Forumregels
Enkel posten als je een vraag hebt over een C5 PH1 Break & berline vanaf 2001 t/m 10-2004 & C5 PH2 Break & berline vanaf 10-2004 t/m 4-2008 in de categorie motor, versnellingsbak & brandstof.
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2013 20:28
Auto: C5 exclusive break, 2.0 HPI
Opties: ACC, PDC, xenon, cruise, nog veel meer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 158030
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Helmond
Contacteer:
Beste forumleden,
Na enkele honderden kilometers storingsvrij gereden te hebben met mijn C5, kreeg ik een storingsmelding in het scherm:
storing uitlaatgas
Ik heb de storing laten uitlezen bij de dealer, Hoefnagels in Helmond.
Die kwam met de mededeling dat er eerst geen storing was, maar na een kleine 10 minuten draaien kwam de storing weer terug.
De uitslag van deze excercitie was: permanente storing brandstofdrukregeling Produktie.
Ik heb het idee dat de hogedruk sensor is overleden. Klopt dat, of kan het iets anders zijn?
Ik heb een andere hogedrukbrandstofpomp gevonden voor een mooi bedrag. Is het wijs om die meteen te vervangen?
Ik lees ook van alles over de hydraulische klepstoters, dunnere olie en bougies.
Wat is wijsheid? gelijk alles aanpakken, of stap voor stap?
Zo veel vragen, nu nog antwoorden...
Ik hoop dat er een paar experts zijn die me kunnen helpen
Groeten, Sander
Na enkele honderden kilometers storingsvrij gereden te hebben met mijn C5, kreeg ik een storingsmelding in het scherm:
storing uitlaatgas
Ik heb de storing laten uitlezen bij de dealer, Hoefnagels in Helmond.
Die kwam met de mededeling dat er eerst geen storing was, maar na een kleine 10 minuten draaien kwam de storing weer terug.
De uitslag van deze excercitie was: permanente storing brandstofdrukregeling Produktie.
Ik heb het idee dat de hogedruk sensor is overleden. Klopt dat, of kan het iets anders zijn?
Ik heb een andere hogedrukbrandstofpomp gevonden voor een mooi bedrag. Is het wijs om die meteen te vervangen?
Ik lees ook van alles over de hydraulische klepstoters, dunnere olie en bougies.
Wat is wijsheid? gelijk alles aanpakken, of stap voor stap?
Zo veel vragen, nu nog antwoorden...
Ik hoop dat er een paar experts zijn die me kunnen helpen
Groeten, Sander
Ge kent de groeten uit Brabant krijge!
Mijn vorige voertuigen:
Suzuki Samurai, softtop
Volvo 360, de opa-Volvo
Volvo 480, 1.7 turbo, ernstig totall loss
Citroën Berlingo 1998 1.9 commercial
Ford Transit DC pepper red
Suzuki Swift 1.3 automaat
Ford Focus 1.8 TDDI 90 PK
Mijn vorige voertuigen:
Suzuki Samurai, softtop
Volvo 360, de opa-Volvo
Volvo 480, 1.7 turbo, ernstig totall loss
Citroën Berlingo 1998 1.9 commercial
Ford Transit DC pepper red
Suzuki Swift 1.3 automaat
Ford Focus 1.8 TDDI 90 PK
Berichten: 6200
Lid geworden op: 20 jul 2007 21:21
Auto: C5 X7 2.0i 16V Berline
Brandstof: LPG-G3
Bouwjaar: 2009
Energielabel: C
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Versnellingsbak: BVA4
kilometerstand: 285000
Kleur: Rouge Profond
Locatie: Apeldoorn
Het lijkt me raadzaam om stap voor stap te gaan. Anders weet je niet wat uiteindelijk de oorzaak is geweest en kost het je misschien onnodig (veel) geld.
CX-22TRS , XM-2.1 D12 Break , Xantia 1.9 TD Break ,
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
DSpécial Berline 1970
C5 2.0 i 16V AL4 Ligne Prestige Break la dame rouge, 343169km
C5 2.0 i 16V BVM5 Exclusive Break la sorciere noir, 366000km
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2013 20:28
Auto: C5 exclusive break, 2.0 HPI
Opties: ACC, PDC, xenon, cruise, nog veel meer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 158030
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Helmond
Contacteer:
Daar zat ik ook al aan te denken, maar als ze zelfs bij de dealer niet weten wat er aan de hand is, dan begin ik toch te twijfelen aan welke oplossing de beste is. Volgens de monteur die ik heb gesproken, was het nog niet voorgekomen dat de HDpomp stuk was gelopen. Ze hebben daar sowieso weinig ervaring met HPI blokken volgens de monteur.
