Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 II (PH3) Tourer & sedan vanaf 4-2008 type X7 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Was er in 2011 al een DV6C motor met start/stop ?
Tenminste, ik ga er van uit, dat de C5 van Citroenfan39, uit 2011 is, dat staat in zijn profiel.
Tenminste, ik ga er van uit, dat de C5 van Citroenfan39, uit 2011 is, dat staat in zijn profiel.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Als ik het goed zie op het plaatje dat je later gepost hebt, is die bout daar ook vastgelast.....C5HDI110 schreef:Het speciaal gereedschap is niet zo spannend, met een beetje googlen wel te vinden.
Dat de Torx bout vastgelast is heel vreemd ?
Hoe lang heb je de auto en wat weet je over de historie?
Groet,
JW
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Deze motor heeft in 2011 de 16 klepper vervangen, dus het zou best kunnen kloppen. Zal dan wel een hele vroege DV6-C zijn.C5HDI110 schreef:Was er in 2011 al een DV6C motor met start/stop ?
Tenminste, ik ga er van uit, dat de C5 van Citroenfan39, uit 2011 is, dat staat in zijn profiel.
Citroen 2cv6 spécial 1986
Berichten: 4948
Lid geworden op: 28 nov 2015 17:32
Auto: C5 1.6 HDiF
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2006
Phase: 2
Versnellingsbak: BVM5
Locatie: Rotterdam
Speciaal gereedschap ging over het demonteren van een vrijlooppoellie, toen was nog niet duidelijk dat het geen vrijlooppoellie is.JW-C5 schreef:Als ik het goed zie op het plaatje dat je later gepost hebt, is die bout daar ook vastgelast.....C5HDI110 schreef:Het speciaal gereedschap is niet zo spannend, met een beetje googlen wel te vinden.
Dat de Torx bout vastgelast is heel vreemd ?
Hoe lang heb je de auto en wat weet je over de historie?
Groet,
JW
Ik en waarschijnlijk meer forumleden dachten dat er gerommeld was met de vrijlooppoellie, bijvoorbeeld door een normale er op te lassen.
Nu is bijna duidelijk dat het om een DV6C gaat met startstop en normale poellie op de dynamo, welke blijkbaar vastgelast zit.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Dat klopt, dat is altijd zo, en ook de reden dat deze dynamo's niet gereviseerd kunnen worden.
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4
Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Bikkel


Berichten: 368
Lid geworden op: 01 jan 2013 22:40
Auto: Citroën C5 1.6 THP Tendance
Opties: Navigatie Myway
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 236000
Kleur: Blanc Nacré
Bedankt voor alle info! Op deze manier wordt er wel veel duidelijk.
De 1.6 hdi die ik heb is die met 112pk, met start/stop en in combinatie met de halfautomaat.
Die combi is ook veel geleverd op de Peugeot 508. Deze motor is in de C5 geïntroduceerd ongeveer gelijk met de introductie van de toen nieuwe 508.
Nu dus blijkt dat de poelie vastgelast zit aan de dynamo en het geen vrijloop poelie is kan het piepende geluid dus ook daar niet vandaan komen neem ik aan.
Ik zal aankomende donderdag/vrijdag (pas dan heb ik de auto weer nodig, jaja, coronatijd!) eens het geluid bij geopende motorkap proberen te localiseren.
Nee nee, de 1.6 hdi die ik bezit is al de nieuwere versie. Dus die met 8 kleppen ipv. 16.Ik vraag mij af of de juiste dynamo op jouw motor zit gezien bouwjaar 2011, dat is volgens mij nog de 1.6-16V HDI 110PK (DV6TED4) uit de Ph2, en al voorzien van start/stop ??? dat kwam volgens mij later pas.
1.6-16V HDI 110PK (DV6TED4) in de C5-Ph3 is voorzien van een dynamo met vrijlooppoellie, kun je anders de laatste 8 cijfers van het chassis nr. hier posten, dan kijk ik even wat voor motor je precies heb en welke dynamo.
De 1.6 hdi die ik heb is die met 112pk, met start/stop en in combinatie met de halfautomaat.
Die combi is ook veel geleverd op de Peugeot 508. Deze motor is in de C5 geïntroduceerd ongeveer gelijk met de introductie van de toen nieuwe 508.
Nu dus blijkt dat de poelie vastgelast zit aan de dynamo en het geen vrijloop poelie is kan het piepende geluid dus ook daar niet vandaan komen neem ik aan.
Ik zal aankomende donderdag/vrijdag (pas dan heb ik de auto weer nodig, jaja, coronatijd!) eens het geluid bij geopende motorkap proberen te localiseren.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
In rijrichting gezien de rechterzijde.
Citroen 2cv6 spécial 1986



