C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Tja, maar daarvoor hebben ze wel eerst de tweede Maasvlakte moeten aanleggen.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
I.F.H.S zitten hier maar een 30km hier vandaan.
ik heb ze alleen van voor zitten en dat is voor mij voldoende.
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Menno schreef:Recordhouder elandtest is nog altijd de Xantia ;-)
Maar de eerlijkheid gebiedt te zeggen/schrijven dat het hier wel de Activa versie betrof, als m'n geheugen me niet in de steek laat ;)

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Uiteraard ;-) , maar toch ... het is en blijft een Xantia, waar ook bij de nomale versies m.i niets mis was met de handling ... :-)

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Helemaal met je eens.

Tussen 1996 en 2010 heb ik er twee gehad.
De eerste een TCT Break, met hydractief, de tweede een 2 liter AL4 Break met een gewone hydropneumatiek.
Beide heeeeel veel plezier van en mee gehad, ook volbeladen prima sturend over de franse binnenwegen, met CB's onder die laatste.
Wél altijd de bandenspanning wat hoger dan normaal, met nog wat extra achter op die volbeladen vakantieritten.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Voor het betere gooi en smijtwerk koop je m.i. sowieso geen HP voiture ...
Ondanks dat het miss best kan.

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Xantia was voor mij toch wel hevig wennen qua draaicirkel. De eerste keer was ook meteen enigszins rampzalig,de voorbumper bleef achter een paaltje hangen en lag op straat.
Maar toch, iedere bocht gaf me daarna wel het gevoel minder wendbaar te zijn dan de gemiddelde vrachtwagen. De C5 lijkt een fractie beter, maar dat heeft meer met overzichtelijkheid te maken denk ik.
Beheerder
Beheerder
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Probeer eens een XM, die vond ik pas dramatisch , draaicirkel was echt enorm ....

Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Berichten: 3646
Lid geworden op: 08 nov 2009 15:06
Auto: Citroen met identiteit crisis (DS7)
Opties: Veel te luxe voor een bouwvakker
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2019
Energielabel: C
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 160kkm
Kleur: Blanc Banquise
Locatie: 0227
Gebruikersavatar
C5club Extreme Poster
C5club Extreme Poster
Vond altijd dat ik best heel hard kan insturen met mijn vorige HP dames.
Maar een HP geeft pas heel laat (en vooral abrupt) aan dat je de grens over gaat maar:...

Ik reed (en rij) nogal vaak op bepaalde stukken snelweg met een mooie lopende bocht. Daar staat een prachtig adviesbordje met een snelheid die ik altijd belachelijk vond in mijn HP dames.

zo'n twintig jaar geleden toen ik, door omstandigheden niet in mijn mooie Xantia kon maar in een Opel Corsa me een paar dagen moest verplaatsen kwam ik erachter dat die adviessnelheid in dezelfde bocht toch ergens op gebasseerd was. Begon dat hok toch te schuiven dat ik blij was dat ik toch aan de andere kant van die bocht eruit kwam met een witte harses en een bruine broek.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Menno schreef:Probeer eens een XM, die vond ik pas dramatisch , draaicirkel was echt enorm ....
Ik vind de xm eerlijk gezegd op alle fronten dramatisch.
Mooi om te zien maar verder vind ik het een slap aftreksel van een BX wat over moest komen als een luxe bedoelde auto, maar het niet echt is.
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Ik vond mijn 2.5 turbodiesel break toch wel meevallen hoor..
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Ik vond het rijden ermee een grote teleurstelling. Had me een veel comfortabeler voorstelling van gemaakt. Bouwkwaliteit nog beroerder dan de BX. Het comfort deed me denken aan achterop een brommer zitten.

De xantia was wat dat betreft een goedmakertje. Alhoewel die dan wel het uiterlijk van een xm had mogen hebben.
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Berichten: 1335
Lid geworden op: 21 mar 2007 13:56
Auto: Tourer V6 3.0 HDiF exclusive
Opties: xenon, HiFi, NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11875
Productienummer: 10111
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 267000
Kleur: Bleu Bourrasque
Locatie: 035
C5club Veteraan
C5club Veteraan
Ik heb er in 230.000 km zeer weinig problemen mee gehad (condensor, 1 injector), in vakanties volgeladen met 5 man aan boord een heerlijke, super comfortabele reiswagen. Heb er zeker qua ruimte nog heimwee naar.
Tourer V6 3.0 HDiF (DT20C-X8ZA) exclusive, 240 pk, meedraaiend bixenon, HIFI , NG4, alarm, zijairbags achter, supervergrendeling, 17 inch wielen
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Als je ooit wel eens in bijvoorbeeld een BMW uit dezelfde tijd gereden hebt dan snap je ook wel waarom de xm niet dé auto voor iedereen was. Het was gewoon alles bij elkaar geen heel erg goede auto. Wel met redelijk veercomfort - al vond ik persoonlijk ook dat niet zo heel erg goed uit de verf komen.
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4930
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
De kwaliteit van een XM was inderdaad bedroevend, voor een premium model met bijbehorende prijs, verder wel een mooi model voor die tijd.
De Xantia was de laatste echte Citroen :cry:
Plaats reactie