Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
mizuno schreef:Hoe voelt het rempedaal?

Sorry had deze vraag gemist?

Zelf vind ik dat het rempedaal bij eerste keer remmen klein beetje dieper gaat als normaal en de kont komt omhoog.
Wanneer ik het pedaal even los laat en dan weer intrapt rem de auto goed en lijkt of het pedaal hoger
aangrijpt.
Dat is een teken van lucht in het systeem


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 2469
Lid geworden op: 29 aug 2007 18:39
Auto: Citroen 2cv
Opties: Elektronische ontsteking
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1986
Energielabel: H
kilometerstand: 45000
Kleur: Blue Celeste
Het vermoeden dat ook hier zonder diagnoseapperaat ontlucht is.
Citroen 2cv6 spécial 1986
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2013 22:02
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs
Locatie: Lage Zwaluwe
C5club Fan
C5club Fan
Heren.
Allen bedankt voor het meedenken.
Enkele zaten al op de goede weg!!
Heb door een aanbieding van mijn citroen garage besloten toch voor de hoofd rem cilinder te gaan. Inmiddels zijn de werkzaamheden inmiddels alweer 3 weken geleden gedaan.
Ben met mijn auto naar werk en op vakantie geweest.
Tot mijn vreugde is het probleem het omhoog komen van het achterwerk verdwenen.
Tot heden heb ik nog niet eenmaal het gevoel gehad dat het niet weg was.
Ik kan wel stellen dat een defect/slecht werkende Hoofd Rem cilinder het probleem was.
Nogmaals allen bedankt.

Groetjes Foeke
Gebruikersavatar
BJG
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 8138
Lid geworden op: 26 mar 2010 21:49
Auto: Burton
Opties: Stoelverwarming, mistlampen voor, big bore, 123 ignition
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 1982
Energielabel: A
kilometerstand: 20000
Kleur: Zwart
Contacteer:
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Fijn dat het is opgelost!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Auto's: Peugeot 104 1.1, GSA 1.3 pallas, Ford Taunus 1.6L, Opel Kadett 1.2 LPG, BX 14 LPG 4M, BX 14 LPG 5M, Xantia 1.9 TurboD, Xantia 2.0HDi gechipt, C5 ph2 16HDiF, Volvo V50 D2 gechipt, e-Golf
2e auto: Opel Kadett 12N, Toyota Starlet 1.0, Peugeot 106 1.5D, Saxo 538, Mitsubishi Colt CZ3, Citroën C-Crosser 2.4

Hobbyauto: Burton Classic zie website
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2013 22:02
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs
Locatie: Lage Zwaluwe
C5club Fan
C5club Fan
Helaas
Te vroeg gejuicht.
Ik dacht echt dat het probleem opgelost was echter de waarheid is anders.
De auto begint zich weer ouderwets te gedragen dus de HRC was het dus niet.
Terug naar de garage gegaan en te rade gegaan.
Een monteur die zelf ook een C5 heeft vind dat mijn auto zich tov zijn auto vanachter erg danserig gedraagt.
Ook de sport stand geeft geen verbetering.
Nu wordt er geopperd de veerbollen aan de achterzijde te laten vervangen.
Zelf denk ik welke invloed hebben de veerbollen nu met het remmen te maken?
Zijn er misschien mensen die het verhaal kunnen bevestigen.

mvg
Foeke
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 13973
Lid geworden op: 10 okt 2009 17:58
Auto: Hyundai Tucson MX4 48V Shine
Opties: trekkaak , volledig leder
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2023
Versnellingsbak: BVM6
kilometerstand: 621
Kleur: zwart
Locatie: Westerlo Belgie
Gebruikersavatar
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
je kunt de bollen eerst testen op druk voor je ze vervangt.
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Berichten: 7539
Lid geworden op: 01 apr 2013 00:12
Auto: C5 2.0 16V VTR Break + Ligne Business break
Opties: Garage René matten, dimbaar STOP lampje
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2005
Energielabel: C
Phase: 2
Organummer: 10363
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 470000
Kleur: Sable de Langrune
Locatie: 0182
C5club V.I.P.
C5club V.I.P.
Zet de auto eens een paar keer in hoogste en laagste stand.
Misschien zit er lucht in het systeem.
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2013 22:02
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs
Locatie: Lage Zwaluwe
C5club Fan
C5club Fan
De suggestie van het op en neer bewegen gedaan. daarna lucht ontlast in laagste stand door openen dop.
Daarna nog eens een andere suggestie geprobeerd metname op de hoeken van de auto duwen.
Aan de voorzijde lijkt me het stabiel na indruk veert het 1 of 2 x na
Aan de achterzijde daarin tegen lijkt het wel een trampoline .
De achterzijde blijft deinen
Het is mij niet opgevallen of dit normaal is of niet!
Zou het kunnen dat de membranen van de veerbollen defect zijn ik rij altijd met maximale kogeldruk van mijn caravan ( 80kg soms 90kg).
sorry verder heb ik er ook geen verstand van .

