Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4930
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Dat er afscheid genomen is van het LHM tijdperk 


C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Groene lds smaakt bijna hetzelfde hoor. 

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4930
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Er zijn puristen die beweren dat het "rode systeem" met LHS beter veert dan LHM, allemaal nostalgie nu en voor mijn tijd 

Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2019 21:50
Auto: C5 Break 1.6Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 409000
Kleur: Rood
Hallo Citroen liefhebbers,
Ik heb net in vogelvlucht alle ditjes en datjes gelezen.
Ik zag veel verschillende smaken voorbij komen, maar mijn besluit staat vast!
Het worden Comfort bollen dat is voor mij en mijn rug en ook van mijn vrouw het beste.
Ik heb er van af het begin zelfs al een ASS kuipstoel in omdat de originele stoel niet goed zat!
Aangezien ik al 67 jaar ben het scheuren niet meer zo van toepassing is voor mij!
geef mij maar een vliegend tapijt zodat ik de verkeersdrempels zo min mogelijk voel.
Mijn tactiek is als de voorwielen een drempel raken gas er heel even op, en bij de achterwielen als je er afrijd dan trek je alles bijna vlak zodat je nagenoeg de drempel niet meer voelt .
Maar dat hoef ik jullie toch niet meer uit leggen?
Maar meestal kruip ik over die vervelende dingen!
Gelukkig is C5HDI110 bereid om dit allemaal te regelen.
Word vervolgt Groet Wim.
Ik heb net in vogelvlucht alle ditjes en datjes gelezen.
Ik zag veel verschillende smaken voorbij komen, maar mijn besluit staat vast!
Het worden Comfort bollen dat is voor mij en mijn rug en ook van mijn vrouw het beste.
Ik heb er van af het begin zelfs al een ASS kuipstoel in omdat de originele stoel niet goed zat!
Aangezien ik al 67 jaar ben het scheuren niet meer zo van toepassing is voor mij!
geef mij maar een vliegend tapijt zodat ik de verkeersdrempels zo min mogelijk voel.
Mijn tactiek is als de voorwielen een drempel raken gas er heel even op, en bij de achterwielen als je er afrijd dan trek je alles bijna vlak zodat je nagenoeg de drempel niet meer voelt .
Maar dat hoef ik jullie toch niet meer uit leggen?
Maar meestal kruip ik over die vervelende dingen!
Gelukkig is C5HDI110 bereid om dit allemaal te regelen.
Word vervolgt Groet Wim.
Berichten: 4930
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gezien je persoonlijke criteria, zijn comfortbollen de beste optie voor je, zeker nu ik weet dat het origineel IFHS is 


C5club Rookie


Berichten: 24
Lid geworden op: 03 mar 2019 21:50
Auto: C5 Break 1.6Hdi
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 409000
Kleur: Rood
Halo Citroen liefhebbers,
Hier mijn verslag van de vering.
C5HDI110 heeft de problemen opgelost.
Door de LDS olie af te tappen was erg vervuilt en er zat vocht in de olie.
Pompreservoir vervangen van wegen de filters nieuwe comfort bollen en nieuwe LDS olie!
De C5 veert weer als nieuw en maar iets zachter dan standaard.
Dat merk je vooral bij rustig rijden op verkeersdrempel en slecht wegdek.
En is voor mij de uitkomst om zonder te stoten en bonken te kunnen blijven rijden.
Ben Sohail de monteur ook erg dankbaar voor deze reparatie!
Deze zaak is gelukkig weer in orde en ben weer een blije C5 Rijder.
Groet Wim.
Hier mijn verslag van de vering.
C5HDI110 heeft de problemen opgelost.
Door de LDS olie af te tappen was erg vervuilt en er zat vocht in de olie.
Pompreservoir vervangen van wegen de filters nieuwe comfort bollen en nieuwe LDS olie!
De C5 veert weer als nieuw en maar iets zachter dan standaard.
Dat merk je vooral bij rustig rijden op verkeersdrempel en slecht wegdek.
En is voor mij de uitkomst om zonder te stoten en bonken te kunnen blijven rijden.
Ben Sohail de monteur ook erg dankbaar voor deze reparatie!
Deze zaak is gelukkig weer in orde en ben weer een blije C5 Rijder.
Groet Wim.
Berichten: 2874
Lid geworden op: 19 jun 2008 14:44
Auto: C5 2.0i 16V Exclusive
Opties: Pack Athena, elektrisch verstelbare voorstoelen, geflushte automaat
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2005
Energielabel: D
Phase: 2
Organummer: 10227
Productienummer: 10077
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 111.111
Kleur: Rouge Profond KKQD**
Locatie: Huisduinen


