C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2020 17:18
Auto: Tourer ligne business 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11769
Productienummer: 10136
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 194000
Kleur: Zwart
Locatie: Culemborg
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Sinds enkele maanden gelukkige berijder van mijn C5, maar al snel kwam er een naar tikje naar voren. Bij venijnige hobbels in de weg een flinke tik. Bleek al snel dat het onderste rubber van de fusee rechts flink speling heeft. Rechts veel minder.
Vandaag vervangen, rechts ook maar meteen meegenomen. Ik had niet zo'n zin om de hele fusees eruit te sleutelen (al valt het waarschijnlijk nog wel mee), ook omdat de andere rubbers goed lijken. Ik heb een brug, dus redelijk goed kunnen checken, denk/hoop ik :D
Nieuwe rubbers besteld, met een inzetgereedschapje, wel makkelijk....

Remschijven en -blokken zijn ook aan vervanging toe rondom, hier zit vast wel kennis en advies over merken enzo. Bosch, Brembo, febi, LPR, TRW, ABE. En nog véél meer merken! Als iemand er een goed advies over heeft houd ik mij aanbevolen!

Mocht iemand een keer ook z'n onderste rubbers willen vervangen, kunnen we hier (in Culemborg) dus doen!
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Qua remmerij: altijd goede ervaringen met TRW. Ik kies nooit een ander merk.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2020 17:18
Auto: Tourer ligne business 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11769
Productienummer: 10136
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 194000
Kleur: Zwart
Locatie: Culemborg
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
:smt023 Dank je!
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Berichten: 207
Lid geworden op: 30 sep 2007 12:04
Auto: c5 ac
Phase: C5 Aircross
Locatie: strijen (ZH)
C5club extreme Fan
C5club extreme Fan
Ik rijd meestal op TEXTAR blokken , geen problemen mee en rijden erg prettig
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Ik monteer zelf ook TRW onder mijn auto, echter heb ook goede ervaringen met Textar en Hella Pagid.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
TRW remblokken in DTEC uitvoering zijn stofarme remblokken, heb ik goede ervaring mee :)
Helaas heeft TRW ze niet voor elke auto/type, dan kun je bij ATE kijken, type ceramic, die zijn ook stofarm.
C5club Rookie
C5club Rookie
Berichten: 23
Lid geworden op: 19 jul 2020 17:18
Auto: Tourer ligne business 2.0
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2009
Energielabel: D
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 11769
Productienummer: 10136
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 194000
Kleur: Zwart
Locatie: Culemborg
Gebruikersavatar
C5club Rookie
C5club Rookie
Bedankt voor de tips, stofarm spreekt mij ook wel aan!
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Berichten: 4923
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Gebruikersavatar
C5club Top executive Poster
C5club Top executive Poster
Ja dan blijven je velgen, klauwen, etc langer schoon.
Voor de C5-3 heb je ze mogelijk niet voor de voorkant van TRW, wel van ATE Ceramic, daar kwam ik bij mijn 407C achter, welke redelijk identiek met de C5-3 op dat punt.
Prijsverschil tussen gewone TRW en DTEC is klein, prijs verschil bij ATE is helaas fors voor normaal en Ceramic, echter de moeite waard ;)
Plaats reactie