Het vreemde is, dat de storingen die een maat van me uit kon lezen (EOBD?) P1113 en P0411 volgens mij, niet specifiek op het rapport van de dealer staan. Ik heb met storingen weinig ervaring, tot nog toe weinig stuk gehad.
Groet, Sander
Het vreemde is, dat de storingen die een maat van me uit kon lezen (EOBD?) P1113 en P0411 volgens mij, niet specifiek op het rapport van de dealer staan. Ik heb met storingen weinig ervaring, tot nog toe weinig stuk gehad.
Groet, Sander
Ge kent de groeten uit Brabant krijge!
Mijn vorige voertuigen:
Suzuki Samurai, softtop
Volvo 360, de opa-Volvo
Volvo 480, 1.7 turbo, ernstig totall loss
Citroën Berlingo 1998 1.9 commercial
Ford Transit DC pepper red
Suzuki Swift 1.3 automaat
Ford Focus 1.8 TDDI 90 PK
Mijn vorige voertuigen:
Suzuki Samurai, softtop
Volvo 360, de opa-Volvo
Volvo 480, 1.7 turbo, ernstig totall loss
Citroën Berlingo 1998 1.9 commercial
Ford Transit DC pepper red
Suzuki Swift 1.3 automaat
Ford Focus 1.8 TDDI 90 PK
Berichten: 1553
Lid geworden op: 16 okt 2006 21:15
Auto: VW Passat GTE
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2016
Energielabel: A
kilometerstand: 60000
Kleur: Grijs
Locatie: Duivendrecht
Even aan Johan Oldenhage vragen. Daar weten ze meestal wel een oorzaak te achterhalen.
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
Sent from my GT-N7100 using Tapatalk 2
VW Passat GTE / Skoda Citigo
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
C4 Picasso Intensive
C5 2.0HPi Berline 1
C4 GP 2.0 L. Business LPG
C4 Berline VTI 120 Tendance
C5 1.6HDI Break 2
C5 1.6THP Sedan LBusiness 3
C5 1.6HDI Sedan LBusiness 3
C4 Berline VTI 120 LBusiness
C5 2.0HDI Tourer LBusiness 3
C1 Collection
C5 2.7HDI Tourer Exclusive 3
C5 2.0 16v Berline Exclusive Aut 1
C5 2.0HDi Tourer 'Allemange' 3
C4 Cactus BlueHDI 100 Shine
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Kijkend in het algemene overzicht van de PSA codes vind ik:
P1113 staat voor Intake Air Temperature Circuit/Sensor open/kortgesloten.
P0411 staat voor Secundary Air Injection System Incorrect Flow.
Die twee hebben wel een relatie tot elkaar, zo te zien.
Ik zal in de CitDoc's kijken of ik meer kan vinden over die IAT Sensor.
Als je de laatste 8 cijfers van je VIN geeft kan ik daar wat makkelijker naar zoeken.
Groet,
JW
P1113 staat voor Intake Air Temperature Circuit/Sensor open/kortgesloten.
P0411 staat voor Secundary Air Injection System Incorrect Flow.
Die twee hebben wel een relatie tot elkaar, zo te zien.
Ik zal in de CitDoc's kijken of ik meer kan vinden over die IAT Sensor.
Als je de laatste 8 cijfers van je VIN geeft kan ik daar wat makkelijker naar zoeken.
Groet,
JW
Berichten: 20302
Lid geworden op: 19 apr 2007 00:58
Auto: C5 Aircross Hybride Shine
Opties: HypeBlack-leer, schuifdak, Connect CAM en services
Brandstof: Hybride
Bouwjaar: 2021
Energielabel: A
Phase: C5 Aircross
Organummer: 16187
Productienummer: 20235
Versnellingsbak: EAT8
kilometerstand: 21.000
Kleur: Tijuca Blue met zwart dak
Locatie: 030
Inmiddels heb ik in de CitDoc's het document B1KX0PP0 Storingscodes EOBD : CITROEN C5 HPi Motor EW10D (RLZ) INJECTIE EW10D SINDS ORG 9128 gevonden.
Daarin staat voor die code P1113:
Groet,
JW
Daarin staat voor die code P1113:
Code P0411 staat daarin niet vermeld.Beschrijving defecten : Hogedrukbrandstofsysteem
Branden van het diagnoselampje : Ja (safety)
Bestand "diagnoseschema" : D10054D0
Groet,
JW

Citroën Specialist & Sponsor


Berichten: 935
Lid geworden op: 27 mei 2006 00:52
Auto: Citroen C6 3.0V6
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2007
Energielabel: G
Versnellingsbak: BVA6
Locatie: Nieuw-Vennep
Contacteer:
da's dan toch weer vreemd dat de collega's zeggen dat de hogedruk brandstofpomp nooit defect gaat. Juist die pomp geeft zo vaak de geest..