Dyane, 2CV, 2CV, DSuper5(lpg) GS1220Club(lpg) GS1220Club(lpg) Renault20TS(lpg) CXAthena(lpg) CX20Pallas(lpg) GSASpecial(lpg) XM20(lpg) Audi80TDi(lease) BX1,6, CX22TRS(lpg) XM20i16VBreak(lpg) CX22Croisette(lpg) Xantia20i16V(lpg) CX20Break, C520iBreakDiff, C520iBreakLP, C520iExclusive


Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Berichten: 4930
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Graag gedaan Wim, was een productief dagje zo 
Aangezien de wielkuip RV verwijderd was, heb ik op verzoek van Wim, de krukassensor vervangen, hij had een nieuwe meegenomen.
De motor valt soms uit, echter geen storingen met uitlezen, hoewel ik mijn bedenkingen had aangezien er geen storing is uit te lezen.
Of de motor nog uitgevallen is vandaag, kan Wim aangeven, wat mij opviel is dat de motor niet meer hard tikt bij een koude start.
Een tik waarvan ik moeilijk kan opmaken of het nagelen of mechanisch tikken is, als de motor een beetje warm is, dan was het over.
De uitlaatgassen stinken nu een heel stuk minder, bij het heel even starten om de auto in de laagste stand te zetten, stonk het alsof het een 190D was, dat herken ik niet bij een 1.6HDI met een werkend roetfilter.
Volgens mij staat er ergens een stukje uitleg van JW of BJG, die sensor meet de versnelling van de krukas per verbranding en compenseert de inspuiting, of iets in die zin van wat ik begrepen heb.

Aangezien de wielkuip RV verwijderd was, heb ik op verzoek van Wim, de krukassensor vervangen, hij had een nieuwe meegenomen.
De motor valt soms uit, echter geen storingen met uitlezen, hoewel ik mijn bedenkingen had aangezien er geen storing is uit te lezen.
Of de motor nog uitgevallen is vandaag, kan Wim aangeven, wat mij opviel is dat de motor niet meer hard tikt bij een koude start.
Een tik waarvan ik moeilijk kan opmaken of het nagelen of mechanisch tikken is, als de motor een beetje warm is, dan was het over.
De uitlaatgassen stinken nu een heel stuk minder, bij het heel even starten om de auto in de laagste stand te zetten, stonk het alsof het een 190D was, dat herken ik niet bij een 1.6HDI met een werkend roetfilter.
Volgens mij staat er ergens een stukje uitleg van JW of BJG, die sensor meet de versnelling van de krukas per verbranding en compenseert de inspuiting, of iets in die zin van wat ik begrepen heb.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
ik heb het is voorgehad bij een ander merk dat de sensoren niet altijd worden aan gegeven als een fout als ze stuk zijn.
ik heb ook gelezen dat dat nog voorkomt , wat de reden daar van is weet ik niet.
misschien zijn er wel die de reden kennen.
ik heb ook gelezen dat dat nog voorkomt , wat de reden daar van is weet ik niet.
misschien zijn er wel die de reden kennen.

C5club V.I.P.


Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
Hard tikken bij koude start bij een diesel, tja, timing, brandstofdruk, staat van de verstuivers, nogal wat mogelijkheden. Ben benieuwd!