Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1,2 & II (PH3) type X7 die is bedoeld voor alle types in de categorie algemene vragen.
Berichten: 615
Lid geworden op: 03 aug 2013 21:16
Auto: C5 2.0 vti Berline
Opties: nee, wel aandelen en een woekerpolis.
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: B
Phase: 2
kilometerstand: 110000
Kleur: Granache
Locatie: Nijmegen
Nou, die gaan wel een stuk langer mee volgens de testen. De prijs ligt echter bijna 30€ hoger per band. Helaas ben ik na een verleden met cuppen en en slechte ervaringen met aquaplaning op de belgische snelwegen (dat laatste met de Primacy3) geen overtuigd fan meer van michelin. Hoewel ik wel benieuwd ben naar de Primacy 4.
Waar is het geduld gebleven? Het lijkt wel of we meer in de weg dan op de weg rijden....

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
ik heb sinds een maand of 4 primacy 4's voorop, bevallen uitstekend. Heb alleen nog geen dag in de regen gereden
. Met de Primacy HP voorheen (zitten er achter nog op) geen problemen met aquaplaning gehad. Nou weegt mijn auto nogal wat, zal ook wel schelen. Heel vroeger (ben al een oude knar) had ik een VW Scirocco, die woog iets van 900 kg dacht ik, dat was in de regen meer varen dan rijden, vooral in België inderdaad.

Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 632
Lid geworden op: 21 jun 2014 09:37
Auto: 508 SW GT Hybrid 2021
Opties: Full options
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2021
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 45000
Kleur: Blanc Nacre
Locatie: Rossum
Welke bandenspanning hanteren jullie?
Klopt het dat je best 0,2 bar hoger dan voorgeschreven kunt aanhouden?
Dat lees ik regelmatig namelijk.
Ik heb cc+ onder mijn ph2 break in de standaard maat.
Klopt het dat je best 0,2 bar hoger dan voorgeschreven kunt aanhouden?
Dat lees ik regelmatig namelijk.
Ik heb cc+ onder mijn ph2 break in de standaard maat.
CX GTI Turbo serie 1,1985
Thank you for flying Citroën Airways
Thank you for flying Citroën Airways

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Ik heb ze in principe altijd 0,2 hoger dan aangeraden.Zou volgens velen beter zijn. Het grootste issue is volgens mij de vaak sterk wisselende temperaturen , ochtend/middag/nacht, de spanning kan dan zomaar een paar tienden variëren, dan kan je gemiddeld beter wat te hoog zitten dan laag lijkt mij.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Idem, bij mij altijd 0,2 hoger dan op het plaatje in de deur staat.
En inderdaad, het hangt zeker ook af van de buitentemperatuur.
Daarbij geeft ca 27 graden verschil 0,25 bar verschil in druk als je uitgaat van 2,5 bar nominaal. Dat volgt uit de formule p.V/T is constant. Daarin is T de absolute temperatuur.
Meet dus altijd de druk vóórdat je gaat rijden, immers daardoor warmt de band op.
En doe het bij voorkeur niet als de band in de felle zon gestaan heeft, ook dat warmt de band op.
Groet,
JW
En inderdaad, het hangt zeker ook af van de buitentemperatuur.
Daarbij geeft ca 27 graden verschil 0,25 bar verschil in druk als je uitgaat van 2,5 bar nominaal. Dat volgt uit de formule p.V/T is constant. Daarin is T de absolute temperatuur.
Meet dus altijd de druk vóórdat je gaat rijden, immers daardoor warmt de band op.
En doe het bij voorkeur niet als de band in de felle zon gestaan heeft, ook dat warmt de band op.
Groet,
JW