Foeke
V.I.P.
V.I.P.
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Gebruikersavatar
V.I.P.
V.I.P.
Jouw C5 is uitgerust met een HA3+ veersysteem, drie bollen per as dus.

Het zou inderdaad kunnen gebeuren dat er iets mis is met de bollen of de dempers daarin, waardoor de vering en met name de demping niet goed werkt.

En beetje specialist op dit gebied kan dat verder voor je onderzoeken, zelf kun je er weinig aan meten.
Hooguit met een Lexia kijken of de middenbol wel bij- en afschakelt, maar dat zegt verder niks over de bollen en dempers zelf.

Groet,
JW
Afbeelding


GÉÉN vragen via PB's, daar is het forum voor !!
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Berichten: 755
Lid geworden op: 21 mei 2016 16:25
Auto: Citroen C5 Break 2.0i-16V Linge Prestige
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2003
Phase: 1
Versnellingsbak: BVA4
Kleur: EYTC - Gris Orageux
Locatie: 's-Hertogenbosch
C5club extreme Die-Hard
C5club extreme Die-Hard
Bij mijn C5 deed dit fenomeen zich ook heel vaak voor, na bollen vervanging is het wel minder , maar heel af en toe heeft die het een keer, lees (bijna nooit meer)

Toen was het op te wekken, nu niet meer.

Wel trilde het rempedaal iets als het zich voor deed alsof de abs in werking treedde
Huidige auto's
Citroën C5 Break 2.0-16v Ligne Prestige 2003 (EYTC Gris Orageux) (374.000km)
Citroën C5 Tourer 2.0-16v Exclusive 2008 (KPKD Bleu Mauritius) (143.300km) (Verkocht)

C5 Meet & Drive / Autobedrijf Kees van Nieuwamerongen (Veenendaal)
C5club Fan
C5club Fan
Berichten: 71
Lid geworden op: 20 jan 2013 22:02
Auto: C5 Berline 2.0 exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 96.000
Kleur: grijs
Locatie: Lage Zwaluwe
C5club Fan
C5club Fan
Goedendag.
Na al een enkele keer in eureka stemming geweest te zijn waarbij telkens weer mijn probleem
terug keerde heb ik eindelijk hoop dat de oplossing gevonden is
Een onderdeeltje van €10 blijkt de oplossing.
Na onlangs weer naar de garage geweest te zijn om het systeem voor de derde maal te laten ontluchten bleek het weer niet geholpen te hebben.
De symptomen waren ook niet voorspelbaar dan wel goed remmen dan weer niet. even rem
los laten remmen weer goed moedeloos werd ik ervan. Het kom gewoon niet veel zijn.
Omdat alles na de hoofdrem cilinder goed moest zijn bedacht ik ineens slangen en rubbers zijn ook al bijna 20 jaar oud.
Ik bedacht mij zelf controleer de vacuum slang die naar de servo booster gaat.
Tussen de vacuum-slang en de booster zit ook een onderdeel met een membraam.
Toen het onderdeel (Google "Servo Vacuum Control Purge Valve Citroen") en het rubber dat in de booster zit verwijderd en schoon gemaakt en met speciaal O ring vet ingesmeerd.
Daarna gelijk besloten dit onderdeel nieuw te bestellen.
Inmiddels is deze installeert en ik rij (af kloppen ) al 2 weken zonder klachten en een goed gevoel.
Schijnbaar heeft er toch ergens een (klein ) lek gezeten.
Sorry voor het lange verhaal maar het leidt tot opluchting.
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
Berichten: 6469
Lid geworden op: 28 mei 2006 16:09
Auto: 2.2 HDiF 200PK / 450 Nm Exclusieve VF7RW4HLADL514150
Opties: Dashcam voor en achter
Brandstof: Diesel
Bouwjaar: 2013
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 13367
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 148.000+
Kleur: Met wit meer pit EWPB
Locatie: Anna Paulowna
Gebruikersavatar
Achterruiten specialist
Achterruiten specialist
:smt038 :smt023
...Deze C5 sinds 21-11-2020...Gekocht bij km.stand 148.200...

Voor Kwebbel; C3 1.4 bj 2002
Grtz, Arie

Als je haast hebt moet je eerst gaan zitten en als je veel geduld hebt, verveel je je nooit.

"MIJN SPECIALIST VOOR DE NOORDKOP"
Plaats reactie