
Mijn wederhelft bevestigde dit, geen probleem dus

Qua vering en comfort is het een andere auto dan m'n C5.
De vering is korter, je zweeft niet zoals in de C5. Maar korte gemene hobbels neemt hij heel mooi, beter dan m'n C5. En ook op slecht wegdek doet hij het goed, het afrolcomfort staat op een goed niveau.
Over de stoelen had ik ooit gelezen dat er sprake was van zachte "opa-fauteuils", met nauwelijks zijdelingse steun.
Daarvan is geen sprake bij deze uitvoering, met hype-brown leer. Prima stoelen, zeker niet te zacht, en heel goed elektrisch instelbaar met ook een in alle richtingen aanpasbare lendesteun.
Enig minpuntje: een wat korte zitting, maar ja, dat heb ik bij (bijna) alle Citroëns....
Het rijden zelf gaat moeiteloos.
Lichte besturing die wat mij betreft precies en ontspannen genoeg is.
En van overhellen in de bocht heb ik weinig gemerkt, daarover las ik nog wel eens wat bij de C5AC testen. Wellicht is dat hier minder, door het lagere zwaartepunt en een heel andere achterwiel ophanging.
Wat ik wél merkte was een wat sterk onderstuur in een korte, iets vochtige bocht. Of dat typisch is voor deze auto, met z'n toch tamelijk smalle 205/55-19 banden, kan ik zo niet beoordelen. Dat probeer ik morgen nog even opnieuw, op een vochtig wegdek.
Waar ik even bang voor was is de hoofdruimte onder het grote glasdak waarvan de voorste helft open kan. Ik zit graag hoog in de auto, maar ook dan is er voor mij geen enkel probleem, voldoende afstand onder die omstandigheden.
Mbt tot Edwin's opmerking
de vraag in wat voor uitvoering hij heeft proefgereden.Waarom mag bijvoorbeeld het C5A interieur niet het kwaliteitsniveau uitstralen zoals Peugeot dat heeft (materiaalgebruik) en een wat fraaiere grafische layout van het display?
Mijn indruk in de versie hype-brown die ik nu meeheb is zeker niet negatief. Netjes afgewerkte dash en middenconsole.
Het display kan mooier/verfijnder, maar is op zich niet ondermaats in mijn beleving
Al met al: duidelijk positieve ervaringen, geen steekhoudende argumenten om nee te zeggen tegen een C5AC-Hy.
Komende dagen maar eens wat gesprekken gaan voeren

Groet,
JW