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Maar weer eens over winterbanden ja/nee. Ik heb de laatste weken een aantal tests gelezen, waarin praktisch alle 4-seizoenenbanden er in de winter toch niet best uitkomen, net als veel winterbanden overigens. Ik zou graag een winterband of 4-seizoenenband willen hebben die boven de 7 graden zeer goed remt, het slechte remmen bij wat warmer weer vind ik echt een zeer groot en echt gevaarlijk nadeel , in NL is het 's winters immers heel vaak dik boven de 10 graden. Denk er nu over om mijn oude winterbanden met 4mm profiel er maar op te zetten als het nog serieus koud gaat worden, lijkt me niet onverantwoord, in afwachting van de wonderband. De voornaamste reden om ze eventueel te monteren is dat ik 's winters nog al eens door Frankrijk rij, daar kun je soms toch lelijk in de problemen komen als het een keer echt sneeuwt. Voor NL zelf vind ik het overdreven, als het echt gevaarlijk is blijf ik gewoon thuis.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Ik heb afgelopen week een test in autoweek in maat 205/55/16 gelezen waar ik een heel andere conclusie lees:
Juist in de winter komen de beste 5 all season banden er net zo goed beter /uit als een gemiddelde winterband in winterse omstandigheden (de winterband is vergelijkbaar met de kopgroep) en ook in de zomer zijn all season banden best goed, kunnen ze zich meten met een gemiddelde zomerband (al scoort daar de gemiddelde zomerband toch altijd pole position op droog wegdek).
Als extra bonus scoren ze goed op rolweerstand en heel goed op slijtage. Wat wil je nog meer? (muv zo hard mogelijk kunnen gaan op een droog circuit dan)
PS de toppers zijn Goodyear vector 4s, Vredestein Quatrac, Continental Allseason contact, Michelin Cossclimate+ en Falken EuroAllseason AS 2210 (in die volgorde) . De Falken is duidelijk goedkoper, dan komt de Goodyear en daarna de rest (michelin zoals altijd het duurst) , maar veel scheelt het allemaal niet in die maat.
Juist in de winter komen de beste 5 all season banden er net zo goed beter /uit als een gemiddelde winterband in winterse omstandigheden (de winterband is vergelijkbaar met de kopgroep) en ook in de zomer zijn all season banden best goed, kunnen ze zich meten met een gemiddelde zomerband (al scoort daar de gemiddelde zomerband toch altijd pole position op droog wegdek).
Als extra bonus scoren ze goed op rolweerstand en heel goed op slijtage. Wat wil je nog meer? (muv zo hard mogelijk kunnen gaan op een droog circuit dan)
PS de toppers zijn Goodyear vector 4s, Vredestein Quatrac, Continental Allseason contact, Michelin Cossclimate+ en Falken EuroAllseason AS 2210 (in die volgorde) . De Falken is duidelijk goedkoper, dan komt de Goodyear en daarna de rest (michelin zoals altijd het duurst) , maar veel scheelt het allemaal niet in die maat.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 359
Lid geworden op: 30 mei 2016 18:18
Auto: BMW 320d Touring M Edition (184 Pk / 380Nm)
Opties: Vol Leder, Harman/Kardon Audio, M sportonderstel
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2011
Energielabel: B
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 310000
Kleur: Space Grey Metallic
Locatie: Nieuwe Pekela
Een tijdje terug ook een bandentest gelezen, ik weet niet meer van wie of wat maar de conclusie was dat in ons klimaat je het beste af bent met zomerbanden in de zomer en 4-seizoenenbanden in de winter. Dit omdat de winters bij ons niet heel extreem (meer) zijn.
Ik rij momenteel met Michelin CC+ rondom en dat bevalt me goed, van langere remweg in de zomer eigenlijk niets te merken zolang je niet op of over de grens gaat. Kan ook aan mijn rijstijl liggen natuurlijk.
Vorige maand ook nog even de grens over geweest en in Duitsland 170+ gereden, de banden gedragen zich ook met die snelheid erg goed.
Ik rij momenteel met Michelin CC+ rondom en dat bevalt me goed, van langere remweg in de zomer eigenlijk niets te merken zolang je niet op of over de grens gaat. Kan ook aan mijn rijstijl liggen natuurlijk.
Vorige maand ook nog even de grens over geweest en in Duitsland 170+ gereden, de banden gedragen zich ook met die snelheid erg goed.
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Hoewel ik met mijn C4 uiteindelijk zeer ongelukkig werd van het cup geluid van de Cc's en dus geen fan (meer) ben moet ik wel erkennen dat ze in de modder van een bouwweg het veel beter doen dan mijn Nokian Powerproofs waar mijn dame nu op staat.
Als je voor Cc kiest,...dan adviseer ik je om ze wel te wisselen van voor naar achter om het cuppen te verkomen.
Als je voor Cc kiest,...dan adviseer ik je om ze wel te wisselen van voor naar achter om het cuppen te verkomen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als je dat laatste doet, elke 10 à 15 kkm, houden ze het prima vol.
Ik heb er nu m'n tweede setje CC's onder, deze keer de + versie.
Die bevallen me heel goed.
Voorheen had ik er zomer en winterbanden onder, maar ik ga daar niet meer naar terug.
Ook in de sneeuw in Oostenrijk kan ik nu prima uit de voeten met de CC's, daar heb ik de Alpins niet (meer) bij nodig.
CC's zijn duurder dan andere 4Seasons, dat klopt.
Maar kijk ook even naar de levensduur, die is duidelijk langer dan van die andere
Groet,
JW
Ik heb er nu m'n tweede setje CC's onder, deze keer de + versie.
Die bevallen me heel goed.
Voorheen had ik er zomer en winterbanden onder, maar ik ga daar niet meer naar terug.
Ook in de sneeuw in Oostenrijk kan ik nu prima uit de voeten met de CC's, daar heb ik de Alpins niet (meer) bij nodig.
CC's zijn duurder dan andere 4Seasons, dat klopt.
Maar kijk ook even naar de levensduur, die is duidelijk langer dan van die andere

