Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie wielen, remmen & hydrauliek.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
hoi hoi beste gilde leden ik wil de rubbers van mijn draagarmen voor vervangen wie heeft er hier een handleiding of tips voor
.
alvast duizend maal dank
.
alvast duizend maal dank
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Simpel advies: als je geen speciaal gereedschap hebt om de rubbers in de draagarmen te vervangen, koop dan gewoon een nieuw setje draagarmen.
Recentelijk had ik het er met GJO over.
Hij beschikt wél over dat gereedschap, op die manier deed hij het vroeger ook.
Zó deed hij het ook bij mijn C5, een jaar of 8 geleden.
Maar nu niet meer, het is teveel werk, een nieuw compleet setje koop je voor niet teveel €€.
En dan weet je zeker dat het achterste rubber onder precies de juiste hoek gemonteerd is
Bij het hermonteren moet je ervoor zorgen dat het voorste rubber vastgezet wordt zonder voorspanning in de normale stand van de auto.
Groet,
JW
Recentelijk had ik het er met GJO over.
Hij beschikt wél over dat gereedschap, op die manier deed hij het vroeger ook.
Zó deed hij het ook bij mijn C5, een jaar of 8 geleden.
Maar nu niet meer, het is teveel werk, een nieuw compleet setje koop je voor niet teveel €€.
En dan weet je zeker dat het achterste rubber onder precies de juiste hoek gemonteerd is

Bij het hermonteren moet je ervoor zorgen dat het voorste rubber vastgezet wordt zonder voorspanning in de normale stand van de auto.
Groet,
JW
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
oke dus nieuwe is beter en makkelijker thx voor de tip
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
als ge een pers hebt is dat geen probleem , nog nooit een onderdeel vervangen waar je de rubbers kunt van krijgen.
soms is dat een groot verschil in prijs.
ps , ik had geen speciaal gereedschap van verschillende auto merken.
in sommige gevallen heb je geen pers nodig , wel een draadstang.
soms is dat een groot verschil in prijs.
ps , ik had geen speciaal gereedschap van verschillende auto merken.
in sommige gevallen heb je geen pers nodig , wel een draadstang.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
voor het monteren goed proper maken en wat vet aan doen , dat help heel veel.
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
oke willy gaan we dat eens bekijken en dan zal ik hier de bevindingen posten
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
Hallo allemaal,
Ik vrees dat de adals achter hun beste tijd hebben gehad (317.300 km). Af en toe een boink linksachter. Het kunnen ook de rubbers zijn. Handig dan maar de draagbeugels te laten vervangen? Twee vliegen in één klap?
Zou er nog iets anders kunnen spelen? Anders op naar JO in Nw. Vennep.
Ik vrees dat de adals achter hun beste tijd hebben gehad (317.300 km). Af en toe een boink linksachter. Het kunnen ook de rubbers zijn. Handig dan maar de draagbeugels te laten vervangen? Twee vliegen in één klap?
Zou er nog iets anders kunnen spelen? Anders op naar JO in Nw. Vennep.
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Berichten: 212
Lid geworden op: 29 jul 2010 11:14
Auto: C5 Break, EW10J4
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Energielabel: C
Phase: 1
Organummer: 09641
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 394000
Kleur: blauw/grijs
Locatie: Amsterdam
draagarmen klinkt beter
Met vriendelijke groet,
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V
Carracha
1978 Renault 6 en Renault 5GTL, 1980 Renault 5GTL, 1982 Citroen GSA (lease), 1983 Renault 18 GTD en Mini (ramp), 1986 Renault 21TL, 1988 VW Passat (lease) en Renault 5GTL, 1992 Renault Nevada GTD 7 pers., 1996 Renault Nevada GTD 7 pers (440.000km). 2010 Citroen C5 Break 2.0 16V

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
https://www.ebay.de/sch/i.html?_from=R4 ... &_osacat=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze heb ik net gekocht links en rechts.
Voor de rubbers alleen ben je iets goedkoper uit, maar dan heb je meer werk.
Ook leverbaar voor achter.
Grüß
Deze heb ik net gekocht links en rechts.
Voor de rubbers alleen ben je iets goedkoper uit, maar dan heb je meer werk.
Ook leverbaar voor achter.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030

V.I.P.


Berichten: 1034
Lid geworden op: 18 nov 2008 20:58
Auto: C5 tourer V6 HDI Biturbo Exclusive 3.0
Opties: Vollausstattung
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2009
Energielabel: A
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 195002,09
Kleur: grjis
Locatie: Heede /Ems Dld
Dat snap ik.
Ik wil alleen aangeven, dat wat zoeken voordeel kan opleveren.
Laat je het bij de dealer doen, betaal je de citroen prijzen en betaal je inderdaad +- 300€ per kant.
Nadeel is dat je het zelf moet ( kunnen) monteren.
Grüß
Ik wil alleen aangeven, dat wat zoeken voordeel kan opleveren.
Laat je het bij de dealer doen, betaal je de citroen prijzen en betaal je inderdaad +- 300€ per kant.
Nadeel is dat je het zelf moet ( kunnen) monteren.
Grüß
De ergernis over de slechte kwaliteit duurt voort als de vreugde over de lage prijs al is verdwenen.

Bij de ph1 en 2 wil de draagarm nogwel eens moeilijk van de homokineet afkopem. Hou daar dus rekening mee.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Berichten: 4126
Lid geworden op: 21 jan 2011 11:10
Auto: 2.0 16v break athena
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2006
Energielabel: E
Phase: 2
Organummer: 10574CJ
Productienummer: 10194
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 248860
Kleur: KPKD
KPH: Achter
Locatie: almere
zover ik weet zijn het ook de fuses en met een goede klap met een hamer op de juiste plaats zijn ze zo los.
ook het vast zetten is geen probleem eerst handvast in de rijstand op de brug of op de krik en later in de laagste stand vast zetten met de moment sleutel
ook het vast zetten is geen probleem eerst handvast in de rijstand op de brug of op de krik en later in de laagste stand vast zetten met de moment sleutel
groetjes edwin
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST
lexia en diagbox aanwezig
steun stichting AAP doneer op http://www.aap.nl of doe een donatie aan het VST

Inderdaad, de fusee... Zal wel door de corona perikelen komen....JW-C5 schreef:Ik veronderstel dat je fusee bedoelt, ipv homokineet![]()
Groet,
JW