Neem geen gebruikte.. Ik heb er althans slechte ervaringen mee.
Maar wat ik in de PB ook al aangaf, laat eerst de drukken controleren met een Lexia.
Neem geen gebruikte.. Ik heb er althans slechte ervaringen mee.
Maar wat ik in de PB ook al aangaf, laat eerst de drukken controleren met een Lexia.
Garage Johan Oldenhage B.V. Tarwestraat 9 2153 GE Nieuw Vennep
Berichten: 4028
Lid geworden op: 18 jun 2006 17:01
Auto: Was: C5 Tourer THP exclusive Automaat
Opties: Pack Integral, Xenon, RT6, sfeerverlichting, Resevewiel
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2010
Energielabel: B
Phase: 3 ( C5 II X7 )
Organummer: 12352
Productienummer: 10436
Versnellingsbak: BVA6
kilometerstand: 231000
Kleur: Bleu Bourrasque KGNC
Locatie: s-Gravenhage
Contacteer:
dat was ook mijn eerste reactie.
maar misschien heeft deze garage nooit HPI's in onderhoud gehad.
Was er niet een leveringsprobleem met die HD pompen?
maar misschien heeft deze garage nooit HPI's in onderhoud gehad.
Was er niet een leveringsprobleem met die HD pompen?
C5 Tourer Exclusive THP automaat met Pack Integral
(Integraal Leer, LDWS, Navi, Hifi, Panoramadak +++)
Extra opties: Xenon + sproeiers, wegklapbare trekhaak, sfeerverlichting
Verbruik


Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Volgens mij wel idd , zeker gezien de meeste HPi's toch op de sloop belanden is de onderdelen voorziening van ondergeschikt belang ben ik bang ...
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 jan 2013 20:28
Auto: C5 exclusive break, 2.0 HPI
Opties: ACC, PDC, xenon, cruise, nog veel meer
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 158030
Kleur: zilvergrijs
Locatie: Helmond
Contacteer:
Goedenavond,
Omdat ik nieuw ben in de Citroën wereld, ben ik benieuwd wat een lexia is. Ik neem aan dat het een diagnose apparaat is. Ik ga morgen naar Hoefnagels om de computer uit te laten lezen en de drukken te laten meten.
Welke druk zou ik moeten zien?
Fijne avond,
Sander
Omdat ik nieuw ben in de Citroën wereld, ben ik benieuwd wat een lexia is. Ik neem aan dat het een diagnose apparaat is. Ik ga morgen naar Hoefnagels om de computer uit te laten lezen en de drukken te laten meten.
Welke druk zou ik moeten zien?
Fijne avond,
Sander
Ge kent de groeten uit Brabant krijge!
Mijn vorige voertuigen:
Suzuki Samurai, softtop
Volvo 360, de opa-Volvo
Volvo 480, 1.7 turbo, ernstig totall loss
Citroën Berlingo 1998 1.9 commercial
Ford Transit DC pepper red
Suzuki Swift 1.3 automaat
Ford Focus 1.8 TDDI 90 PK
Mijn vorige voertuigen:
Suzuki Samurai, softtop
Volvo 360, de opa-Volvo
Volvo 480, 1.7 turbo, ernstig totall loss
Citroën Berlingo 1998 1.9 commercial
Ford Transit DC pepper red
Suzuki Swift 1.3 automaat
Ford Focus 1.8 TDDI 90 PK
Berichten: 33557
Lid geworden op: 26 mei 2006 18:31
Auto: Citroën
Brandstof: Benzine
Locatie: 033
Contacteer:
Lexia/diagbox is idd diagnose software ....
Citroën 2CV6 spécial Rouge de Castille ‘82 (.•\=/•.)
Citroën C3 1.2 Max EAT6 Noir Perla Nera ‘24
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 feb 2020 21:17
Auto: Break 2.0 HPi Exclusive
Brandstof: Benzine
Bouwjaar: 2002
Energielabel: E
Phase: 1
Versnellingsbak: BVM5
kilometerstand: 198.000
Kleur: donkerblauw metallic
Locatie: Amstelveen
Waarde HPI rijders, houdt moed. Nooit een kapotte HP pomp weggooien, meestal is het een kleinigheid wat er aan schort. Een reparatiesetjekist minder dan 100 euro op Ebay, maar kijk dan qel bij Ipel of Peugeot due vrijwel dezelfde pomp gebruikten destijds. Ook de brandstof druksensor die iets van 10 cm onder het inlaatspruutstuk zit, kan de geest geven, maar ook dat kan reuze meevallen. Ik spreek uit ervaring.