Groet,
JW

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Recente test ANWB (2020) :
"Van de zeven nu geteste allseasonbanden komt geen enkele band verder dan een eindoordeel van 2 sterren (matig)."
Dan weet ik het dus echt niet meer.
Maar wel: "Mensen die geen banden willen wisselen en anders het gehele jaar met zomer- (of winterbanden) blijven rijden nemen een veiligheidsrisico. In dat geval ben je met een keuze voor allseasonbanden duidelijk beter en veiliger uit."
Roept u maar
"Van de zeven nu geteste allseasonbanden komt geen enkele band verder dan een eindoordeel van 2 sterren (matig)."
Dan weet ik het dus echt niet meer.
Maar wel: "Mensen die geen banden willen wisselen en anders het gehele jaar met zomer- (of winterbanden) blijven rijden nemen een veiligheidsrisico. In dat geval ben je met een keuze voor allseasonbanden duidelijk beter en veiliger uit."
Roept u maar

Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
Er staat een hint bij het ANBW artikel, nl, dat ze in een eerdere test op 205/55/16 betere resultaten kregen, dus dat breder en lager kennelijk niet gunstig is. Ik mis bij de anwb de referentie winter en zomerband, die bij de Autoweek wel mee gespecificeerd is.
Het zou natuurlijk best kunnen zijn dat een echte winterband op 235/55/17 ook niet zo goed scoort. Dat lijkt ook zo te zijn kijkend naar de winterbandentesten bij hen.
Het zou natuurlijk best kunnen zijn dat een echte winterband op 235/55/17 ook niet zo goed scoort. Dat lijkt ook zo te zijn kijkend naar de winterbandentesten bij hen.
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 10677
Lid geworden op: 27 mei 2006 22:02
Auto: Honda C-RV E:HEV
Opties: Van alles
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2024
Energielabel: A
kilometerstand: 0
Kleur: Blauw
Ik schreef dit al, ook een fijne bandRoman schreef:Mijn zoon heeft continental all season onder zijn civic.
Hij is er heel tevreden van.
Na 65000 km heeft hij de voorste moeten vervangen.
Achterste hadden nog dik 6mm profiel.

C5club Veteraan


Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
Het probleem ligt duidelijk meer bij grote, zware auto's met brede banden. Daar moet je dus echt voorzichtig mee zijn, minder hard rijden, meer afstand houden, voorzichtiger in de bochten. Voor een pensionado niet zo heel moeilijk, voor veel jongeren en gehaaste leaserijders daarentegen...
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Nooit wat gemerkt van een langere remweg of een slechter bochtgedrag?
En ik heb toch twee maal (dat ik me nog kan herinneren) een behoorlijk noodstop moeten maken (tunnel inrijden en ineens erachter komen dat ze erin stil staan....)
Mijn huidige Nokians zijn wel beduidend stiller.
En ik heb toch twee maal (dat ik me nog kan herinneren) een behoorlijk noodstop moeten maken (tunnel inrijden en ineens erachter komen dat ze erin stil staan....)
Mijn huidige Nokians zijn wel beduidend stiller.