Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
kan ook een klepstoter zijn.
ik heb er ook eentje er tussen zitten bij mij.
ik heb er ook eentje er tussen zitten bij mij.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
vanaf ik er een halve liter ATF olie bij mijn motorolie gedaan heb is het wel gebeterd.

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2019 21:50
Auto: C5 Break 1.6Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 409000
Kleur: Rood
Dag Jongens,
ik had deze BDP Sensor niet gemeld omdat ik dacht dat is voor een andere storing site.
Maar de motor loopt goed en dit is al de 5e of 6e keer dat deze is vervangen in 10 jaar.
En 3 of 4x de nokkenas Sensor in combinatie voor de zekerheid!
Dus hopelijk geen dode momentjes meer voorlopig althans.
Deze vraag had ik in 2011 en 2012 ook al gesteld nadat de Citroen garage door dit euvel de BMI en kabelboom rempedaal en nog meer hadden vervangen zonder succes!
Ik kreeg achteraf het antwoord van lid van de C5 club onderde naam:C5club Executive.
Re: Motor soms ff DOOD tijdens het rijden.
En de toerentalsensor (type hall) was de oorzaak! Komt meer voor bij de 16 en 20 hdiF ph2.
Sorry ik had dit topic niet eerder gelezen.
Jammer voor de garage dat ze onnodig veel kosten hebben gemaakt, gelukkig voor jouw met een aantal nieuwe onderdelen.
Dit was het oude maar nog steeds de juiste conclusie!
Groet Wim.
ik had deze BDP Sensor niet gemeld omdat ik dacht dat is voor een andere storing site.
Maar de motor loopt goed en dit is al de 5e of 6e keer dat deze is vervangen in 10 jaar.
En 3 of 4x de nokkenas Sensor in combinatie voor de zekerheid!
Dus hopelijk geen dode momentjes meer voorlopig althans.
Deze vraag had ik in 2011 en 2012 ook al gesteld nadat de Citroen garage door dit euvel de BMI en kabelboom rempedaal en nog meer hadden vervangen zonder succes!
Ik kreeg achteraf het antwoord van lid van de C5 club onderde naam:C5club Executive.
Re: Motor soms ff DOOD tijdens het rijden.
En de toerentalsensor (type hall) was de oorzaak! Komt meer voor bij de 16 en 20 hdiF ph2.
Sorry ik had dit topic niet eerder gelezen.
Jammer voor de garage dat ze onnodig veel kosten hebben gemaakt, gelukkig voor jouw met een aantal nieuwe onderdelen.
Dit was het oude maar nog steeds de juiste conclusie!
Groet Wim.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Toch wel bijzonder. Sinds dat er toerentalsensoren gebruikt worden door ecu's is dit een gekende oorzaak van uitval, ook zonder storingsmelding. Misschien dat ze het bij een diesel niet verwacht hadden.

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2019 21:50
Auto: C5 Break 1.6Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 409000
Kleur: Rood
Hoi C5 Jan,
Wat ik vreemd vind is dat deze dan uitval verschijnselen heeft 1 of een paar x?
En soms helemaal niet en zo opeens weer wel 10 x op een rit binnen de bebouwde kom.
was mijn laatste ervaring en dan denk je blijft hij wel of niet rijden?
ook wel een paar x gehad bij het wegrijden of in parkeren met laag toerental sloeg de motor gewoon af maar gelukkig met opnieuw starten liep de motor weer!
En wat ik voorheen vaak had met deze storing als ik vaart maakte en wilde invoegen met wat meer toeren, opeens een bonk en deed de motor een fractie van een seconde niks ff dood.
Groet Wim.
Wat ik vreemd vind is dat deze dan uitval verschijnselen heeft 1 of een paar x?
En soms helemaal niet en zo opeens weer wel 10 x op een rit binnen de bebouwde kom.
was mijn laatste ervaring en dan denk je blijft hij wel of niet rijden?
ook wel een paar x gehad bij het wegrijden of in parkeren met laag toerental sloeg de motor gewoon af maar gelukkig met opnieuw starten liep de motor weer!
En wat ik voorheen vaak had met deze storing als ik vaart maakte en wilde invoegen met wat meer toeren, opeens een bonk en deed de motor een fractie van een seconde niks ff dood.
Groet Wim.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2019 21:50
Auto: C5 Break 1.6Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 409000
Kleur: Rood
Hoi JW-C5,
Toevallig had ik wo 23-12-2020 3X ff dood momentjes binnen 5 minuten bij het invoegen op toeren en bij het opschakelen en optrekken bij 346030 km.
Ik had steeds een mogelijke roetfilter verstopping op het display.
Dus bij de Harry Banis diesel-expert mijn roetfilter laten nakijken de vin was geblokkeerd met bladeren en EOLYS moest bij gevuld worden.
Groet Wim.
Toevallig had ik wo 23-12-2020 3X ff dood momentjes binnen 5 minuten bij het invoegen op toeren en bij het opschakelen en optrekken bij 346030 km.
Ik had steeds een mogelijke roetfilter verstopping op het display.
Dus bij de Harry Banis diesel-expert mijn roetfilter laten nakijken de vin was geblokkeerd met bladeren en EOLYS moest bij gevuld worden.
Groet Wim.